Týden od závodu v Silverstone se týmy sešly k jednání v Mnichově. Dohodly se na několika bodech, které se nyní chystají předat a vysvětlit FIA.
Hlavní body nových pravidel:
1) větší kola
2) pneumatiky bez drážek (slicky)
3) pneumatiky s menším profilem
4) pouze jeden dodavatel pneumatik
5) do roku 2010 motory V8
6) žádné ohřívače pneumatik
7) širší vozy (180 až 200 cm)
8) zákaz traction-control a launch-control
9) po kvalifikaci vozy v parc fermé
Automobilky hovoří o omezení přítlaku zhruba o 30% (FIA navrhuje omezení 90%). Stejně jako FIA navrhují týmy omezení elektroniky, ale zachování automatických převodovek. Nově přicházejí se změnami v obasti pneumatik. Týmy se zatím nedohodly na tom, zda je vhodné tankovat mezi kvalifikací a závodem. Každopádně se na voze v parc fermé nemají dělat žádné úpravy.
Týmy dále navrhují omezit počet testovacích dnů na 12 (se dvěma vozy) před sezónou a na 18 (s jedním vozem) během sezóny. FIA chce testy omezit podle odjeté vzdálenosti na 30.000 km. Další změnu navrhují týmy v pátečním programu - závodní jezdci by neměli testovat vůbec, každý tým by měl mít pouze jednoho testovacího pilota pro dvouhodinový trénink.
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Týmy navrhují pravidla
Děvět týmů a pět automobilek, všichni kromě Ferrari, se dohodli na návrhu nových pravidel.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball