Hamilton překonal loňský rekord Bottase (1:36,231) o 1,5 sekundy. Nepřipsal si sice ani jeden nejrychlejší sektor, přesto má díky čistému kolu a správnému nastavení 83. pole-position kariéry.
V 1. sektoru jej o 2 desetiny vteřiny předčil Vettel, ve druhém o 0,03 Bottas a v 3. o 0,3 s Ricciardo s Red Bullem. Ten dnes hodně ztrácel zejména v 1. sektoru a v tom prostředním s dlouhými rovinkami.
V Q3 se podařilo poskládat dohromady ideální kolo pouze oběma Mercedesům a Leclercovi, jenž předvedl se Sauberem další skvělý výkon, když si zajistil 4 řadu.
Nejvyšší rychlost dosáhl na speed-trapu tento monacký talentovaný jezdec s motorem Ferrari - 335,9 km/h. Ocon s Force Indií ztrácel 2,1 km/h, Hamilton dal dnes přednost vyššímu přítlaku pro dobré časy v 3. sektoru. Sainz s továrním Renaultem zaostával o 6,4 km/h, Hartley s Hondou o 7,2 km/h.
Pneumatiky a strategie
Jako nejvýhodnější se zítra jeví jednozastávková strategie, hodně u ní bude záležet na degradaci hyper-měkké směsi: start na ultra-měkké s přezutím na super-měkkou po 18 - 22 kolech. Po startu na hyper-měkké bude třeba zajet do boxů už po 8 - 12 kolech, zbytek odjet na super-měkké směsi.
Ultra-měkká byla dnes o sekundu na kolo pomalejší než hyper-měkká, přesto na ní do Q3 postoupilo pět nejrychlejších. Její degradace se pohybuje kolem 0,11 s/kolo, u hyper-měkké 0,57 s/kolo a u super-měkké 0,08 s/kolo.