Testy v Barceloně: 2. týden začal nejrychleji McLaren, Mercedes přivezl nové auto a měnil motor

Lanco Norris s McLaren MCL34 v Barceloně | foto: McLaren

V úterý začal ve Španělsku druhý týden předsezónních testů Formule 1. Jak se týmům v vede v posledních přípravách na GP Austrálie 2019?

Během prvního dne druhých testů ve španělské Barceloně zajel nejrychlejší čas Lando Norris (který dvakrát způsobil červené vlajky) s McLarenem následován Gaslym a Strollem.

Mercedes přivezl zcela nový vůz, odpoledne ho po Hamiltonovi převzal Bottas, ale mechanici mu už po 1 kole museli kvůli ztrátě tlaku oleje vyměnit pohonnou jednotku, proto končí až mimo elitní desítku.

Nejvíce kol zvládl Renault, který díky 80 kolům Hülkenberga a 77 odpoledním kolům Ricciarda ujel celkem 730,8 km. Druhým nejpilnějším byl dnes Red Bull s 633,1 km, nejslabší naopak McLaren s 372,4 km po dvou zastaveních na dráze.


Průběh dne:

18:00 Konec úterního testování.

17:56 A Fin se zlepšuje - zajel s Mercedesem čas 1:20,719 min a v dalším kole 1:20,167 min a zařadil se na jedenácté místo (ve svém pátém kole během dnešního odpoledne).

17:53 Bottas se opět objevuje ve voze - obul nyní sadu C2. A zlepšuje se Albon, čas 1:18,649 ho řadí na šesté místo (měl sadu C5).

17:49 Albon a Russell vyrážejí a to značí jediné - Norrisův vůz je odklizen a týmům zbývají poslední minuty. 

17:37 Na trati je velmi rušno, všichni ještě chtějí využít zbytek testovacího dne. Vyrazil i nejrychlejší muž dne Lando Norris. Avšak ne nadlouho, dnes již podruhé (ráno kvůli hydraulickému tlaku) způsobuje červené vlajky.

17:28 Norris zabral a zajel nejlepší čas: 1:17,709 min.

17:20 Stroll se zlepšuje a řadí se na druhé místo - čas 1:17,824 min. Po výměně pneumatik na trať znovu vyjel i Norris a zlepšil si první dva sektory a zajel čas 1:18,260 min. Poté opět mizí do garáže McLarenu.

17:17 Vettel stále krouží a zkouší delší stint, časy zajíždí kolem 1:24 min. Na trati mu dělá společnost Stroll,Giovinazzi a Gasly.

17:15  Norris si zlepšuje čas na 1:19,264 min a to na sadě C5.

17:10 Většina jezdců nyní zajela do boxů jako například Albon či Gasly a padesát minut před koncem dnešního testovacího dne krouží jen Vettel a Norris.

17:02 A Stroll se zlepšuje, zůstává třetí a jeho nejlepší čas má nyní hodnotu 1:18,215 min. Pouze Gasly a Vettel dnes pokořili hranici 1:17 min.

17:00 Albon a Stroll vyrazili na trať a to na C4 sadě. 

16:54 A jak hodnotí spolehlivost svého nového Renaultu Nico Hülkenberg? "Myslím, že spolehlivost byla ok. Nebyla úžasná ani fantastická, objevilo se sem tam pár menších problémů, ale podle mě tým velmi rychle zareagoval a postaral se o to. Takže si myslím, že jsme na tom dobře," uvedl pro oficiální stránky F1 Němec.

16:48 Vettel stále krouží, byl i u mechaniků pro nové pneumatiky a jeho poslední kolo bylo rychlejší než předchozí pokusy (1:21,77 min).

16:45 Na trať se vydal aktuálně nejrychlejší muž dnešního dne - Gasly a přidává tak na najetých kilometrech. Není divu, že dnešní den šéf Red Bullu, Christian Horner, shrnul pro Autosport slovy "Zatím vše dobré."

16:40 Vettel podle všeho dotankoval a zkouší jízdu s těžším vozem a jezdí časy okolo 1:24 min.

16:35 Na trati aktuálně pouze Vettel, Magnussen a Giovinazzi. Magnussen přezul a zlepšil svůj čas, avšak stále mu patří šesté místo.

16:30 Na trati zpět Vettel, který de vydal do svého třicátého třetího kola. Delší stint (přes dvacet kol) si zkouší Gasly, který už ujel téměř 100 kol a jezdí časy kolem 1:22 min.

16:20 Hamilton ujel dopoledne 83 kol, Bottas odpoledne jen jedno. Mercedes po problému s tlakem oleje raději mění pohonnou jednotku.

16:00 Haas už má na kontě také 100 kol.

15:55 Vettel končí působivý stint, který zahrnoval i jeho nejlepší čas 1:17,925.

15:35 Gasly znovu řádí s Red Bullem, posouvá se před Vettela: 1:17,715 na C3 směsi.

15:30 Hülkenberg o dnešním testování s Renaultem: "Většinu dílů jsme měli minulý týden, stále čekáme na další věci zítra a v pozítří. Dnes jsme měli v plánu jednodušší test, hrát si trochu s nastavením, s několika dalšími nástroji, abychom viděli, jak na to auto reaguje. Šlo to dobře, s dopolednem jsem spokojený." O tom, že by s Alfou Romeo mohli být na čele středu pole, nechce spekulovat: "Lidé to rádi dělají. Zkrátka počkejme na závody a uvidíme." Cílem pro zbytek týdne je podle něj "více poznat auto, zlepšit jej a zrychlit."

15:17 Vettel zajíždí nejrychlejší čas na C3 pneumatikách - 1:18,206 min.

15:00 Odpoledne se za volant dostávají na místo svých týmových kolegů Bottas (Mercedes), Ricciardo (Renault) a Vettel (Ferrari). V Barceloně je hezky a teplo: vzduch 16 °C, asfalt 28 °C.

14:48 Mercedes dovezen do boxů, provoz obnoven. Šlo o druhé dnešní přerušení - o to první se postaral McLaren, když Norris ztratil tlak hydrauliky. Brzy se ale má znovu objevit.

14:30 Stojíme. Bottas vystupuje v zatáčce č. 3.

14:25 Honda již nepoužívá špičkové testovací zařízení specializované firmy AVL v Grazu. Projektový šéf AVL se nepohodl s japonskými inženýry, a tak došlo k ukončení spolupráce. Stejný člověk si před časem neporozuměl ani s lidmi z Ferrari, a tak skončila i tato spolupráce (stáj z Maranella využívala inovativní systémy AVL ještě před Hondou). Japonská automobilka omezila také spolupráci s Mariem Illienem. Švýcarský odborník na motory měl snížit vibrace spalovacího motoru Hondy. Ty vedly k tomu, že nikdy nemohla využívat maximální výkon (kolem 1000 koní, tj. na úrovni Mercedesu a Ferrari). "Pro tyto účely byla přijata patřičná opatření," komentoval stroze Helmut Marko. Ze slov odborného poradce Red Bullu se dá usoudit, že by jeho tým letos mohl být připraven na to, aby promluvil do bitvy o titul mezi Mercedesem a Ferrari.

14:08 Maximální rychlosti z dopoledne:
            1. Leclerc (Ferrari): 327 km/h
            2. Stroll (Racing Point): 322 km/h
            3. Giovinazzi (Alfa Romeo): 321 km/h
            4. Norris (McLaren): 320 km/h
            5. Albon (Toro Rosso): 318 km/h
            6. Gasly (Red Bull): 315 km/h

14:04 Zelená sice svítí, ale na dráze je stále mrtvo. Po chvíli se na dráhu jako první vydává Russell.

13:00 Konec dopolední části, přichází hodinová přestávka na oběd.

12:44 Giovinazzi jde do čela - 1:18,589 min na C4 pneumatikách.

12:40 V Barceloně už je také Fernando Alonso, což přiživuje spekulace, že by se také mohl svézt s novým McLarenem. "V letošní Indy 500 budu závodit s číslem 66 k poctě prvního úspěchu McLarenu v Cihelně s M16 v roce 1972," oznamuje na Twitteru.

12:25 Mercedes do Barcelony přivezl v podstatě nové auto W10, s nímž hodlá nastoupit v Austrálii. Inženýrům chtěl dat pět dní práce navíc na práci v aerodynamickém tunelu, vše tak bylo původně plánováno. Jedinečně je tvarovaný nos, všechny aerodynamické díly jsou nové, neuvěřitelná práce! Jen koncept předního křídla zůstává stejný - jeho změna by týmu podle šéfa Tota Wolffa zabrala několik měsíců.

12:15 Minulý týden byl nejrychlejší Renault. Jak je na tom podle svého technického ředitele? "Na jedné straně jsme spokojeni s tím, že jsme urazili vzdálenost sedmi závodů, na druhé straně jsme se ale setkali s drobnými problémy se spolehlivostí. Díky tomu, že jsme na ně přišli v prvním testu, jsme ale dokázali přijít na řešení pro zlepšení celkové spolehlivosti pro druhý test a Melbourne.

Podařilo se nám zvládnout hodně práce na výkonnosti, abychom identifikovali hlavní vlastnosti RS19. Oba jezdci se v nastavení ubírají správným směrem a jsou s vozem spokojenější. Mají podobnou zpětnou vazbu, což nám pomáhá zabrat v oblastech, které potřebujeme zlepšit. Šlo o povzbuzující týden, získáváme dobré porozumění celkového balíku a tento týden na tom chceme stavět," popisuje Nick Chester.

12:10 Leclerc se posouvá na druhé místo - 1:18,651. Ferrari dlouho stálo kvůli "kontrolám chladicího systému."

12:05 Red Bull je v poledne stále na čele. Helmut Marko si libuje: "Honda odvedla skvělou práci. Všechno, co nám řekli, se také stalo. Všechno funguje podle plánu. S motorem nemáme zatím žádné problémy. Má neuvěřitelné zdroje, což vidíme v továrně v Anglii i tady. Je to neuvěřitelné, kolik dílů samotných Honda doveze na testy. Výkon ještě nevyšroubovala, spíše jsme jezdili s konzervativním softwarovým programem. I tak jste si ale už mohli povšimnout velkého navýšení. Momentálně jsme číslem 2 za Ferrari, které vypadá velmi dobře. Možná o 2 či 3 desetiny vpředu. Jsme ale rychlejší než Mercedes, a to nejen díky našemu dobrému vozu, ale také díky motoru."

11:50 Hülkenberg a Hamilton mají za sebou jako první 50 kol.

11:20 O první přerušení se postaral Norris s McLarenem. MCL34 stojí nepoškozen vedle dráhy.

11:00 Tempo od rána udává Gasly s Red Bullem (1:18,647), na druhé příčce se drží Giovinazzi s Alfou Romeo.

10:30 Pro Williams jde o důležitý týden. Uvidíme, jestli zdržení z minulého týdne napraví vyšší výkonností. Po testech v pátek kroužili v rámci natáčecího dne, na dráze byl i McLaren, který se musel vypořádat s požárem v garáži. Tři jeho mechanici museli vyhledat lékařské ošetření, auto poškozeno nebylo.

10:00 Na vozech je spousta novinek, Mercedes nasadil upravené přední křídlo, nos, podlahu, bočnice, T-křídélko ve snaze stáhnout deficit na Ferrari.

9:00 Týmy vyrážejí, McLaren opět mapuje aerodynamiku pomocí soustavy Pitotových trubic pro měření dynamického tlaku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy