FIA upravuje pravidla pro kvalifikaci, aby trať nezůstávala prázdná

O pořadí na startovním roštu by měli mít jezdci možnost si více zabojovat | foto: Pirelli

Mezinárodní automobilová federace přistoupila k menší úpravě pravidel týkajících se kvalifikace. V letošní sezóně totiž docházelo k situacím, kdy piloti raději zůstali v garáži, protože vzhledem k penalizaci na krku neměli prakticky žádnou motivaci k dalším jízdám. Nová úprava by tomuto jevu mohla zamezit.

Zmiňovaná změna se dotýká situace, kdy je za výměny komponentů pohonného ústrojí potrestáno více jezdců najednou. Konkrétně se jedná o článek 35.2 sportovních pravidel, ve kterém se pojednává o jejich vzájemném pořadí.

V uplynulé sezóně rozhodoval okamžik, kdy byla penalizace jezdci udělena. Samotný výkon jezdce v kvalifikaci žádné další zlepšení startovní pozice často nepřinášel. Není se čemu divit, že například v letošní Velké ceně Ruska se na trať v druhé části kvalifikace nepodívalo hned pět pilotů, což byl zároveň eliminační počet.

Carlos Sainz a Nico Hülkenberg se v Soči účastnili pouze první části kvalifikace | foto: Renault Sport F1

Pravidla totiž pozice jezdců řešila dle předcházející části kvalifikace, resp. dle výsledků třetího volného tréninku, které byly relevantní pro Q1. Piloti, kteří se díky trestu propadli na chvost startovního roštu, se tak neměli důvod dále snažit. A v případě odsunu patnácti míst se ti, kdo se neměli šanci probojovat do závěrečné části kvalifikace, jednoduše rozhodli prostřední úsek zcela vypustit.

Současné znění sportovních pravidel pro následující ročník F1 upravuje podmínky pro seřazení jezdců na roštu tak, že bude rozhodovat umístění v aktuálním segmentu kvalifikace. Tak snad toto přispěje k dalšímu zlepšení podívané...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy