Týmy už naplno vyvíjejí nové osmiválcové motory, tak jak to vyžadují pravidla Formule 1 pro rok 2006 schválená Mezinárodní automobilovou federací. Jednou z hlavních věcí, které však potřebují znát k sestavení vozu, je velikost nádrže. Ta může být velmi rozdílná a závisí právě na tom, jaký bude formát kvalifikace a jestli bude dovoleno mezi kvalifikací a závodem dotankovat palivo, což je dnes zakázáno.
O možných formátech kvalifikace, které týmy navrhly, a o kterých FIA uvažuje, jsme vás informovali před měsícem (celý článek).
"V8 je kompaktnější, máme proto více možností, jak vůz postavit a jak velkou udělat nádrž," vysvětluje hlavní konstruktér Toyoty Mike Gascoyne. "Máme větší prostor, do kterého můžeme motor umístit. Musíme se rozhodnout, jaké je nejlepší umístění z hlediska rozložení hmotnosti. Buď budeme mít více místa před převodovkou, nebo v zadní části šasi, což je lepší pro větší nádrž."
"Spotřeba paliva bude rozhodně menší a tomu musíme přizpůsobit velikost nádrže. Ale rozhodující budou pravidla, záleží na kvalifikačním formátu," pokračuje Gascoyne. "Nevíme, jestli budeme kvalifikace jezdit s plnou nádrží nebo ne. Na tom vše závisí."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Konstruktéři potřebují znát formát kvalifikace
Vedení FIA vypsalo veřejnou anketu a musí vybrat kvalifikační formát pro příští rok.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball