MERCEDES
Valtteri Bottas, 1. místo
Je to hodně dobrý pocit, zvládnout to v posledním kole. Ferrari tu bylo hodně silné, Charles udělal chybu a jako tým my jsme udělali velký kus práce po tak náročných trénincích. Je to hodně těsné a záleží i na maličkých rozdílech a já jsem to na konci zvládl a měl jsem pomoc dalšího auta. Ale musel jsem to projet i v zatáčkách a je to v detailech a já jsem našel maximum.
Lewis Hamilton, 2. místo
Bylo to tak těsné, Ferrari tu vypadalo neuvěřitelně rychle a Valtteri odvedl neobyčejnou práci. Je to úžasný výsledek. Přijeli jsme bez novinek a Ferrari vypadalo tak rychle a stejně tak Max - takže získat první řadu za těchto podmínek, za to jsem neskutečně vděčný a můžeme tak zítra bojovat. Co se rychlosti týče, bylo to těsné, Valtteri je tu vždy rychlý a tak mě čeká kus práce.
Toto Wolff, šéf týmu
Čím delší byla kvalifikace, tím lépe jsme na tom byli. Je to tu náročné na pneumatiky a jejich zahřátí a trápili jsme se tím. Ale když bylo třeba a když teploty opadly, auto se chovalo mnohem lépe. Nečekali jsme, že tolik aut vyjede stejně jako my na konci, provoz nám to pokazil, oba jezdci se trápili, ale stačilo to na první řadu! Celkem lehce se tu předjíždí, takže rychlost tu bude klíčová.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Nevím, jestli nám ukradli první řadu, ale myslím, že byli o něco rychlejší. Já jsem začal pomalu, ale ke konci se to zlepšovalo. Bylo to ale náročné. Byla to hodně dlouhá kvalifikace, Slunce zapadalo a bylo těžké najít vyvážení a hrát si s jízdou v závěsu. Zajel jsem dobré kolo, ale neměl jsem před sebou nikoho a to nás trošku stálo, ale myslím, že jsme získali maximum z auta, ale čekali jsme lepší kvalifikaci a oba naše vozy na čele.
Charles Leclerc, havaroval, 9. místo
Žádné výmluvy. Byl jsem k ničemu. Budu na to tlačit, aby byl zítřek lepší. Moc se omlouvám všem, kteří mě podporují a ještě víc týmu, který si zasloužil mnohem víc. Byla to jasná jezdecká chyba a zasloužil jsem to, byl jsou hloupý, poučím se z toho. Jsem smutný, ale bylo to zasloužené. Pole position byla podle všeho možná, takže jsem hodně zklamaný, ale prostě jsem to přehnal na brzdách. Dá se tu předjíždět, ale aktuálně jsem zklamaný a pár dalšího hodin se budu "mlátit" do hlavy.
Mattia Binotto, šéf týmu
Nejsme s výsledkem spokojeni. Myslím, že auto bylo dobré a mohli jsme získat víc. Novinky fungovaly a jsme s nimi spokojeni. Sebastian se zlepšoval. Je to zvláštní okruh a kdyby se Seb našel dřív, mohl dojet lépe. Charles bude první startující na středních pneumatikách a stále může zajet skvělý závod. Byl dnes velmi rychlý a zítra to může zopakovat. Je to škoda, že jeho kvalifikace skončila v osmé zatáčce. Ale stává se to, když jedete na hraně.
RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Byli jsme příjemně překvapeni, že jsme byli v kvalifikaci tak konkurenceschopní a druhá řada na roštu není špatná. Vše šlo docela hladce, ale v třetí části jsme jeli na odlišné strategii, jelikož jsem měl jedinou sadu pneumatik, takže jsem si jel po své ose. Po této trati jet sám je velmi obtížné a samozřejmě ztrácíte čas na kolo v porovnání s těmi, co mají k dispozici aerostín. Dokonce v porovnání s mým vlastním časem v Q2 jsem na hlavní rovince ztrácel kolem dvou a půl desetiny. Na dalších rovinkách také můžete získat jednu či dvě desetiny tím, že šest nebo sedm sekund před vámi máte auto, když se zaseknete a tyto vozy mají tolik aerodynamického odporu. Z mého závěrečného kola jsem vymáčkl vše, co jsem mohl a bylo celkem solidní. Myslím, že jsme mohli bojovat o pole position, kdybychom byli v tom vláčku aut, ale přinejmenším víme, že vůz funguje dobře. Je to tu vždycky bláznivé a závod se zajisté nevyhraje v první zatáčce. Je to vše docela těsné a ze čtvrtého místa můžeme pořád bojovat o vítězství.
Pierre Gasly, 15. místo
Bylo fajn skončit první část kvalifikace na prvním místě, nicméně jsme věděli, že zítra budeme startovat z boxové uličky, takže nejdůležitější věcí bylo získat pocit z vozu při malém množství paliva. Bylo to skutečně dobré a letos je to zřejmě poprvé, co jsem měl ve voze tak dobrý pocit, takže mám opravdu radost. Měl jsem sebedůvěru a vždy pracuji a snažím se sám přizpůsobit a funguje to krok za krokem. Myslím, že jdeme správným směrem a celkově to byla pozitivní kvalifikace. Nečekali jsme takovou rychlost, protože jsme pohonnou jednotku nepustili do otáček, přešli jsme do závodního režimu, abychom ušetřili nějakou tu životnost motoru a výkon byl nakonec slušný. Myslím, že zde máme dobré auto a doufal jsem, že Max dosáhne v Q3 solidního výsledku. Tato trať je prostě šílená tím, co vše se tady může přihodit, takže budu závodit na plný plyn až do posledního kola. Máme vůz dostatečně dobrý na to, abychom se zítra vrátili zpět a získali pár solidních bodů, takže za tím tvrdě půjdu.
Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byla po pár červených vlajkách zajímavá kvalifikace a Pierre odvedl velmi dobrou práci, aby byl v Q1 nejrychlejší. Max si bohužel vytvořil plošku na pneumatice, takže musel v Q1 znovu na dráhu, což mu snížilo pozdější dostupné množství pneumatik v kvalifikaci, ale přesto jsme v Q1 skončili první a čtvrtí. V Q2 jsme se rozhodli s Pierrem nevyjíždět, jelikož bude zítřejší závod z důvodu trestu za vynechání kontrolního vážení startovat z boxové uličky, ale Max byl schopen zajet tuto část nejrychleji. Po zdržení způsobeném Leclercovou nehodou konečně odstartovala Q3 a s jedinou dostupnou sadu pneumatik byl nejlepším přístupem rychle-pomalu-rychle, což Maxe rozhodilo od ostatních jezdců, kterým zbývaly dvě sady. Zatímco on těžil z toho, že měl čisté kolo, naneštěstí neměl tahače, protože bylo nemožné to sladit s odlišnými jízdními strategiemi dalších týmů. Celkově to byla solidní kvalifikace, Max startuje z druhé řady a Pierrův čas v Q1 by ho usadil na šestém místě na roštu. Skutečně povzbuzující ukázka od Pierra a nyní se těšíme na zítřejší závod.
RACING POINT
Sergio Pérez, 5. místo
Byla to skvělá kvalifikace, tým co se týče strategie odvedl fantastickou práci. Zareagovali jsme opravdu dobře a všechna rozhodnutí učinili správně - kdy vyjet ven a kdy ven nevyjíždět. Byla to dlouhá kvalifikace, trať hodně zchladla, ale myslím, že jsme odvedli slušnou práci a byli jsme schopni dostat z vozu více. Toto je velice jedinečná trať, dotlačí jezdce na na maximum. Musíte být každé kolo na limitu bez toho, aniž byste se dopustili jakékoli chyby a vyžaduje spoustu odhodlání a sebedůvěry. Bude to dlouhý závod, máme kolem sebe několik velmi rychlých aut, ale zde v Baku se může přihodit cokoli. Může vás stát hodně jediná chybička. Je důležité zůstat v klidu a myslím, že jestliže budeme schopni závod dokončit, dokážeme získat solidní body.
Lance Stroll, 16. místo
Byl to náročný den a vypadnout v Q1 je škoda. S ohledem na omezené jízdy, které jsme včera mohli absolvovat, jsem dělal co jsem mohl. Třetí volný trénink byl dobrý a neustále jsem si zvyšoval sebedůvěru, ale nakonec jsme neměli dostatek kol. Kvůli žlutým vlajkám jsem musel zahodit mé první kolo, takže jsem měl pouze jeden pokus. Kolo nebylo nakonec dostatečně dobré, takže vše, co můžeme udělat, je hledět vpřed k zítřku. Potenciál vozu je slušný, jak ukázal Sergio a zdejší závod umí být velmi nepředvídatelný. Pokud přijdeme s dobrou strategií a maximálně využijeme jakoukoli příležitost, můžeme z toho vyjít se solidním výsledkem, takže uvidíme, co se stane.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Byla to velmi zajímavá kvalifikace, zejména jak teplota tratě neustále v jejím průběhu klesala. Jak jsme očekávali, střed pole je velmi těsný: Lance měl vzhledem k tam malému rozdílu z nepostoupením do Q2 velkou smůlu. Na druhou stranu se Sergio dostal brzy do dobrého rytmu a odvedl velmi dobrou práci, aby maximalizoval výkonnost vozu v každé z částí kvalifikace. Skončit zde jako čtvrtý nejrychlejší tým je velmi uspokojující, nicméně za sobotu se nedávají žádné body. Zítřek je to, na čem záleží, takže budeme muset být připraveni ze závodu vytěžit maximum. Naše rychlost na delší vzdálenosti vypadala dobře a věříme, že máme slušné auto, takže body s oběma vozy jsou naším cílem.
TORO ROSSO
Daniil Kvyat, 6. místo
Byla to dobrá kvalifikace, ve třetí části jsem zajel skvělé kolo - absolvovat solidní koli vám dává uspokojení, zejména na trati jako je tato, jelikož je to okruh pro odvážné piloty. Podmínky nebyly pro nikoho ideální, protože jsme včera přišli o čas na dráze, ale obecně nepotřebuji mnoho kol na to, abych našel slušnou rychlost. Během jednoho z mých kol jsem si škrtnul o zeď, ale abyste získali co nejlepší čas, musíte mít na této trati velké koule. Zítra to bude dlouhý závod a budeme se snažit dát všechno dohromady - myslím, že máme naději na solidní výsledek. Závod dokáže být velmi nepředvídatelný, takže zachovám chladnou hlavu a budu dělat svou práci nejlépe, jak umím.
Alexander Albon, 13. místo
Ke konci kvalifikace to bylo kapku frustrující. Po celý víkend jsme měli rychlost na to dostat se do Q3, avšak nikoli, když na tom záleželo. Trápil jsme se s teplotou pneumatik a snažil jsme se dostat je do správného rámce, obzvlášť po velkém teplotním poklesu ke konci kvalifikace. Možná jsem nezajel správně zahřívací kolo, protože mi chyběla sebejistota, když byla trať chladná a vůz se začal lehce smýkat. Zítra je nový den a tady se může odehrát cokoli, viděli jsme, jak dokáže být chaotický, takže je o co hrát.
Jody Egginton, technický ředitel
Během třetího tréninku hlásili oba jezdci rozumné vyvážení, změny jako takové pro kvalifikaci byly omezené, abychom zajistili, že pneumatiky a výdrž byly optimalizovány pro trať a okolní podmínky. V Q1 byl čas zajetý během prvního kola druhých výjezdů dostatečný na to, aby oba vozy postoupily do Q2. Avšak vyvěšená červená vlajka zapříčinila zpoždění a následkem toho jsme kvalifikaci dokončili za chladnějších teplot, než se čekalo, což pro jezdce a inženýry představovalo speciální výzvu. Dany byl schopen se do Q3 dostat, ale bohužel Alex, ačkoli byl dosud v Baku velmi konkurenceschopný, to při této příležitosti nedokázal. Abychom se s nižšími teplotami co nejlépe vypořádali, rozhodli jsme se pokračovat v našem přístupu "jeď-chlaď-jeď" pro Q3, přičemž Dany zajel velmi dobré kolo, čímž si zajistil do závodu šesté místo na roštu, což je skvělá odměna za týmové úsilí. Teď naši pozornost zaměříme na závod a s rychlostí, kterou jsme dosud o víkendu ukázali, na zisk bodů s oběma vozy.
MCLAREN
Lando Norris, 7. místo
Nakonec pokud jde o výsledek, byla to zjevně obstojná kvalifikace. Zvládl jsem se vyhnout nebezpečí, nedělal jsem žádné hloupé chyby a trochu jsem vydělal na těch, kteří se jich dopustili. Měl jsem tak čistou kvalifikaci, jenž byla pro nás docela dobrá. Možná to mohlo jít o trochu lépe, kdybych dal kolo dohromady, nicméně ze sedmého místa mám stále radost. Myslím, že celkově jsme z dneška vytěžili maximum a jsem celkem spokojen s tím, jak to šlo. Třebaže to zítra bude dlouhé. Startovní pozice tady na rozdíl od některých dalších tratí nerozhoduje celý závod.
Carlos Sainz, 11. místo
Opět jednou frustrující situace v kvalifikaci. Nemám toho mnoho co říct. Kvalifikace se odvíjela dobře, v první části jsem zajížděl časy mezi 1:41.9 a 1:42.0, což by nás snadno dostalo z Q2 do Q3. Haas přede mnou udělal chybu a to znamenalo, že žlutá vlajka ve druhé zatáčce zničila můj poslední pokus. Není to ten nejlepší způsob, jak dnešní kvalifikaci dokončit. Zrovna teď mám do spokojenosti daleko, ale zítra budu více pozitivně naladěn a stoprocentně soustředěn na závod. Mám svobodnou volbu pneumatik a startuji z desáté namísto jedenácté pozice - ale skutečnost je taková, že nejsem vůbec spokojen.
Gil de Ferran, sportovní ředitel
Hádám, že je dobrým znamením, když jsme po výsledcích, kterých jsme dnes dosáhli, mírně zklamáni. Obecně toto byla velmi obtížně zvladatelná kvalifikace vzhledem k červeným vlajkám a důležitosti pozice na dráze, abychom dosáhli našeho maximálního potenciálu. Carlos měl opravdu smůlu, že projížděl kolem žlutých vlajek ve chvíli, kdy zajížděl své "kvalifikační" kolo. Co je pozitivní, že se nachází na slušné pozici na roštu a ze zítřejší svobodnou volbou pneumatik, což možná bude hrát v závodě podstatnou roli. Lando tím, jak se neustále zlepšoval, odvedl absolutně výtečnou práci a umístil se na velice zaslouženém sedmém místě. Zítra je další den, jak bylo podtrženo dnešní kvalifikací. Jsem si jistý, že se budeme muset znovu vypořádat s mnoha nepředvídatelnými situacemi, což nepochybně učiní naši práci na boxové zdi stejně jako pro jezdce v kokpitu velice složitou. Současně jsem si jistý, že to fanouškům nabídne velmi vzrušující závod.
ALFA ROMEO
Antonio Giovinazzi, 8. místo
Jsem moc rád, že jsem se poprvé dostal do první desítky. Měl jsem dobrou rychlost už včera, z auta jsme dostali maximum a i když jsem dostal penalizaci, doufám v body. Byly tu chaotické závody, takže těžko předvídat. Uděláme maximum a budeme bojovat.
Kimi Räikkonen, 9. místo
Je to zklamání, nedal jsem dohromady dobré kolo a na konci jsem byl blízko Mercedesům, takže moje kolo bylo ztracené ještě než začalo. Očekávání? Nemám, protože tady se může stát cokoliv.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Celkově to bylo dobré a jsme s oběma vozy v první desítce. Poprvé. Antonio ukázal velmi dobrou rychlost a je škoda, že Kimi neukázal celý svůj potenciál. Trápil se s provozem. Rychlost byla slibná, takže věříme, že to bude pro nás dobrý závod.
HAAS
Kevin Magnussen, 14. místo
Nebylo to nejlepší, nebyli jsme dostatečně rychlí. Ani Q2 nebyla perfektní. Před poslední zatáčkou mě předjeli a tak jsem byl za Renaultem, ve špinavém vzduchu. A nevyšlo to, abych zajel jako poslední rychlý čas. Ale prostě to nefungovalo. Je to zklamání, ale snad... jak to říci, první závody nám vyšla kvalifikace a ne závod, takže třeba se to teď otočí!
Romain Grosjean, 17. místo
Když jsem dokončil kolo, byl jsem spokojen, ale prostě nám chybí rychlost. Celý víkend to není dobré, ale v kvalifikaci to bylo lepší, takže když jsem zjistil, že nám na postup chyběla sekunda, to je hodně. V Baku se může stát cokoliv, musíme se vyhnout potížím a využít a nepokazit případnou jízdu za safety carem.
Günther Steiner, šéf týmu
Vzrušující den, ale nevyšlo nám to. Věděli jsme, že nám tenhle okruh nebude sedět. Romain se necítil v autě nejlépe a Kevin z auta dostal víc, postoupil do Q2. Ale je to okruh, kde na startovní pozici tolik nezáleží. Je to loterie a uvidíme, co se stane. Musíme se vyhnout potížím, minulý rok to Romainovi vycházelo a probojoval se na páté místo a potom havaroval. Je tu možné vše a nevzdáváme se naděje na body. Těšíme se.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 12. místo
Vzhledem k tomu,jak to probíhalo, jsme pro dnešek snížili naše očekávání. Není to ideální, chybí nám tu rychlost a jen maličkosti tu hrají velkou roli. Udělali jsme pár změn a zlepšili jsme se. Nikdy nevíte, co se tu stane. Jsem ve středu pole, start bude šílený, takže se musíme vyhnout potížím a cílem se probojovat se vpřed.
Nico Hülkenberg, 18. místo
Chyběla mi jistota v autě, necítil jsem se v autě jako doma a to ani v jednu chvíli během tohoto víkendu. Na trati jako je tato za to hodně zaplatíte. Nedostatek jízdy nepomohlo nikomu, takže to není omluva, nás to ovlivnilo o to víc, že jsme museli hodně pracovat na nastavení. Pořád jsme jen stíhali zbytek pole a nepodařilo se nám to. Je to první letošní velký zádrhel a chybí rychlost. Já i Daniel to komentujeme podobně - prostě nemáme přilnavost a nemůžeme ji najít.Bude to divoký závod a musíte tam být až do konce. Dnes to není dobré, ale zítra na to šlápneme.
Alan Permane, sportovní ředitel
Nebyla to dobrá kvalifikace a nepostoupili jsme do první desítky. Byl to náročný víkend, ale bylo to stejné pro všechny a patří to k závodění. Nico se trápil, Daniel byl spokojenější, dostal se do druhé části, byl blízko, ale víme, že se tu může stát cokoliv, takže stále počítáme, že se závod může podařit.
WILLIAMS
George Russell, 19. místo
Do kvalifikace jsem šel po téměř nulovém tréninku, takže jsem byl vlastně slepý. Baku vyžaduje jistotu a osobně si myslím, že jsem z kvalifikace vytěžil maximum. Byl to náročný víkend a bude to dlouhý závod, ale musíme být pozitivní a využít maximum ze situace.
Robert Kubica, havaroval, 20. místo
Ťuknul jsem to vnitřkem předním levým kolem a vyhodilo mě to do zdi. Je to to nejhorší místo, kde můžete podobnou chybu udělat. Bohužel jsem zaplatil velkou cenu. Tak to chodí. Byl jsem v lékařském centru, je to vše v pořádku, nebyl to velký náraz, ale pro jistotu je třeba tím projít a udělat testy. Cítím se dobře, žádný problém. Ani jsem nevěděl, že Charles měl podobnou nehodu, je to škoda. Za malou chybu v tom místě hodně zaplatíte, ale víme to. Nevím, zda budeme moci využít moje šasi, abych si byl jistý, musíme nejprve auto dostat k mechanikům a já se ještě nedostal do garáže. Uvidíme, co dokážeme.
Dave Robson, závodní inženýr
I když jsme měli jen málo dat z tréninků, zvládli jsme zlepšit náš vůz. Navíc mechanici odvedli úžasnou práci a připravili pro George náhradní šasi. A v ranním tréninku obě auta získali důležitá data. Učili jsme se v chladnějších podmínkách a v kvalifikaci to není nikdy jednoduché a celkově jsme pokročili a i George z auta dostal maximum. Bohužel Robert havaroval a zjišťujeme, jaká škoda je na jeho autě. Ale očekáváme, že zvládneme nezbytné opravy a zítra jeho auto bude moci závodit.