Zástupci obou stájí byli svolání na dnešní ráno před prvním tréninkem ke komisařům, aby projednali spornou záležitost. Podle Haasu nová Force India nepostavila svůj vůz - ten připravil původní týmy, který v létě zkrachoval a ze šampionátu byl vyloučen.
Podle pravidel musí být každý tým konstruktérem a musí být držitelem duševních práv svých konstrukčních řešení. Na Force Indii byla v létě uvalena exekuce, FIA nakonec souhlasila s novým vstupem a udělila výjimku nově zrozenému týmu Racing Point Force India, který zachránil Lawrence Stroll se skupinou investorů. Ten přirozeně dále závodil s vozem VJM11, který logicky sama nepostavila. Podle Haasu tedy závodí nelegálně.
Haas a Force India spolu v šampionátu přímo nebojují o pozice - americký tým je s 90 body pátý, zatímco nová Force India jich po letní přestávce nasbírala 48 a drží sedmou příčku - v posledním závodě sezóny tedy svého žalobce nepřeskočí. Co Haasu vadí?
Force India celou sezónu s nelibostí poukazuje na vazby Haasu s Ferrari. A ta podle Američanů zase nemá nárok na část odměn vyplácenou držitelem komerčních práv - konkrétně jde o "sloupec 1," dle kterého týmy dostávají peníze, pokud 2 sezóny po sobě skončí v nejlepší desítce.
V celém sporu tedy nejde jen o mistrovské body, ale o velký balík peněz (30 mil. dolarů). Haas nechce zabránit Force Indii v závodění, pouze chce dosáhnout toho, aby pro ní platily stejné podmínky jako pro něj, když ve svých prvních dvou sezónách (2016 a 2017) tento bonus nedostával. Force India podle něj není starým, ale novým týmem, který na to nemá nárok. Kvůli tomu chce tuto záležitost předložit také civilním soudům v Londýně i v USA.