Mercedes přivezl do Kanady vylepšený motor, "Ferrari se ale stále nevyrovná," tvrdí Bottas

Motor Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes potvrzuje, že do dnešních tréninků v Montrealu nasadí vylepšenou verzi své pohonné jednotky. Podle svého jezdce Valtteriho Bottase ale nárůst výkonu není tak velký aby se na rovinkách vyrovnal Ferrari.

Německý tým jako jediný odjel všech šest úvodních závodů letošní sezóny s jediným motorem, zatímco Ferrari použilo dva, Honda u Toro Rosso tři a Renault v případě Nica Hülkenberga již nasadil 4 kusy. Na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát, což si týmy dobře uvědomují. A právě Scuderia by díky tomu mohla mít výhodu.

"Kluci v Brixworthu pracovali neuvěřitelně tvrdě. Pokud jde o přípravu motoru, tak nešlo o ten nejsnazší začátek roku. Zatímco jde o evoluci z předchozích let, tak se pokaždé snažíte posunout hranice a mnoho lid tvrdě pracuje na vylepšení," uvádí Lewis Hamilton.

"Na tento závod přivážíme náš druhý motor, jde o 'Fázi 2', takže bude mít nové módy a drobná vylepšení ve všech oblastech. Jde jen o malé kroky. Největším rozdílem je to, že je zcela nový a čerstvý. Ty staré za sebou mají šest závodů a budou degradovat. Kluci pracovali tak tvrdě a nyní máme drobná procenta," popisuje dále úřadující šampion.

Mercedes se svými zákazníky v Montrealu nasadí nové motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Podle jeho týmového kolegy Valtteriho Bottase to ale stále nebude na Ferrari stačit: "Od čerstvého motoru samozřejmě očekáváme drobný nárůst výkonu, ale půjde o malý pokrok. Nemyslíme si, že to už bude stačit na rychlost Ferrari na rovinkách. V tomto mají navrch, my jsme ale silní v jiných oblastech. Těším se, až si ho vyzkouším."

"Myslím, že přichází v tu pravou chvíli, protože náš první motor se blíží konci své životnosti, takže jsme ten nový stejně už potřebovali. Jde tady o příjemné vylepšení ve srovnání s Monakem. Motor má tady mnohem vyšší cenu, jde tedy o dobré načasování. Musíme ale zjistit, co vlastně funguje a jaký je je jeho přínos ve srovnání s tím předchozím," pokračuje Fin.

Nové pohonné jednotky budou mít k dispozici také oba zákazníci: Racing Point a Williams. Šéf Mercedesu Toto Wolff svůj tým za favorita tento víkend nepovažuje: "V předchozích 6 závodech jsme byli velmi silní v zatáčkách, ale na rovinkách jsme ztráceli čas. Kanada pro nás bude velkou výzvou, jelikož odlišné vlastnosti okruhu zvýhodňují naše soupeře. Nachází se zde hodně dlouhých rovinek a méně zatáček, kde bychom mohli čas dohnat."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy