Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil nováček Albon

Lewis Hamiltons v Monaku | foto: Daimler AG

MONTE CARLO - 2. TRÉNINK; Obavy se naplňují, také odpoledne v přístavním letovisku úřadovaly Mercedesy, nejrychlejší čas si připsal Lewis Hamilton s těsným náskokem 81 tisícin sekundy na svého týmového kolegu Valtteriho Bottase. Sebastian Vettel s Ferrari skončil se ztrátou 0,763 sekundy třetí. Velmi rychlým časem příjemně překvapil Albon s Toro Rosso, jenž předčil i podstatně zkušenějšího Maxe Verstappena z Red Bullu.

Odpoledne jako první opět vyrazili McLareny a zejména Sainz doufal, že se mu tentokrát vyhnout problémy - dopoledne totiž zvládl jen tři kola poté, co mu přestaly komunikovat baterie se zbytkem systému pro rekuperaci energie.

Po třech minutách jsme se dočkali měřeného kola od Giovinazziho (1:14,625) na středně-tvrdé směsi, o 2 min později se přidal jeho týmový kolega Räikkönen (1:13,905). Týmy zkoušeli u svých pilotů odlišné pneumatiky, Kimi měl nasazené tvrdé.

Po 10 min se propracoval na 1. místo Vettel (1:12,834), brzy jej ale překonal Bottas (1:12,708). Mercedesy přidávaly a hlídaly si čelo. Fin v polovině stlačil na měkkých  pneumatikách svůj čas na 1:11,199 min, Hamilton byl jen o 0,046 tisícin za ním, Vettel ztrácel přes 6 desetin.

Leclerc figuroval až na 10. pozici, ve voze se necítil pohodlně: "Tak moc se trápím při brzdění, tak moc!" stěžoval si do rádia. Jeho ztráta na Stříbrné šípy již přesahovala 1,1 s. Velmi dobře si vedl Albon s Toro Rosso, které je poháněno dobře ovladatelnou Hondou - držel páté místo před Verstappenem z mateřského Red Bullu.

Po 55 min znovu zkoušel ostré kolo Hamilton - nejprve probrzdil do zatáčky č. 1, v dalším pokusu již ale o 81 tisícin překonal svého týmového kolegu - 1:11,118 min, rozdíly mezi nimi byly těsné.

V poslední půlhodince se týmy věnovaly závodním simulacím a poznávání pneumatik, časy šly proto rapidně dolů. Nejrychlejší Mercedesy nikdo z prvních pozic nedokázal sesadit, Vettel skončil se ztrátou více než sedmi desetin třetí před čtvrtým Gaslym - vypadá to tedy zatím na jednoznačně stříbrný víkend.

Verstappen, jenž část tréninku prostál v garáži kvůli úniku chladicí kapaliny, si ke konci stěžoval na své auto: "Nemá vůbec žádnou přilnavost. Smýká se, je nedotáčivé." Neměl tedy moc prostoru předvést naplno své umění.

Albon překvapil pátým místem, velmi dobrý výkon předvedl sedmý Magnussen i oba jezdci Alfy Romeo, McLareny skončili mimo první desítku, ale odstupy jsou ve středu pole velmi těsné - 13. Sainz na 7. Magnussena ztratil čtvrt sekundy.

Na "rovince" za tunelem dosahovaly nevyšších rychlostí monoposty poháněné Ferrari: 1. Giovinazzi 287,3 km/h, 2. Vettel 286,9 km/h, 3. Räikkönen 286,4 km/h; 4. Leclerc 286,0 km/h, 5. Sainz 285,3 km/h, 6. Magnussen 284,5 km/h, 7. Grosjean 283,7 km/h a 8. Norris 283,7 km/h.

GP Monaka (Circuit de Monaco)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:11,118
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:11,199
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:11,881
4. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:11,938
5. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:12,031
6. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:12,052
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:12,174
8. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:12,239
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:12,342
10. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:12,350
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:12,392
12. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:12,393
13. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:12,419
14. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:12,577
15. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:12,752
16. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:12,872
17. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:12,888
18. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:14,558
19. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:15,052
20. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:15,146

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 74 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy