Shell se již loni pochlubil podobně velkým číslem, když loni ve Velké ceně Belgie nasazoval nové palivo. Stáj z Maranella si prošla data ze svého dynamometru a přišla na zcela stejnou hodnotu.
"21 % je samozřejmě obrovské číslo. Jde o významnou porci času na kolo, který jsme získali vývojem pohonné jednotky. A myslím si, že to zkrátka ukazuje důležitost našeho partnerství a Shellu při vývoji našeho auta a pohonných jednotek," komentuje šéf Scuderie Mattia Binotto.
"Čas na kolo představuje čistou výkonnost, musíte ji však dosáhnout pomocí spolehlivosti. A když víte, že v sezóně máte jen tři motory na jezdce a tlačíte na hranici výkonnosti motoru, pak to musíte udělat spolehlivým způsobem," pokračuje 49letý Švýcar.
Guy Lovett, jenž má u Shellu na starosti inovace, k tomu říká: "Kdy se podíváme na několik posledních sezón s Ferrari, dokázali jsme udržet dobrou míru příspěvků k výkonnosti rudých vozů."
"Obzvlášť když se podíváme na dat z roku 2018, tak jsme dokázali spočítat, že 21 % zisků pohonné jednotky Ferrari v čase na kolo pochází z našich závodních paliv a maziv. To je něco, na co jsme velmi hrdí a v čem toužíme v této sezóně pokračovat," ujišťuje Lovett.
Společně s Ferrari během zimy pracovali ještě těsněji než kdykoliv dříve. Italská stáj je na tom lépe než loni, Binotto si nicméně uvědomuje, že je stále čeká spousta práce: "Cítím se být připraven, jelikož je celý tým připravený. Jak víte, tak jsme v Barceloně měli 8 dní testů, kdy jsme se nějak snažili rozpoznat limity výkonnosti auta a limity jeho spolehlivosti."
"Vrátili jsme se z Barcelony se spoustou domácích úkolů a myslím, že jsme se je několik dní pokoušeli všechny vyřešit. Myslím si, že jsme odvedli tu nejlepší práci, jde ale o nikdy nekončící příběh. Stále toho zbývá hodně udělat, hodně vyvinout, hodně vyřešit. Nicméně si myslím, že jsme před startem sezóny odvedli pořádnou práci," dodává šéf Ferrari.