Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes | foto: Renault Sport F1

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul promluvil o tom, jak těžké je letos vozy kvůli jejich velkým špičkám optimálně nastavit a udržet v ideálním provozním rámci. Má to dopad na vyrovnanost startovního pole a kolísání výkonnosti.

Obzvlášť střed pole je letos nahuštěný, proto se týmy ze svých aut snaží vyždímat maximum. Není to ale jednoduché: "Bylo to extrémně vyrovnané a extrémně vyrovnané to bude i po celou sezónu," uvedl Abiteboul po Velké ceně Austrálie, z níž si díky Nicovi Hülkenbergovi odvážejí 6 bodů za 7. místo.

"Je to velmi těžké nastavit vše správně nebo lehké to pokazit, pokud jde o management pneumatik, jejich výběr a nastavení. My jsme v tomto ohledu také nebyli perfektní, jde tedy o další oblast, ve které se musíme učit a udělat pokroky," popisuje šéf Renaultu.

"Auta mají extrémní špičky. Je to velmi jednoduché je dostat do provozního rámce nebo mimo něj, když se podívám na to, co jsme dělali nebo co dělali ostatní," pokračuje Abiteboul, jenž by se svým týmem chtěl letos končit na pódiích.

Renault si myslí, že jejich auto má na víc, než ukázalo v Melbourne | foto: Renault Sport F1

"Ferrari ten problém mělo v závodě, Red Bull v kvalifikaci. Myslím si, že z určitých důvodů, které nejsou nezbytně pod naší kontrolou, je super snadné vše zvládnou dobře či špatně," poukazuje na výkony soupeřů i svého týmu, který s oběma vozy v sobotu vypadl už v prostřední části kvalifikace.

"Bude to zajímavé se dozvědět, co se všem stalo, protože se z obtíží ostatních možná budeme moci poučit. Díky tomu může být sezóna zajímavá. Pokud jde o nás, musíme jen všechno zvládnout o něco lépe. Máme auto, které toho dokáže více, musíme však eliminovat veškeré drobné potíže, které jsme o víkendu objevili," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy