"Naši soupeři dokážou zajet mnohem rychlejší čas," říká Sainz. Jaké problémy řeší McLaren?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 - Renault v Barceloně | foto: McLaren

Soupeři McLarenu dokážou zajet podstatně rychlejší kolo, než včera během testování v Barceloně předvedl s vozem MCL34 Carlos Sainz, jenž překonal loňský nejlepší předsezónní čas Sebastiana Vettela.

Španěl během dopolední simulace kvalifikace zvládl na měkké C4 směsi pneumatik kolo za 1:17,144 min, nemá však pochyb o tom, že by jej rivalové překonali, pokud by chtěli.

"17,1 je v Barceloně rychlé, ale myslím, že týmy jako Red Bull, Ferrari, by mohli zajet mnohem rychleji," uvedl Sainz včera po vystoupení z vozu, s jehož vývojem je spokojený. Včera navíc ujel druhou největší vzdálenost ze všech jezdců - 605,15 km.

Dopoledne přišel o trochu času, když zastavil po výjezdu z boxové uličky kvůli ztrátě tlaku chladicí kapaliny. McLaren ale zvládl svůj program, který zahrnoval simulace kvalifikace a závodu, stejně jako práce na aerodynamice a nastavení.

Záď McLarenu MCL34 | foto: McLaren

"Byl to dobrý pracovní den. Zvládli jsme opět spoustu kol a víceméně plnou závodní simulaci. Stále tam bylo pár drobností a zastavení, které bychom si nepřáli, ale pokaždé, co jsme vyjeli na dráhu, jsme byli o něco spolehlivější. Ubíráme se správným směrem. Celkově jsem spokojený s tím, že jsme z času na dráze vytěžili maximum," říká Sainz.

"Časy stále nejsou důležité. Soustředíme se jen na náš plán jízd a testy spíše než na to, abychom mrhali svou energií ve snaze spočítat, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními. Jakmile uvidíme, co přivezou do Austrálie, budeme v lepší pozici pro porovnávání naší výkonnosti. Teď se se svými inženýry ohlédnu za uplynulými 6 dny a budeme se snažit dát dohromady pro můj poslední den ve voze v pátek ten nejlepší kompromis."

McLaren má problémy s vyvážením vozu MCL34, postupně je řeší | foto: McLaren

"Důležité v těchto sedmi či osmi dnech je podle mě to, že pokaždé, co vyjedu na trať, tak si myslím, že auto dělá pokroky. Jeho vyvážení se v posledních dnech zlepšilo, a to nám umožňuje z něj dostávat o něco více," pochvaluje si španělský jezdec.

"Tým pracuje dobře. Chápeme příčiny problému s vyvážením a po malých krocích je napravujeme. Ale stále je před námi dlouhá sezóna a velké oblasti pro zlepšení, kde se musíme dále pracovat. Správnou odpovědí je to, že stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Musíme pokračovat v tvrdé práci," pokračuje.

Sainz již třetím rokem závodí s pohonnou jednotkou Renault za zády. Jak novou specifikaci hodnotí? "Vypadá to na slušný pokrok. To je zatím jediná věc, kterou můžu říct, než všichni v Austrálii zvednou výkon svých motorů a uvidíme maximální rychlosti - do té doby je velmi těžké říct, o jak velký pokrok jde nebo zda ostatní udělali stejně velký krok."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy