Matná červená? Binotto vysvětluje, proč se ve Ferrari rozhodli pro změnu

S Ferrari SF90 by italská stáj chtěla konečně absolvovat úspěšné tažení za vytouženými tituly | foto: Scuderia Ferrari

Letos došlo ke změnám v pravidlech kolem aerodynamiky a týmy tak byly nuceny oproti loňskému roku do návrhu vozů zasáhnout více, než by stačilo pro běžnou evoluci a mezisezónní vylepšení. Přesto stále musí pracovat i na těch nejmenších detailech, které by mohly přinést byť i malou výhodu.

Rudé vozy z Maranella se po závodních okruzích proháněly dlouhá léta v různých odstínech červené, avšak lesklé barvy. Před třemi roky přešel na matné provedení Red Bull, teď ho bude následovat i Ferrari.

"Důvod nespočívá v estetice, nýbrž výhradně v technice," odhaluje šéf stáje Mattia Binotto pro Autosport a poukazuje na další snížení hmotnosti vozu. "Odstraněním lesklých prvků nám přinese zvýhodnění v podobě několika set gramů, což možná nevyznívá tolik, nicméně když tlačíte všechno na samotnou hranici, dokonce i toto má svůj vliv."

Ve Ferrari by si jistě přáli konečně i přes matné zbarvení zazářit v celém šampionátu | foto: Scuderia Ferrari

Jak již bylo zmíněno, letošních auta vyžadovala od týmů více práce než když zůstávají pravidla stabilní. Dle Binotta, jenž nyní působí v dvojroli technického ředitele i šéfa celé stáje, museli zapracovat na téměř každém komponentu vozu.

"Je zřejmé, že jsme na to zatlačili, abychom vylepšili každou maličkost," pokračuje. "Myslím, že tam není jediný stejný kousek jako v roce 2018. Tím, že na to tlačíme znamená, že se snažíme jít za předchozí hranice a myslím, že ty, kterých jsme dosáhli, jsou velmi blízko přirozeným omezením auta."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy