Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně | foto: Renault Sport F1

Renault musí co nejdříve vyřešit své potíže s nespolehlivostí poté, co v Číně nedokončil další závod. A problém opět souvisel s motorgenerátorem pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), jehož revidovanou verzi nasadili. Nespolehlivost jezdce frustruje, šéf týmu Cyril Abiteboul vysvětluje, proč tempo Daniela Ricciarda vypadalo tak bídně.

V letošních třech závodech dojel francouzský tým s každým ze svých vozů do cíle pouze jednou. Na problém s MGU-K navíc v Austrálii doplatil také jeho zákazník McLaren, proto se snažil rychle přijít s jeho novou verzí, jež měla spolehlivostní potíže řešit.

V Číně ji měli oba tovární piloti a Lando Norris, jenže se objevil další problém: "Všechna auta fungovala bez jakékoliv závady s využitím stejného dílu. Na stolici jsme s ním zvládli 5000 kilometrů. Jen z jednoho určitého důvodu jsme se dostali do módu, který něco vyvolal v softwaru," vysvětluje šéf Cyril Abiteboul.

Opět MGU-K, tentokrát byl na vině software
Je tedy třeba rychle připravit třetí specifikaci MGU-K pro závod v Ázerbájdžánu? "Nemyslíme si. Závada je podle nás mimo samotný díl. Nemyslíme si, že by byla poškozená, podle nás jde o softwarový problém. Domníváme se, že něco musíme změnit softwaru, abychom se vyrovnali s tím, co se změnilo v hardwaru," odpovídá.

"Proto jsme doufali, že to vyřešíme v průběhu závodu. Možná to nebylo vysíláno, ale Nico se pokoušel udělat celou řadu věcí. Nemohl zajít až tak daleko, že by restartoval celé auto. To je téměř to, co bylo zapotřebí. Pokud byste s ním chtěli jet teď, tak byste mohli - funguje absolutně bez problému. Typický softwarový problém - když se vám něco zasekne, tak to musíte restartovat."

Nico Hülkenberg vystupuje z vozu | foto: Renault Sport F1

Pak Abiteboul komentuje pokračující problémy se spolehlivostí: "Musíme to prošetřit. Musíme zabránit tomu, abychom se dostávali do tak složitých situací, reagovat v nouzi, protože takto fungovat v F1 nemůžete. Hrajeme na honěnou, musí to co nejdříve přestat."

Hülkenberg: Rozdáváme body zdarma
Piloti jsou z mizerné spolehlivosti Renaultu frustrovaní. "Není to dobrá zpráva. Musíme tyto věci co nejdříve vyřešit, protože nás to stojí výsledky, zkušenosti a body. Myslím, že v tomto ohledu máme domácí úkol. Potřebujeme nápravu spíše dříve než později," říká Hülkenberg.

"Došlo k tomu pár kol před tím, než jsem zastavil, ale nedokázali jsme to opravit, tak mě tým požádal o to, abych vůz odstavil. Přišel jsem o pohon, nejelo to. Vypadá to žel opět na MGU-K, takže nás v této oblasti čeká ještě nějaká práce," pokračuje německý pilot.

Ricciardo pomalý jako šnek - kvůli strategii
Do cíle se podařilo konečně dojet jeho týmovému kolegovi Danielovi Ricciardovi - a to hned na 7. místě. Kvůli jednozastávkové strategii se však zdálo, že je velmi pomalý, protože musel šetřit pneumatiky. V maximálních rychlostech na rovince dokonce za nejlepším zaostal o neuvěřitelných 37,5 km/h a dosáhl až 16. nejrychlejší kolo se ztrátou téměř 4 sekund na Pierra Gaslyho s Red Bullem!

Daniel Ricciardo konečně dojel do cíle - rychlost nebyla kvůli strategii nikterak oslnivá, ale 6 bodů se počítá | foto: Renault Sport F1

"Ta výkonnost byla lepší, než to vypadá. Bylo to nesmírně náročné zajistit, aby po startu na měkké směsi fungovala jednozastávková strategie. Věděli jsme, že kdokoliv od 11. místa dále bude startovat na středně-tvrdé směsi, na které startovalo také prvních pět pilotů, takže to nemělo smysl dělat nějaké šílené věci, jen abychom se v tu chvíli soustředili na Gaslyho. Sedmé místo bylo naším cílem, a ten jsme splnili," vysvětluje Abiteboul.

"Není moc na co být hrdí, ale pokud jde o rychlost, tak ta byla lepší, než se zdá, protože jsme se tolik věnovali managementu pneumatik. Ani já jsem z tohoto důvodu nechtěl jít do jednozastávkové strategie, protože jsem věděl, že naše tempo pak bude vypadat mizerně. Naši stratégové v tom ale měli jasno: dvouzastávková strategie by u nás nefungovala, takže jsme museli jít do té jednozastávkové - a vyšlo to," těší šéfa Renaultu.

"Bylo to velmi náročné. Opravdu jsme jezdili dle pneumatik a ne podle rychlosti. Monitorovali jsme pouze náskok na Péreze, abychom zajistili, že se nedostane do DRS zóny. Z tohoto hlediska šlo o velmi povedený závod. Komunikace s týmem a s jeho inženýrem byla velmi dobrá. To je to, co jsme v této fázi po dvou závodech potřebovali," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 87 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy