Odpoledne jako první opět vyrazili McLareny a zejména Sainz doufal, že se mu tentokrát vyhnout problémy - dopoledne totiž zvládl jen tři kola poté, co mu přestaly komunikovat baterie se zbytkem systému pro rekuperaci energie.
Po třech minutách jsme se dočkali měřeného kola od Giovinazziho (1:14,625) na středně-tvrdé směsi, o 2 min později se přidal jeho týmový kolega Räikkönen (1:13,905). Týmy zkoušeli u svých pilotů odlišné pneumatiky, Kimi měl nasazené tvrdé.
Po 10 min se propracoval na 1. místo Vettel (1:12,834), brzy jej ale překonal Bottas (1:12,708). Mercedesy přidávaly a hlídaly si čelo. Fin v polovině stlačil na měkkých pneumatikách svůj čas na 1:11,199 min, Hamilton byl jen o 0,046 tisícin za ním, Vettel ztrácel přes 6 desetin.
Leclerc figuroval až na 10. pozici, ve voze se necítil pohodlně: "Tak moc se trápím při brzdění, tak moc!" stěžoval si do rádia. Jeho ztráta na Stříbrné šípy již přesahovala 1,1 s. Velmi dobře si vedl Albon s Toro Rosso, které je poháněno dobře ovladatelnou Hondou - držel páté místo před Verstappenem z mateřského Red Bullu.
Po 55 min znovu zkoušel ostré kolo Hamilton - nejprve probrzdil do zatáčky č. 1, v dalším pokusu již ale o 81 tisícin překonal svého týmového kolegu - 1:11,118 min, rozdíly mezi nimi byly těsné.
V poslední půlhodince se týmy věnovaly závodním simulacím a poznávání pneumatik, časy šly proto rapidně dolů. Nejrychlejší Mercedesy nikdo z prvních pozic nedokázal sesadit, Vettel skončil se ztrátou více než sedmi desetin třetí před čtvrtým Gaslym - vypadá to tedy zatím na jednoznačně stříbrný víkend.
Verstappen, jenž část tréninku prostál v garáži kvůli úniku chladicí kapaliny, si ke konci stěžoval na své auto: "Nemá vůbec žádnou přilnavost. Smýká se, je nedotáčivé." Neměl tedy moc prostoru předvést naplno své umění.
Albon překvapil pátým místem, velmi dobrý výkon předvedl sedmý Magnussen i oba jezdci Alfy Romeo, McLareny skončili mimo první desítku, ale odstupy jsou ve středu pole velmi těsné - 13. Sainz na 7. Magnussena ztratil čtvrt sekundy.
Na "rovince" za tunelem dosahovaly nevyšších rychlostí monoposty poháněné Ferrari: 1. Giovinazzi 287,3 km/h, 2. Vettel 286,9 km/h, 3. Räikkönen 286,4 km/h; 4. Leclerc 286,0 km/h, 5. Sainz 285,3 km/h, 6. Magnussen 284,5 km/h, 7. Grosjean 283,7 km/h a 8. Norris 283,7 km/h.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:11,118 |
2. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:11,199 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:11,881 |
4. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:11,938 |
5. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:12,031 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:12,052 |
7. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:12,174 |
8. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:12,239 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:12,342 |
10. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:12,350 |
11. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:12,392 |
12. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:12,393 |
13. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:12,419 |
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:12,577 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:12,752 |
16. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:12,872 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:12,888 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:14,558 |
19. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:15,052 |
20. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:15,146 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ