Výrobci na desetiválce rozhodně nesázejí

McLaren | foto: Mercedes-Benz Motorsport

Nedávná hloubání redaktorů časopisu Autosport rozvířila poklidné hladiny kolem změny motorů.

Zástupci Toyoty a Mercedesu ale dnes odmítli vůbec uvažovat o tom, že by v konečném důsledku mohly být desetiválce výhodnější, než novými předpisy zaváděné osmiválce.

FIA přijala ale výjimku a týmy budou moci příští rok používat motory V 10 s různými omezeními, především otáček a přívodu vzduchu.

„Je příliš brzy na to, odhadovat poměr sil mezi oběma typy motorů. Asi by vyšel vítězně desetiválec, ale vycházíme z toho, že se budou používat osmiválce s objemem 2400 ccm, tak tímto směrem míří naše veškeré úsilí,“ prohlásil šéf Toyota Motorsport John Howett.

Norbert Haug za Mercedes vůbec nepochybuje o tom, že budou pravidla postavena tak, aby byl výhodnější možností osmiválec.

„Já osobně, a se mnou i další výrobci, chápeme předpisy tak, že V10 budou v nevýhodě a těmito agregáty se už do budoucna nezabýváme.“


Foto: Mercedes-Benz Motorsport

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy