Rakouský tým na počátku sezóny zaostává za očekáváními. Na místo ohlášeného útoku na vítězství v závodech na Ferrari i Mercedes po přechodu na motory Honda stále znatelně ztrácí - v relativní výkonnosti v kvalifikaci zatím zaostává o 1 %, při srovnání časů s loňského a letošního Bahrajnu zaznamenal dokonce největší zhoršení (předčí i Williams).
Při analýze své výkonnosti ale přišel na to, že chyba je spíše na straně šasi než na straně pohonné jednotky, která je velmi spolehlivá i vcelku konkurenceschopná.
"Vidíme oblasti kolem pohonné jednotky, na které se z pohledu umístění ve voze chceme změřit. Nejde o nezbytně velké věci, existuje ale zřejmě čtyři nebo pět oblastí, o nichž se domníváme, že pokud je změníme, tak to bude lepší," popisuje šéf techniků Rob Marshall.
"Když přidáte těch z těchto pěti věcí nebo tři z nich, tak dosáhnete znatelného zisku. Je to téměř jako zisk zdarma, pokud chápete, co tím myslím, protože ve skutečnosti nebudou stát Hondu žádnou výkonnost. Jde jen o to udělat věci jinak a trochu je přemístit," vysvětluje zástupce Red Bullu.
Pochvaluje si přitom přístup svého japonského partnera: "Jsou velmi otevření našim návrhům a my zároveň chápeme, když řeknou, že to je složité nebo že to nechceme, protože s tím souvisí určité ohrožení spolehlivosti. Honda je opravdu profesionální, jsou fakt dobře připravení a tvrdě na to tlačí. Rozumí tomu, co potřebujeme, takže to všechno dobře funguje."
Odlišný přístup Hondy, s Renaultem byl problém
Red Bull si užívá výlučné podpory automobilky, což se jim předtím u Renaultu nedostávalo: "Náš vztah s Renaultem je dobře známý, bylo to jako na houpačce. Byly chvíle, kdy byli fakt skvělí a plně soustředění na to, aby nás dostali dopředu. Pak získali svůj vlastní tým a pochopitelně se zaměřovali na něj. Byly věci, které jsme nemohli udělat."
"S Hondou to je docela odlišné. Sedneme si spolu a rozhodneme, co je nejlepší. Na našich schůzkách nehovoříme o tom, co dělá pohonnou jednotku nebo auto tím nejrychlejším. Mluvíme o tom, jakým vývojem nasbíráme nejvíce mistrovských bodů, berete tedy v potaz také ohrožení spolehlivosti. Tak rozhodujeme, jestli něco uděláme nebo ne. Jde tedy o celkem odlišný přístup," dodává Marshall.