PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc rozhodnutí Ferrari nechápe, žádá vysvětlení

Lewis Hamilton zabral v pravou chvíli a o fous vyfoukl pole position svému stájovému kolegovi | foto: Pirelli

Kvalifikaci na tradiční závod na městském okruhu v monackém knížectví ovládl Mercedes v čele s Lewisem Hamiltonem. Zklamání vládne naopak u Ferrari, které dosáhlo v podání Sebastiana Vettela pouze na čtvrté místo, zatímco Charles Leclerc bude chtít na dnešek určitě zapomenout. Co říkali samotní jezdci a zástupci týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Moc děkuji divákům, o tomto závodu sní od dětství všichni jezdci - musíte do něj dát absolutně vše. Všichni kluci v továrně do toho dali všechno. Valtteri byl rychlý po celý víkend. Dosáhnout tohoto, to pro mě hodně znamená. Musel jsem si sáhnout hlouběji než kdykoliv dříve. Kolo bylo nádherné, cítím se úžasně a jsem moc vděčný. Když máte skvělý balík a kterýkoliv jezdec, ať už je jeho auto rychlé či pomalé, s ním jede na hraně, tak je to jako souboj s býkem. Kolo bylo těžké, měl jsem určitý moment v Rascasse, ale podařilo se mi to zvládnout.

Valtteri Bottas, 2. místo
Jsem zklamaný, že jsem nezískal pole-position. V závodě se ale může stát cokoliv, nemá cenu po sobotě cokoliv vzdávat. Bylo by to hezké, kdybych byl první, ale ještě to nevzdávám.

Toto Wolff, šéf týmu
Je to pro Charlese škoda, ve svém domácím závodě měl bojovat o první řadu. Pro nás bylo náročné poznat, jak připravit pneumatiky, jak je dostat do provozního rámce, ale všechno to vyšlo a mám velkou radost! Valtteri zajel senzační první kolo, ale v tom 2. nevím, co se stalo - jestli to byl provoz, nebo se mu nepovedlo. Zaslechl jsem v rádiu něco o provozu, tak nevím. Na zítřek předpovídají 60% pravděpodobnost deště. Bude to vzrušující. Ale když je to stejné pro všechny, tak to je OK.

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Jo, Mercedesy byly trochu moc silné. Mé kolo v Q2 bylo rychlé, ale trochu jsem ztratil v 1. zatáčce ve svém kole v Q3, jinak bylo poměrně dobré. Moc kvalifikací jsem tady neodjel, takže jsem celkem spokojený s tím, že jsem třetí.

Pierre Gasly, 5. místo
Byla to dobrá kvalifikace a páté místo je docela slušné. Rád bych přeskočil Seba, jenž byl na čtvrté pozici rychlejší jen o desetinu, ale z mého kola jsem nebyl úplně nadšený a těžko jsem dával všechny sektory dohromady. Můžete sledovat, že věci se obrací k lepšímu, ale zajisté přijde stále více výkonu. Nadále musíme pracovat s inženýry, abychom našli vyvážení, jenž mi pomůže ze sebe dostat maximum. Na zítřek je naděje na nějaký ten déšť, což by mi nevadilo, zejména na této trati, jelikož to věci dělá docela zajímavými. Myslím, že na dlouhou vzdálenost jsme docela dobří, nicméně hlavní naděje je pro nás při startu, kde bychom snad mohli získat pár míst.

Christian Horner, šéf týmu
Třetí a páté místo jsou pro zítřek obstojné startovní pozice a je to naše doposud nejlepší kvalifikace v sezóně. Max byl v nesmírně působivý v Q1 a nejrychlejší v Q2. Bohužel to s ohledem na provoz během přípravného kola nebyla ta nejhladší třetí část kvalifikace. Přesto však je zde druhá řada na čisté straně roštu skvělým místem pro start do Velké ceny Monaka. Pierre měl až doposud působivý víkend, kvalifikoval se těsně na pátém místě. Tento solidní výkon představuje v F1 jeho nejlepší dosavadní kvalifikační výsledek. I počasí na zítřek vypadá trochu proměnlivě, takže by to mohlo věci trochu okořenit.

FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Pro celý tým to byl složitý den. Ve třetím tréninku jsem skončil v bariéře, ale kluci odvedli při opravě vozu skvělou práci a dostali mě do kvalifikace. Bohužel jsme se v Q1 trápili se správným fungováním pneumatik a to znamenalo, že jsem musel použít sadu navíc. Zvládl jsem se dostat dál, ale Charles nikoli, zatímco byl na patnáctém místě, což by bývalo dostatečně dobré. Takové věci se v Monaku bohužel stávají, jestliže nemáte náskok, musíte podstoupit riziko a ne vždy se to odvíjí směrem, jakým si přejete. Nebyli jsme v kvalifikaci tak konkurenceschopní, jak bychom rádi byli, ale závod je odlišnou záležitostí a v Monaku se může stát cokoli.

Charles Leclerc, 16. místo
Ptal jsem se týmu, jestli si jsou jistí a nemám vyjet znovu... řekli mi, že jo - nemám pro to žádné vysvětlení, je to těžké strávit. To, že jsem minul váhu, s tím nemělo nic společného, měli jsme dost času. Převážení nebyl problém, měli jsme i dost paliva na další kolo. Potřebuji vysvětlení, nevím, proč k tomu došlo. Zítra doufám v déšť, jinak to bude nudný závod. Budu muset hodně riskovat, i kdybych měl havarovat - to je teď ta jediná cesta, protože na této trati se předjíždět nedá.

Mattia Binotto, šéf týmu
Rozhodně ne dobrý den. V Q1 jsme udělali chybu v úsudku. Mysleli jsme, že Charlesův čas by býval dostatečně dobrý na to, aby se dostal do další části kvalifikace a tak jsme ho nechali v garáži, ven jsme vyslali jen Sebastiana, jenž v tu chvíli byl jedním z těch, kdo byli ve výpadkové zóně. Podmínky na trati se vyvíjely více, než jsme čekali, jezdci na dráze našli více přilnavosti. To znamenalo, že mnoho z nich svůj čas zlepšilo a ve výsledku byl Charles vyřazen. Je to skutečně škoda a jsem za něj velmi zklamán, obzvlášť proto, že je to jeho domácí závod. Sebastian se zvládl kvalifikovat do druhé řady a to znamená, že může v závodě mířit za slušným výsledkem.

HAAS

Kevin Magnussen, 6. místo
Byla to opravdu slušná kvalifikace. Měl jsem skutečně dobré auto, mohl jsem na to tlačit, cítil jsem se pohodlně. Poškozením předního křídla poté, co jsem políbil zeď v Q2 jsem dostal kluky hodně pod tlak, odvedli výtečnou práci, aby to zvrátili, opravili a vyslali me opět ven. Do třetí části kvalifikace jsem se dostal slušným kolem, pak jsem tam zajel další. Víme, jak je na této trati kvalifikace důležitá, takže dostat se na šesté místo před střed pole - falešnou pole position, mám z toho nesmírnou radost. Byla to skvělá práce od celého týmu, nejenom ode mně, bylo to týmové úsilí.

Romain Grosjean, 13. místo
Na konci nás provoz stál naději postoupit do Q3. Zjevně bych naboural do Pierra (Gaslyho). Není to jeho chyba, s těmito zrcátky nemůžeme nic vidět, spoléháme se na rádio - a nemyslím, že by byl přes vysílačku Red Bullem varován. To samé se mi přihodilo v Bahrajnu s Lando Norrisem. Samozřejmě jsem nešťastný a i když byl Gasly penalizován, není to jeho chyba a moji kvalifikaci to nezmění - budu startovat odtamtud, kde jsem a pro zítřek je to špatné. Je to Monako, nemáme moc v co doufat, jelikož kvalifikace je klíčová.

Guenther Steiner, šéf týmu
Na jedné straně garáže velmi slušný den. Kevin (Magnussen) odvedl fantastickou práci. Nic jsme nemohli udělat lépe. Tým byl fantastický v reakci na to, když měl poškozené přední křídlo. Všechno šlo hladce, takže mám z tohoto stejně jako z kluků velkou radost a jsem na ně hrdý. Romain (Grosjean) byl zpomalen Gaslym - byl to špatný okamžik, ve špatnou chvíli, na špatném místě. Byl tímto vystrčen z postupu do Q3, jinak si myslím, že by do Q3 prošel snadno. Celkově si myslím, že jsme dnes šťastnější než zkleslí. S Kevinem zítra startujeme pátí, protože Gasly byl penalizován a musíme jen předvést čistý závod a získat tolik bodů, kolik je jen možné, takže můžeme stavět na našem stavu ze Španělska.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 7. místo
Z konečného výsledku mám radost, zejména proto, odkud jsme ve čtvrtek začínali. Dokonce po třetím tréninku jsme provedli na voze pár odvážných změn, nicméně to fungovalo a vyplatilo se to. Tým dnes prožil solidní návrat a můžeme s tím být spokojeni. Po celou dobu od Q1 po Q3 jsme se dostali do dobrého rytmu, což je zde tolik důležité, jelikož kvalifikace je tak podstatná. Zítra by to některé neznámé mohly učinit zajímavé a nebyl bych zklamán, kdybych se vzbudil do deště! Nicméně ať už mokro nebo sucho, budu připraven.

Nico Hülkenberg, 11. místo
Cítil jsem, že dnes má vůz potenciál na třetí část kvalifikace, takže přijít o ní jedenáctým místem je mírným zklamáním. Bylo to tam venku velmi těsné. Možná jsem na to tlačil až moc, tu a tam jsem to místy s vozem přehnal, ale jsou to jen maličkosti. Loni jsem startoval jedenáctý a pořád jsme zvládli získat obstojné body, takže tím můžeme být povzbuzeni. Přivezeme si ty největší boxovací rukavice jaké máme a budeme cílit na zítřejší boj! Ve strategii máme se svobodnou volbou pneumatik pár možností, takže uvidíme a budeme z toho vycházet.

Alan Permane, sportovní ředitel
Se sedmým místem můžeme být velice spokojeni, ale v určitém ohledu je to trochu hořkosladké, jelikož jsme cítili, že máme rychlost na to, abychom do Q3 dostali oba vozy. Nico o to těsně přišel, do osmé a desáté zatáčky poněkud zablokoval kola, ale zajet v Monaku dokonalé kolo je obtížné. Od jezdců a příslušných inženýrských týmů to byl po neuspokojivém čtvrtku velmi solidní obrat k opětovnému nalezení rychlosti. Zítra budeme neustále po očku sledovat počasí, protože dost možná bude pršet, ale budeme doufat v čistý závod, abychom oba vozy dostali na body.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 8. místo
Dnes jsem s kvalifikací velmi spokojen. Myslím, že mezi mými inženýry a mnou to byla skvělá týmová práce. V analýze toho, kde jsem se ve čtvrtek cítil nepohodlně, jsme odvedli dobrou práci a dali mi přesně to, oč jsem žádal, jakmile dostanu nastavení, které chci, vím, že dokážu předvést slušný výkon. Teď jsou to tři postupy do Q3 v řadě, takže mám radost z toho, jak si vedu - doufám, že zítra zvládneme odvést dobrou práci a z dobré kvalifikace vytěžit nějaké body.

Alexander Albon, 10. místo
Mám radost, že jsem se poprvé dostal do Q3, ačkoli to tam nebylo jednoduché, jelikož jsem nemohl najít dobrý rytmus - nebyl tak dobrý jako ve čtvrtek. Měl jsem po většinu kvalifikace plné ruce práce s tím, abych přiměl pneumatiky fungovat. Byla to také záležitost získání sebedůvěry - přijedete do první zatáčky, pneumatiky jsou opravdu studené, protože třetí sektor strávíte rychlostí chůze a do první zatáčky se dostanete bez vědomí toho, co se stane! Avšak s desátým místem v Monaku můžeme být spokojeni, jelikož to vždy vede k něčemu dobrému.

Jody Egginton, technický ředitel
Celkově byl dnešek celkem uspokojením. Jezdci a tým odvedli při dolování výkonu z našich vozů slušnou práci, což ve výsledku vedlo k úspěšné kvalifikaci a rozumným startovním pozicím do zítřejšího závodu. Změny nastavení provedené od čtvrtka na Danyho autě mu poskytly konzistentnější balík a ve výsledku byl schopen najít více času na kolo, zlepšit svou konzistenci a byli jsme odměněni tím, že se Dany dostal do Q3 a kvalifikoval se na osmém místě. Na druhé straně garáže nebyl Alex během třetího tréninku s vyvážením svého vozu úplně spokojen, takže během dopoledního tréninku a také před kvalifikací byly provedeny další změny s ohledem na toto, což mělo nějaký efekt, což Alexovi dovolilo také postoupit do Q3 a kvalifikovat se na desátém místě. Teď se plně soustředíme na závodní přípravy, abychom využili výhody dnešní dobré práce. Naším cílem je jednoduše práci dokončit a bodovat s oběma vozy.

MCLAREN

Carlos Sainz, 9. místo
Mám z této kvalifikace velkou radost a zpět v Q3! Poté, co jsem přišel o většinu prvního tréninku a po velmi těžkém třetím tréninku, kde jsme nenašli to správné nastavení, je dnešní umístění na deváté pozici skvělým obratem ve víkendu. Zvládl jsem dát dohromady velmi slušná kola, neustále se zlepšoval, abych skončil na čase 1 minuty a 11.4 sekundy, což bylo podle mně maximem, kterého jsme dnes mohli dosáhnout. V těchto ulicích si kvalifikaci vždycky užívám, ale práce není ještě zcela dokončena. Děkuji týmu za dobrou analýzu a perfektně zvládnutou kvalifikaci v garáži.

Lando Norris, 12. místo
Celkově si myslím, že to byla obstojná kvalifikace, když si uvědomíme, že je to poprvé, co jsem tady v Monaku seděl v F1. Ve třetím tréninku jsem se trápil, možná jsme se ubírali mírně špatným směrem, takže jsme se vrátili k tomu, co jsme měli ve čtvrtek. Byl to tak trochu krok do neznáma, pokud jde o to, jak se vůz změní, ale ze čtvrtka jsem měl představu. Během mého závěrečného ostrého kola jsem se v první zatáčce dopustil menší chyby, což mě ve výsledku stálo postup do Q3. Nezvládl jsem to, když se to počítalo a byla to moje chyba. Provedli jsme slušná vylepšení a možná jsme si nebyl tak sebejistý v porovnání s jinými tratěmi.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dobrá práce od týmu a našich jezdců, že se vzpamatovali po třetím tréninku, kdy to nevypadalo tak skvěle. Kvůli změnám, které jsme uskutečnili mezi druhým a třetím tréninkem jsme jaksi co do rychlosti na naše soupeře ztráceli. Oba piloti se trápili s přilnavostí a trakcí a s vyvážením vozu nebyli spokojeni. Inženýři odvedli skvělou práci, zůstali v klidu, vrátili se zpět ke čtvrtečnímu nastavení a přizpůsobením vozu odlišným podmínkám na trati do kvalifikace. V ní auto poskytlo jezdcům mnohem více sebedůvěry a umožnilo jim na to tlačit celou dobu a dokončit na devátém a dvanáctém místě. Lando bohužel ve své úplně první kvalifikaci v Monaku přišel o Q3 o pouhou desetinku, taková je podstata hry, když je střed pole tak těsný. V Monaku prošel Carlos do Q3 popáté, což je tentokrát celkem pozoruhodné s ohledem na to, že ve čtvrtek přišel o celý první volný trénink. Nyní naší pozornost zaměřujeme na přípravu do závodu. Ve druhém tréninku jsme vykazovali slušnou závodní rychlost, což by nám zítra mělo umožnit bojovat o body.

ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 14. místo
Prostě jsme nebyli dost rychlí, tak je to jednoduché. V kvalifikaci jsme dokázali zajet naše nejrychlejší kolo víkendu, ale ostatní vozy se zlepšily mnohem víc než my. Trápili jsme se s vyvážením vozu. Když jsem měl přilnavost na přední části vozu, ta zadní odešla a když jsem vyřešil zadní, nebylo to uspokojivé s tou přední.

Antonio Giovinazzi, 15. místo
Opravdu nevím, co se v kvalifikaci přihodilo. Ve třetím tréninku jsme šestým místem ukázali náš potenciál a na voze jsme nic nezměnili. Prostě tam nebyla přilnavost a my nevíme proč. Je to skutečně zklamáním, protože ve všech trénincích jsme byli velmi silní a teď jsme na patnácté pozici. Tady se docela obtížně předjíždí, ale počasí umí být nepředvídatelné, takže uvidíme.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Není to to, co jsme očekávali, zejména poté, co jsme až do tohoto odpoledne byli blízko přední části středu pole. Po třetím tréninku jsme učinili krok vpřed, první část kvalifikace byla také docela slušná, ale pak další týmy zjevně našli něco navíc, takže musíme pochopit, jak mezeru v závodě zacelit. Předjíždění je tady těžké a startujeme z obtížné pozice. Potřebujeme nalézt strategii, abychom získali pevnou půdu pod nohama a doufat, že se další věci budou ubírat naším směrem. Počasí by mohlo být překvapením a musíme být nadále připraveni využít jakékoli příležitosti.

RACING POINT

Sergio Pérez, 17. místo
Tento víkend jsme se trápili s rychlostí a do kvalifikace jsme šli s vědomím, že to nebude snadné. Nakonec jsme potřebovali na vytvoření rozdílu a postup do Q2 jen desetinku nebo dvě, nicméně nám to o chlup uteklo. V tomto smyslu slova to byl frustrující den, protože víme, jak je kvalifikace v Monaku důležitá a je to obvykle závod odvislý pouze od startovní pozice. Dnes to byly malé rozdíly, nicméně to znamená, že zítra budeme mít složitou práci. Vzhledem k tomu, odkud budeme do závodu startovat, musíme doufat v příchod nějakého toho deště, aby věcmi zamíchal, jinak bude těžké body získat. Monako dokáže být někdy současně nepředvídatelné, takže zítra budeme připraveni chopit se těchto příležitostí.

Lance Stroll, 18. místo
Cesta do kvalifikace nebyla jednoduchá. V tréninku nám scházela rychlost a i přes změny provedené od čtvrtka na voze jsme se dnes pořád trápili. V první části kvalifikace to neusnadňoval provoz na trati a najít místo pro čisté kolo bylo obtížné - což je v Monaku vždycky. Při mém druhém pokusu jsem nedal dohromady čisté kolo a tím skončila jakákoli naděje na postup do Q2. Bodovat bude těžké, ale uvidíme, co zvládneme a uvidíme, jestli se zítra počasí změní. Myslím, že musíme mít na paměti, že Monako je ojedinělý závod a nevěřím, že náš dnešní výkon je skutečným odrazem rychlosti, kterou ve voze máme. Tak či tak, uvidíme, co se zítra přihodí a pokusíme se využít většinu z těchto situací, které v závodě nastanou.

Otmar Szafnauer, CEO a šéf týmu
Rozdíly mezi všemi týmy středu pole jsou nadále opravdu těsné a my jsme dnes prostě byli na té špatné straně. Pár desetin by udělalo velký rozdíl, ale místo toho končíme den s pocitem zklamání. Lance byl během jeho druhého výjezdu v provozu a víme, jak je pro dvacet vozů soupeřících na trati o místo první část kvalifikace složitá. Sergio měl čistší jízdu, ale minul to asi o desetinu. Pro zítřek je před námi velký úkol, ale nikdy nevíte, co se v Monaku může stát, takže nadále budeme přes noc tvrdě pracovat a uvidíme, jaké jsou do závodu strategické možnosti.

WILLIAMS

George Russell, 19. místo
Mám dojem, že jsme z kvalifikace vytěžili maximum. Měl jsem radost z mého kola na konci, dal jsem vše dohromady a z vozu dostal co šlo. Dokončit kolo jako toto v ulicích Monaka bylo celkem zábavné a napínavé. V závodě se musím udržet na asfaltu, vyhnout se zdím a posbírat drobky po těch, co se dopustí chyb.

Robert Kubica, 20. místo
Dnešní podmínky byly lepší co do pocitu a přilnavosti, nicméně to platilo pro všechny. Z hlediska jízdy a procesů jsme udělali, co jsme mohli, ale když jsme vyjeli z garáže, měli jsme smůlu s provozem. Celkově vzato to byla bezproblémová kvalifikace a zítra to bude těžký závod.

Dave Robson, závodní inženýr
Výkonnost vozu je stále neuspokojivá, přesto však dnešní jízdy probíhaly dobře. Oba jezdci těžili z jejich zkušeností ze čtvrtka a opět se nedopustili žádné chyby. Během volných tréninků auto fungovalo spolehlivě a toto nám přes víkend umožnilo podniknout stabilní pokrok. Inženýři jak na okruhu, tak v Grove včera tvrdě pracovali, aby zlepšili nastavení vozu a přípravu pneumatik. Dnes odpoledne pracoval tým jednotně, aby první část kvalifikace proběhla v pořádku. Robert a George si užili čisté jízdy a byli schopni tlačit auto k jeho hranicím. Bohužel čistá rychlost vozu nebyla dnes dostatečná, abychom vyzvali týmy vpředu. Tím, že nebyly žádné žluté vlajky nebo zásadní chyby od ostatních pilotů, nedostalo se nám žádné příležitosti podat lepší výkon než umožňuje rychlost vozu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy