"Povinnost vyhrávat, to je problém Ferrari," myslí si Massa

Felipe Massa v roce 2008, kdy závodil za Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Tlak a nutnost vítězit, to jsou podle Felipeho Massy ty největší problémy jeho bývalého zaměstnavatele.

Ferrari "odvedlo skvělou práci," když v uplynulých dvou sezónách postavilo auto, se kterým se dokázalo postavit Mercedesu a bojovat o titul. Toho se však přesto už několik let nedočkalo. Podle Massy se věci zkomplikovaly po odchodu Jeana Todta po sezóně 2007.

"Uvnitř Ferrari se hodně věcí těžce změnilo, pokud jde o tlak. Hodně ho cítí. Uvnitř tomu tak bylo vždy. Byly doby, kdy ho cítili menší, protože dosahovali lepších výsledků - v době Jeana Todta," vrací se Massa k nedávné historii úspěšného italského týmu.

"On byl mužem, který tým skvěle vedl ve všech oblastech. Dokázal přimět určitou oblast, aby bez nějakého tlaku spolupracovala s ostatními. Pak se věci hodně změnily. Ferrari nyní vždy pociťuje tlak a závazek vyhrávat, a to je problém," domnívá se Brazilec, jenž nyní závodí ve Formuli E.

Ferrari je pod tlakem, porazit Mercedes je v Itálii vnímáno jako povinnost | foto: Mercedes AMG F1 Team

Ferrari nyní prochází personální proměnou, když šéfa Maurizia Arrivabeneho na nejvyšším postu nahradil technický ředitel Mattia Binotto. Jak ji vnímá Massa? "Binotto je klidný chlapík. Dokáže pracovat klidnějším způsobem a možná ten tlak vnímat méně, než tomu bylo u Ferrari za Arrivabeneho."

"Jde však pro něj o nový okamžik. Nikdy dříve nepůsobil v roli šéfa týmu. Budeme si muset počkat na to, jak pracuje, protože jde o důležitou změnu. Stal se šéfem, zároveň však bude působit i v technickém oddělení. Abych řekl pravdu, tak tohle by mohlo být dobré. Přeji mu to nejlepší, protože ho znám od té doby, co jsem přišel k Ferrari," pokračuje Massa.

K další velké změně došlo na pozici jezdců: Kimiho Räikkönena nahrazuje Charles Leclerc. "Tým má soutěživou technickou strukturu a velmi dobré jezdce. To, co Ferrari dělá s Leclercem, je podle mě velmi dobré. Tohle dítě může být v budoucnu super šampionem. Doufám a těším se na to, že k tomu dojde v brzké budoucnosti," dodává 37 Brazilec, jenž za Ferrari odjel 8 sezón v letech 2006 - 2013.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy