"Jsme minimálně stejně rychlí jako McLaren," tvrdí Renault, i když s ním zatím prohrává. Fungují mu nové díly?

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 ve Francii | foto: Renault Sport F1

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tvrdí, že jeho Renault je minimálně stejně rychlý jako McLaren, byť v předchozím závodu dojel až za ním a v šampionátu zatím nasbíral méně bodů.

Minulý víkend skončil Carlos Sainz šestý, zatímco Daniel Ricciardo projel cílem na sedmém místě, poté kvůli penalizaci o body přišel. Podle Abiteboula byl ale Renault v závodě lepší.

"Výsledek je OK, být na bodech, za cíl jsme ale měli více. Viděli jsme, že jsme stejně rychlí jako McLaren, ne-li rychlejší, když nás nikdo nezdržoval, ale McLaren byl v kvalifikaci očividně o hodně lepší, a to je to, co se v současné F1 nejvíce počítá," říká šéf Renaultu.

"Na různých směsích a při delších jízdách jsme podstatně konkurenceschopnější vůči zbytku pole. Na to se zaměříme v Rakousku, kde zřejmě bude extrémní horko. A víme, jak ta trať může pořádně pneumatiky poškozovat," pokračuje Abiteboul.

Renault ve Francii všechny novinky nasadit nestihl, jejich fungování bude ještě vyhodnocovat | foto: Renault Sport F1

"McLaren je dobrou značkou, vyrábějí aut, což má pro nás význam. Jsou našim partnerem a zákazníkem, k jejich úspěchu přispíváme i my. To je dobré. Také to ukazuje, co je možné po stránce šasi. Nezaostáváme o moc. V Montrealu jsme byli mnohem rychlejší. Ve zbytku sezóny s nimi čekáme zajímavé souboje."

"Jsou před námi, počítají se jen body, jenom nedělní výsledky. Jsme za nimi v kvalifikaci, ale v závodě to je mnohem vyrovnanější. Ale znovu, v moderní F1 jde zaprvé o body a zadruhé o kvalifikaci, protože předjíždění je tak náročné - ať kvůli aerodynamice nebo kvůli současnému postoji FIA k těmto věcem," vysvětluje Francouz.

Ve Francii představil Renault celou řadu vylepšení, ale zatím není jasné, zda fungují tak, jak si představovali: "Musíme to trochu prošetřit. Některá z nich se rozhodně vyplatila. Musíme akceptovat to, že jsme nepřivezli všechno, co jsme plánovali - některé vylepšení jsme odložili, jiná nejsou úplně jasná a potřebují další analýzu. Zřejmě na trati, kde to bude jednodušší. Chování měkkých pneumatik mátlo o víkendu veškeré analýzy," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy