PROHLÁŠENÍ po závodě: "Cíl jsme nesplnili, protože jsme náskok Mercedesu nestáhli," lituje Vettel

Lewis Hamilton po úspěšné kvalifikaci ve Francii | foto: Pirelli

Dalo by se říci, že Lewis Hamilton si jede vlastní ligu. Jak hodnotí dnešní závod na okruhu Paul Ricard jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Závodím už dlouho, ale nikdy z toho nevyrostu. Nikdy bych nemohl dělat to, co dělám, bez tohoto neuvěřitelného týmu. Historii píšeme společně. Jsem z toho opravdu rozrušený.

Valtteri Bottas, 2. místo
Dobře jsem odstartoval, ale to Lewis také. Nakonec dnes byl rychlejší, nedokázal jsem se vyrovnat jeho rychlosti. Jezdil konzistentně po celý víkend, musím se podívat na to, kde byl lepší. Vím, že není neporazitelný. Musím zkrátka tvrdě pracovat.

Toto Wolff, šéf týmu
Co se jezdců i výkonu auta týče, bylo tohle snad to nejlepší z letošní sezóny. Lewis jel skvěle. Kontroloval si to a jel bez chyb. Valtteri se trápil ve druhém stintu a trošku ztratil za virtuálním safety carem, takže jej nakonec téměř dojel Charles. Celkově jsem ale velmi spokojen. Dál na to šlapeme, máme další double a je to  neuvěřitelný výsledek, gratuluji týmu za jejich úsilí. Nyní nás čeká Rakousko. Očekávám tam vzhledem k charakteristice mnohem těžší souboj.


FERRARI

Charles Leclerc, 3. místo
Dal jsem do toho vše. Cítil jsem se v autě dobře. První stint byl OK, ale Mercedes byl příliš rychlý už od začátku, celý 2. stint byl o managementu času. Odvedli jsme dobrou práci s pneumatikami a dojížděl jsem Valtteriho na druhém místě, ale došla mi kola. Doháněl jsem Valtteriho, znovu přiměl své pneumatiky k fungování, aspoň jsem to zkusil. V posledních 2 kolech jsem ho stahoval docela rychle, až do posledních metrů jsem věřil, že to vyjde. Vzhledem k tomu, kde jsme byli v pátek při simulaci závodu jde pro nás o skvělý den.

Sebastian Vettel, 5. místo
Dneska byla strategie celkem jasná, kdybych jel do boxů dříve, Max by využil pozvánku. Jedinou výhodu před zastávkami máte, jen když jste ten vzadu.

Jednoznačné je i to, že my jsme rychlí na rovinkách, ale pomalí v zatáčkách. Tento víkend jsme měli za cíl významně stáhnout náskok, což se nám nepovedlo. Musíme teď pochopit, proč některé věci nefungovaly. Snad nám rakouská trať bude příští týden hrát více do karet. Dalším faktorem jsou pneumatiky, bylo celkem horko a v těchto podmínkách se trápily.

Mattia Binotto, šéf týmu
Mercedes dominuje, ale nebyl tak dominantní jako v Barceloně, a to je pro mě důležitější. Auto se nám podařilo nějak vylepšit, ubírá se správným směrem. Stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale náskok krok za krokem stahujeme.


RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Jel jsem si dost osamoceně, ale nebyla to nuda, protože jsem měl na dohled Charlese. To byla dobrá motivace. Musíte na to tlačit, i když zrovna přímo nebojujete. Já chci vždy vědět, jak moc na to mohu šlápnout. Ve druhém stintu to vypadalo dobře, ale ke konci došla přilnavost a nefungovaly pneumatiky. Myslím, že jsem po nich chtěl příliš, když jsem se snažil držet Charlese. Ale jsem rád, že jsem dojel před jedním Ferrari a jsem čtvrtý na okruhu, který nám moc nesedí. Cílem je výhra, ale to dnes nebylo možné a já získal maximum. Udělali jsme malý pokrok, ale před námi je stále dost práce, abychom bojovali o vítězství.

Pierre Gasly, 11. místo
Byl to dlouhý a náročný závod a jsem zklamaný, obzvlášť doma. Od kvalifikace jsem se trápil s přilnavostí a nevím, proč tomu tak bylo, musíme se na to podívat. Udělal jsem maximum, ale nemohl jsem na to tlačit, auto hodně klouzalo. Nikdy jsem to nezažil. Teď nás čeká Rakousko, takže musíme rychle vyřešit, co se stalo. Honda se snaží a vyvíjí, což je pozitivní.

Christian Horner, šéf týmu
Max jel dobře, rozdělit obě Ferrari bylo dnes maximum. Bylo horko, takže klíčové byly pneumatiky, Max to zvládl dobře a doje čtvrtý. Pierre měl dobrý první stint, držel si osmé místo a zvládl pracovat s pneumatikami. Měli jsme neuvěřitelně rychlou zastávku, takže vyjel před Danielem. Bohužel tvrdé pneumatiky už tak nefungovaly a chyběla rychlost a propadl se. Je to frustrující, nezískat body, takže musíme vše prošetřit a zjistit, zda nešlo o nějaký skrytý problém.


MCLAREN

Carlos Sainz  jr. 6. místo
Jsem moc spokojený. Měl jsem další dobrý start a jakmile jsem se dostal na šesté místo, držel jsem si to. Kontroloval jsem si závod a rychlost. Potom už to bylo jednoduché. Vše vyšlo a získali jsme maximum, takže gratuluji všem v týmu. Byli jsme čtvrtým nejrychlejším týmem, z toho mám radost. Gratuluji k tomu, té tvrdé práci a bodům s oběma vozy. Musíme se dál zlepšovat.

Lando Norris, 10. místo
Měl jsem dobrý start, byl jsem na vnitřku a Carlos se dostal přede mě vnějškem, což jsem nemohl. Zbytek závodu byl dobrý, měl jsem dobrou rychlost a hlídal si náskok a šetřil pneumatiky. Ve dvacátém kole přišel problém s hydraulikou, to mě stálo hodně a auto se těžce řídilo. Volant byl tvrdý a ztratil jsem i výkon, bylo to těžké, udělal jsem maximum, abych neztratil místa, ale bylo to příliš a nedalo se to zvládnout. I tak, bod je dobrý, mohlo to být horší. Skvělá práce týmu.

Andreas Seidl, šéf týmu
Gratuluji, byl to náš nejlepší víkend sezóny a je povzbudivé vidět, jak dobře náš vůz jede. Carlos i Lando odvedli dobrou práci s pneumatikami a byla smůla, že Landa postihly potíže s hydraulikou.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 7. místo (po penalizaci 11.)
Je to zklamání, že po penalizaci jsem se propadl mimo body. Byla to zábava a užil jsem si ty souboje. Já do toho raději vždy jdu, než abych nic nezkusil a jsem si jistí, že fanouškům se to líbilo. Je to škoda, ale nelituji a rychle to chci zapomenout. Myslím, že po startu jsem trošku ztratil, v první zatáčce jsem byl trošku moc konzervativní a potom to byla tvrdá práce, ale udržel jsem si to. Je tu dost pozitiv a těším se na Rakousko.

Nico Hülkenberg, 9. místo
Je dobré být zase na bodech. Možná by to bylo jiné, kdybychom startovali výš, ale je to dobrý výsledek. Šlapal jsem na to, ale zasekl jsem se v provozu a těžko se předjíždělo. Měl jsem ale rychlost, což je dobré a poslední kola jsem si hodně užil. Bylo to těsné a jsem spokojen. Ukázali jsme rychlost, ale musíme vyřešit kvalifikace.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Vozy s motory Renault to ve Francii rozhodně dost oživily. Myslím, že jsme získali maximum. Daniel neměl nejlepší start, ale díky strategii a agresivní jízdě to vyšlo. Nico byl za převodovkou Kimiho skoro celý závod a byl rychlejší, ale ne dost na to, aby jej předjel. Daniel byl penalizován a je tedy zklamání, že přišel o body, což je škoda, neboť to byl asi nejlepší moment závodu. Předjíždění je náročné a tak je vidět, jak je důležitá kvalifikace, tam se musíme zlepšit.


ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 8. místo
Po zklamání v kvalifikaci jsme věděli, že bude lepší startovat na jiné než měkké sadě. A prokázalo se to. Neměl jsem nejlepší start, ale naštěstí jsem moc neztratil a mohl jsem bojovat. Musel jsem za sebou celý závod držet Hülkenberga, s Renaulty to byly skvělé souboje, na konci jsem dohnal vůz přede mnou. Byla to zábava. Je dobré bojovat ve středu pole, měli jsme rychlost a proto dobrý výsledek.

Antonio Giovinazzi, 16. místo
Je to zklamání, ale start na měkkých byl daný a nemohl jsem moc dělat. Byla to cena za dobrou sobotu. Brzy jsme jeli do boxů, protože pneumatiky moc dlouho nevydržely a ke konci jsme museli přezout ještě jednou. Pozitivum je dobrá kvalifikace a pro tým je důležité být na bodech. Rád bych lepší výsledek, ale ukázali jsme, že jsme konkurenceschopní a snad si tu formu udržíme.

Fréderic Vasseur, šéf týmu
Je dobré zase získat body. Ukázali jsme bojovnost a že můžeme bojovat s McLareny a Renaulty. Kimi jel výtečně, skvěle se bránil tlaku Hülkenberga a vytěžil maximum. Získal důležité body. Antonio měl smůlu, jeho závod ovlivnil start na měkké sadě. Měl dobrou rychlost, ale nemohl se udržet na bodech. Měl by se soustředit na silnou kvalifikaci, kterou předvedl.


RACING POINT

Sergio Pérez, 12. místo
Nechápu, proč jsem byl penalizován. Musím se na to pořádně podívat, ale udělal jsem, co jsem měl, objel jsem to. Pravidlo zní, že se musíte co nejrychleji vrátit na trať jakmile to objedete. A to jsem udělal. Myslím, že to nebyla správná penalizace, já se držel pravidel. Jestli jsem získal nebo nezískal výhodu, to prostě nedokážu říci. Bylo to první kolo a všude kolem byla auta. Má to být pomalejší než závodní stopa, abyste tu výhodu nezískal. Ale pokud to tak není, to není moje chyba. Pokazilo mi to závod. Měli jsme možnost získat body, protože co se rychlosti týče, bylo to slibné. Momentálně se trápíme v kvalifikaci, takže na to se nyní musíme zaměřit a zlepšit to. Snad budeme v Rakousku zase na bodech.

Lance Stroll, 13. místo
Byl to dobrý závod. První stint byl dobrý a vydrželi jsme dlouho, než jsem zajel pro novou střední sadu pneumatik, abych na to mohl na konci šlápnout. Bohužel si myslím, že jsme zastavili příliš pozdě, protože na konci už pneumatiky hodně odcházely. Což nás stálo čas. A střední sada na konci ještě dobře fungovala. Dřívější zastávka mohla vylepšit výsledek, ale po závodě se to lehce říká. Ukázali jsme dobrou rychlost a tým pracoval dobře. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Příležitostí bylo jen pár a jediná naše reálná možnost byla jedno-zastávková strategie. Rozhodli jsme se pro rozdílný přístup u obou aut a oba nakonec dojeli hodně podobně. Věděli jsme, že nám tento okruh nesedí, ale je to zklamání, nezískat body. Ale z rychlosti si můžeme vzít nějaká pozitiva. A jezdci byli spokojeni oproti kvalifikaci, takže máme co analyzovat a učit se, abychom byli v Rakousku silnější.


TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 14. místo
Myslím, že to nebylo zlé. Odvedl jsem maximum a měl pár dobrých soubojů, především ten s Grosjeanem a užil jsem si bitvu i s Alexem, to byla zábava. Nevím, kde bychom skončili, kdybychom nestartovali z chvostu bez penalizace, ale i tak by to asi bylo náročné dojet na bodech. Musíme se na vše podívat, abychom byli v Rakousku silnější.

Alexander Albon, 15. místo
Bohužel můj závod ovlivnilo dění po startu ve druhé zatáčce, kdy jsem vyjel mimo. Pár pozic jsem tam ztratil, nevěděl jsem, jak málo přilnavosti je mimo. Byli jsme rychlejší než auta před námi, ale trápil jsem se s předjetím, protože tam byl DRS vláček. Takže jsem strávil většinu času za někým. Trošku nám chyběla rychlost, musíme se na to podívat a zlepšit se. S Danym to byl dobrý souboj, ale něco takového mimo body není to, co bychom si přáli.

Guillaume Dezoteux, šéf výkonnosti vozu
Není to závod, ve který bychom doufali. Alex ztratil pozice a Daniila předjel Russell. Daniil to napravil v prvním stintu, kde konci potom stíhal Alexe. To byla dobrá show. Pro něj solidní závod. Alex vyjel mimo ve druhé zatáčce a ztratil pozice, potom se zasekl v provozu. Předjel Magnussena, ale po zastávce se dostal jen před Giovinazziho. Potom po chybě musel znovu bojovat o pozici. Modré vlajky nám nepomohly a byli jsme příliš vzadu, než abychom bojovali o lepší umístění. Je to zklamání, podíváme se na vše a v Rakousku budeme chtít lepší výsledek.


HAAS

Kevin Magnussen, 17. místo
Není moc co říci. Myslím, že jsme si po pátku mysleli, že kvalifikace bude náročná, ale v závodě to bude dobré. Bohužel to tak nebylo. Bojovali jsme na chvostu a to po celý závod. Nedalo se nic dělat. Pochopitelně nejzásadnější je teď rychlost. Ta nám občas chybí a dnes to tak bylo.

Romain Grosjean, nedokončil
Dostal jsem z auta maximum, ale nebylo to dost. I když vyvážení bylo v pořádku, byli jsme pomalí. Musíme se na to pořádně podívat a pochopit to. Trápili jsme se. Musel jsem v domácím závodě odstoupit, ale ušetřili jsme některé součásti, body byly stejně v nedohlednu. Myslím, že to bylo správné rozhodnutí.

Guenther Steiner, šéf týmu
Bohužel to byl nejhorší závod od založení týmu. Musíme se podívat a zjistit naše problémy a najít z nich cestu. Tohle není místo, kde bychom chtěli být.


WILLIAMS

Robert Kubica, 18. místo
Pneumatiky vydržely déle, než jsme čekali. Takže to bylo méně bolestivé, protože se držely. První kolo bylo dobré, neriskoval jsem příliš a rozhodoval se správně. Zbytek závodu byl ok, trápil jsem se se zadními pneumatikami, ale jen chvílemi, nicméně jsem to udržel pod kontrolou, takže to bylo dobré. Souboj s Georgem byla dobrá zkušenost, až se naše auta zrychlí, což se snad v budoucnu vyplatí.

George Russell, 19. místo
Můj první pokus o předjetí Roberta vnějškem skončil vyjetím mimo. Myslel jsem, že to nebyl takový problém, ale našli jsme poškození předního křídla zhoršilo se to. Kvůli bezpečnosti jsme se rozhodli pro výměnu. Rychlost byla dobrá. Šlo to vše podle očekávání. Musíme být trpěliví, učit se a doufejme, že za pár závodů začneme bojovat. Celkově nejsem spokojen, ale nejsem zklamán. 

Dave Robston, hlavní inženýr
Pokračovalo to dnes jako celou sezónu, získali jsme maximum z toho, co máme k dispozici. Minimalizovali jsme škody, zvládli jsme provoz, jedno-zastávkovou strategii. Na Georgově autě jsme měli problém po nárazu a vyjetí v zatáčce číslo 10. Zhoršovalo se to a tak jsme museli do boxů pro výměnu křídla. Zastávky v boxech byly také dobré a pracujeme jako závodní tým, i když nám chybí rychlost bojovat se zbytkem pole.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy