Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

Ferrari SF90 | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari dnes jeden z posledních týmů představilo svůj monopost pro sezónu 2019, ve které by chtělo porazit Mercedes a získat titul mistrů světa. Podaří se jim konečně uspět?


Loni skončila Scuderia druhá a opět se musela sklonit před Stříbrnými šípy. Letos se se Sebastianem Vettelem a jeho novým týmovým kolegou Charlesem Leclercem pokusí ukončit nadvlád Lewise Hamiltona.

Tým prošel po loňském náhlém úmrtí výkonného ředitele Sergia Marchionneho dalšími personálními změnami na nejvyšších pozicích, šéfa Maurizia Arrivabeneho v lednu nahradil technický ředitel Mattia Binotto. Je však otázkou, nakolik bude schopný Ital stíhat pobíhat mezi dvěma kancelářemi a plnit obě role, což je dle vyjádření konkurence plnohodnotně nezvládatelné.

Video z představení nového vozu Ferrari

V úvodu uvedl, že je hrdý na své kolegy a práci, kterou na novém voze odvedli. Poté vysvětlil, co pro něj znamená slogan "Essere Ferrari" (Být Ferrari) - pro něj to zahrnuje tvrdou práci, efektivitu a zodpovědnost. I když minulý rok titul nezískali, tak si odnesl spoustu pozitiv, mezi něž řadí vítězství v Austrálii, v Silverstone, které je náročné na pneumatiky, či nejrychlejší zastávku v Brazílii.

Předseda představenstva John Elkann k tomu říká: "'Essere Ferrari' znamená být součástí příběhu, který nemá sobě rovného. Příběhu, který začal před 90 lety s houževnatostí našeho zakladatele Enza Ferrariho, s jeho vášní pro závodění... a vítězně! Příběh, který každý den žije dále."

Zadní křídlo nového Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Nový vůz je vyveden v trochu tmavším odstínu červené, než jsme byli zvyklí, a její zakončení je matné, podobně jako loni u Red Bullu. Kryt motoru je v  zájmu aerodynamiky podstatně užší než loni.

Scuderia získala místo díky úpravy některých komponent a přemístění pomocných zařízení, což pomohlo také ke změnšení bočnic. Proudění vzduchu k zadnímu křídlu proto bude čistější. Airbox má podobný tvar jako před dvěma roky, přesto díky práci na dynamice tekutin i přes menší prostor dosahuje stejné chladící efektivity jako u vozu SF71.

Pohonná jednotka Ferrari 064 byla letos vylepšena v oblasti tepelné a mechanické efektivity. Inženýři zapracovali na spalování, rekuperaci energie a provozních kapalinách. Její uspořádání bylo navrženo v souladu s celkovým konceptem vozu, zatímco u baterií došlo ke snížení hmotnosti i objemu.

Prezident Louis Camilleri k novému vozu poznamenává: "Auto má v sobě poslední špičkové technologie, splňuje nová pravidla pro nadcházející sezónu a je ovocem společné usilovné práce a talentu všech ve Scuderii."


Fotogalerie Ferrari SF90:

 



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 17 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy