Po loňské Velké ceně Spojených států láteřil, že musí jezdit "jako babička," když byl diskvalifikován poté, co o 170 gramů překročil limit spotřeby paliva, který činil 105 kg na závod. Před letošní sezónou bude zvýšen o 5 kg, a proto dánský jezdec doufá, že benzínem už nebude muset tolik šetřit.
"Máme trochu více paliva, což je příjemné. Nejvíce frustrující je to, když musíte příliš šetřit palivem. Trocha šetření je v pořádku, k tomu do určité míry docházelo v F1 vždycky, ale způsob, jakým jsme to museli dělat několikrát minulý rok, to byl podle mě vtip," komentuje Magnussen.
Nejde však o úplně jistou věc - je totiž možné, že týmy nezvětší svou palivovou nádrž, aby nově pojala až 110 kg paliva, a kvůli úspoře hmotnosti a časové výhodě budou benzínem šetřit i nadále, podobně jako je tomu například s pneumatikami, kdy raději krouží na dráze pomaleji, než aby zajeli do boxů k jejich výměně.
"To s pneumatikami, to je další věc. V Mexiku nám to nevyšlo, v závodě jezdili jsme o osm sekund pomaleji, než jsme mohli na nových pneumatikách, a to je také velmi frustrující," pokračuje pilot Haasu, jenž včera představil své nové auta a zbarvení.
"Zkrátka doufám, že se nedostaneme k tak extrémním scénářům, kdybychom znovu nezávodili. Šetřit těmito extrémními a směšnými způsoby, jak jsme to několikrát museli dělat, ať už to bylo palivo či pneumatiky, je trochu hloupé. Doufám, že se situace změnila," poznamenává Magnussen.
Jeho týmový kolega Romain Grosjean je v předpovědích raději opatrný: "V minulosti jsem prohlásil, že nejsem moc velkým optimistou, pokud jde o změny závodění k lepšímu, ale snad jsem se mýlil. Doufám, že závodění bude lepší. Více paliva, ano, ale nebudou mít auta kvůli širším křídlům také větší odpor? Pak budeme znovu v některých velkých cenách ve stejné situaci."
Prvotní pocity už získal na simulátoru, vážnější závěry z nich ale nevyvozuje, protože "jde jen o velkou videohru. Zapnuli jsme ho, jezdili jsme na něm a viděli to, co jsme vidět museli. Další velkou věcí bude získat korelaci z okruhů, abychom zjistili, jestli je to reálné nebo ne," dodává Francouz.