Red Bull hledá "magické heslo" k odemknutí vozu, Honda podle Hamiltona ztrácí jen 10 koní

Red Bull vybaven sadou senzorů pro mapování aerodynamiky během sezónních testů v Bahrajnu | foto: Red Bull Content Pool

Rakouský tým, který před sezónou hlásil útok na titul, se na jejím počátku trápí. Mezi konstruktéry mu patří třetí příčka a podle svého šéfa Christiana Hornera nyní hledá "magické heslo" k odemknutí vyšší výkonnosti svého monopostu RB15. Na motor se vymlouvat nemůže, ten se letos zdá být velmi konkurenceschopný.

Za Austrálie si Red Bull odvezl 15 bodů, z Bahrajnu o bod více, a tak jich má na svém kontě 31. Ferrari na druhé příčce jich nasbíralo 48 a Mercedes jich má díky dvěma vítězstvím už 87. Je tedy jasné, že musí pořádně zabrat, chce-li na závodních okruzích prohánět tyto dva špičkové týmy před sebou a porážet je, jak si přál před sezónou.

"Ferrari bylo v Bahrajnu velmi silné. Bylo dominantním týmem, Mercedes měl s prvním a druhým místem štěstí. Snažíme se poznat, jak na tom jsme, naše silné a slabé stránky ve srovnání s Ferrari. Je to celkem důležité," popisuje Horner.

"Můžete vidět, že když se dostanete do okna, obzvlášť s těmito pneumatikami, tak byli úplně jiným týmem než před 2 týdny. A totéž platí pro Mercedes. Chce to tedy jen poznat magické heslo," pokračuje šéf Red Bullu, který se trápí s ideálním nastavením a úzkým rozpětím, při kterém mu fungují pneumatiky. Max Verstappen si je musel v Bahrajnu po celý závod hodně hlídat, na což nebýval zvyklý.

Red Bull si teď na motor nemůže stěžovat, problém je evidentně v jeho šasi RB15 | foto: Red Bull Content Pool

S motorem Honda je spokojený a věří, že ty největší pokroky nyní musí dosáhnout se svým vozem. "U Ferrari to vypadalo, jakoby zařadili další rychlostní stupeň. Bylo to ohromně působivé, ta jejich výkonnost na rovinkách. My ale toho teď musíme více řešit na straně šasi."

"Motor se nadále zlepšuje. Naše pozornost se tedy hodně soustředí na potíže s pneumatikami a na to, abychom auto dostávali do dobrého provozního rámce. Obecně si myslím, že snaze napravit tyto problémy se obvykle poukazuje na další oblasti. Z Bahrajnu si odvážíme spoustu dobrých údajů a začínáme rozumět tomu, na které oblasti se zaměřit," říká Horner.

Honda podle Hamiltona na Mercedes ztrácí méně než 10 koní
Vyšší výkonnost Hondy, která se v Austrálii zásluhou Verstappena dostala poprvé v hybridní éře na pódium, si všímají také soupeři. Podle lídra šampionátu se jí podařilo stáhnout obrovskou ztrátu, kterou mívala.

"Red Bull má letos bezpochyby mnohem lepší pohonnou jednotku. Myslím si, že výkonnosti motorů si jsou velmi, velmi blízko. Věřím, že jsou do 10 koní nebo tak nějak za špičkovými auty," uvádí Lewis Hamilton, jenž v Bahrajnu vyhrál díky smůle Charlese Leclerca s Ferrari.

"Když se podíváte na jejich GPS rychlost na rovinkách, tak jsou v podstatě stejně rychlí jako my. To je pro ně skvělý start a já opravdu doufám, že budou mít dobrou spolehlivost, aby mohli skutečně bojovat," dodává pilot Mercedesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 175 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy