Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

Sebastian Vettel v Melbourne zaostal za očekáváními | foto: Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel prozradil, že jeho Ferrari SF90 mělo během Velké ceny Austrálie mnohem méně přilnavosti než v předsezónních testech v Barceloně, kde byl s monopostem naprosto spokojený.

Ferrari po testech mířilo do Melbourne jako favorit, tam však v trénincích kraloval Lewis Hamilton, jenž byl i v sobotu v závěrečné části kvalifikace o 7 desetin rychlejší než třetí, značně rozčarovaný Vettel, podle něhož na tom "měli být lépe."

V úvodu závodu se ještě dokázal držet Hamilton, kterého hned po startu předjel týmový kolega Valtteri Bottas, ve druhém stintu ale jeho tempo sláblo a poradil si s ním i Max Verstappen z Red Bullu. Za ním dojel Charles Leclerc, kterému tým zabránil v útoku na svého týmového kolegu, a tak Vettel dojel do cíle s velkou ztrátou 57 vteřin.

"Chcete-li být fér, měli jsme mnohem méně přilnavosti," snaží se Vettel omluvit svůj výkon. "V Barceloně jsme byli s autem od prvního dne velmi spokojeni. Vyvážení bylo správné, auto odpovídalo na to, co jsem po něm žádal, měl jsem hodně sebedůvěry."

Nováček v týmu Leclerc byl sice v druhé části závodu rychlejší, tým mu ale zakázal útočit na Vettela | foto: Scuderia Ferrari

"Když to shrnu, tak celý víkend jsem neměl takovou sebedůvěru jako v Barceloně, neměl jsem tedy pod sebou auto, s nímž bych si mohl pohrát. Nedělalo to, co jsem chtěl. Tu a tam se objevily záblesky, kdy jsme byli fakt silní. A myslím, že naše výkonnost v některých zatáčkách byla vážně dobrá. Ale ve většině nikoliv. Proto jsme byli pomalejší než ostatní a ztráceli jsme včera i dnes," říká zkušený pilot Ferrari.

V průběhu závodu byl jedním z prvních jezdců, kteří zamířili do boxů - již ve 14. z celkových 58 kol. Jenže ani po přechodu z měkké (C4) na středně-tvrdou (C3) směs se chování vozu nezlepšilo. Jeho důvěra v auta naopak spíše ještě poklesla.

Jel přezout příliš brzy? "Původně jsem si myslel, že ano, ale abych byl upřímný, celý druhý stint na středně-tvrdých pneumatikách nebyl moc silný. S tím prvním jsem byl celkem spokojený, možná to bylo u Charlese trochu naopak, ale s druhým nikoliv," vysvětluje Vettel.

"V tomto okamžiku si nejsem jistý, proč. Ale jsem si jistý tím, že to má důvod, takže budeme muset zajít trochu hlouběji a dobře se na to podívat - určitě se tam něco dělo. Neměl jsem stejnou úroveň důvěry a cit pro auto jako v prvním stintu, proto jsem se celkově trápil s rychlostí v 2. stintu a samozřejmě ke konci docela hodně s pneumatikami," pokračuje.

"Takže zřejmě ano, do boxů jsme zajeli trochu brzy, ale na druhou stranu ostatní zastavovali stejně jako my a ke konci se tolik netrápili. Takže si nemyslím, že bychom z toho měli fakt vinit strategii," uvažuje Vettel, který se teď bude s Ferrari snažit co nejrychleji najít odpovědi na to, kam se poděla jejich rychlost.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 85 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy