Mercedes zahájil sezónu čtyřmi dvojnásobnými triumfy, které si piloti rozdělili hezky spravedlivě, i když je nutno přiznat, že v Bahrajnu ke svým vavřínům přišli jako slepí k houslím. I když je na zásadní hodnocení dost času, už se ozývají hlasy, které označují letošní šampionát za další z éry Stříbrných šípů a zachránit ho může jen interní souboj.
Toto Wolff se proto nechal slyšet, že současný odstup jeho vozů od rudých ořů z Maranella mu lichotí, a de facto stejného názoru je i jeho kolega na stejném postu u Ferrari, jen pochopitelně volí obezřetná slova.
"Po čtyřech závodech a žádném vítězství pro Ferrari, naproti tomu čtyřech triumfech pro Mercedes, není myslím pochyb, že jsou hodně silní. A řekněme že mají trochu lepší auto. Ale myslím, že mezera není tak velká a body a výsledky neodrážejí opravdový potenciál vozů obou táborů," prohlásil Binotto.
Zatím však určité srovnání lze vypozorovat pouze v trénincích, kde například v Baku Leclerc dominoval - než rozbil svůj vůz. Vettel dokonce v jedné fázi závodu vyvinul "určitý tlak" na Hamiltona, ale nakonec jeho ztráta činila propastných deset vteřin.
"Pokud máte auto dost rychlé na to, abyste potenciálně dosáhli na pole-position, tak musíte mít celkově dobré auto. V závodě jsme nebyli tak rychlí jako oni, to opravdu ne, ale neztráceli jsme dvacet vteřin. Když si povšimneme závodního delta průměru, není to nijak významné, ale pořád něco, na čem můžeme v budoucnosti pracovat a snižovat ztrátu," pokračuje Binotto.
"Když se podívám na tréninky a kvalifikaci - pochopitelně volné jízdy nejsou příliš reprezentativní - tak je páté místo zklamáním, protože jsem se v autě cítil skvěle. Jinak zcela souhlasím s Mattiou: auto má opravdu potenciál na pole-position, ale nesmíte všechny šance zničil nárazem do zdi.
Byla to moje chyba, přijal jsem odpovědnost a páté místo je v podstatě to nejlepší, čeho jsem mohl dosáhnout. Takže i přes rozčarování si myslím, že tu určitá pozitiva jsou. Osobně cítím, že jsme se Mercedesům přiblížili víc než v Číně, takže doufám, že v Barceloně to bude ještě lepší," doplňuje šéfa Ferrari Charles Leclerc.