Bitva o jezdecký titul už je rozhodnuta, teoreticky je ve hře ještě konstruktérský titul, je však málo pravděpodobné, že by Mercedes dojížděl až na konci první desítky.
Vettel se i přesto bude určitě snažit poslední dva závody sezóny vyhrát. Ferrari přivezlo svou novou podlahu, kterou do závodu ještě nenasadilo, nyní s ještě více vertiálními křidélky na bočních okrajích. Monitoruje ji kamerami - na trati mu totiž díly nefungují tak, jako v aerodynamickém tunelu, a snaží se odhalit příčinu.
Na vozech je spousta nových dílů také u konkurence, první trénink spíše připomíná testování. Zcela odlišná zadní křídla zkouší Mercedes - Bottas pro vyšší, Hamilton pro nižší přítlak.
Ricciardo dorazil k semaforu na konci boxové uličky neobvykle brzy - už deset minut před začátkem tréninku. Renault mu bude měnit turbo, takže jej v neděli nemine penalizace.
Dopoledne dostali šanci tři nováčci: Norris u McLarenu místo Alonsa, Latifi u Force Indie místo Péreze a Giovinazzi u Sauberu místo Ericssona, který v F1 končí a přesune se do IndyCar.
Po rozsvícení zeleného světla za Ricciardem hned vyrazili oba McLareny s novými nosy následované Saubery, Vettelem, Gaslym, Magnussenem a Sirotkinem. Teplota vzduchu na začátku dosahovala 20 °C, trať 37 °C, na Interlagosu bylo zataženo.
Prvním časem se po pěti minutách zapsal Räikkönen s Ferrari - 1:20,666 min na super-měkkých pneumatikách. Kromě nich do Brazílie přivezlo ještě měkkou a středně-tvrdou směs.
Norris byl po čtvrt hodině na měkké směsi o sedm sekund rychlejší - 1:13,312 min. Měl pro sebe volnou trať a v dalším pokusu zrychlil o vteřinu: "OK, Lando. To bylo hezké kolo s dobrým zlepšením," hlásil mu inženýr z boxové zídky.
Ricciardo mu hned odpověděl - 1:10,139 min na super-měkkých pneumatikách. Bude mít Red Bull tento víkend opět na vítězství? Podle Verstappena je na brazilském okruhu moc málo zatáček, aby dohnali svou ztrátu z rovinek, jako tomu bylo v Mexiku před 2 týdny.
Obě Ferrari se po svých ostrých jízdách na nejměkčí směsi ale zařadila až za něj - Räikkönen zajel kolo za 1:10,139 min, Vettel za 1:10,420. Mercedesy se teprve rozjížděly, Hamilton byl tou dobou čtvrtý, Bottas sedmý.
Räikkönenovi se však po 25 min podařilo Australana s Red Bullem o pět setin překonat - 1:10,086 min, před svého týmového kolegu se dostal i Verstappen (1:10,111). Tempo se dál zostřovalo.
Na první příčce se vystřídali Bottas (1:09,939), Verstappen (1:09,506) a Hamilton (1:09,423 min) stěžující si na nedotáčivost - všichni na super-měkkých pneumatikách. Nejlépe ze zbytku světa vypadal Haas: Magnussen držel sedmou příčku (1:10,705) a Grosjean osmou (1:10,749) - napravují si tak mizernou reputaci z Mexika, kde byli naopak nejpomalejší.
Po hodinách došlo na čele k dalším změnám - Hamilton sice zrychlil na 1:09,107 min (na speed trapu 333 km/h), povedenější kolo si však připsali Vettel (1:09,060 min a 317 km/h) a Verstappen (1:09,011 min, 318 km/h), zatímco Grosjean si stěžoval na Latifiho, jenž ho údajně dvakrát zablokoval: "Musí si dávat větší pozor," sdělil do rádia.
Mechanici Mercedesu v garáži pracovali na voze Bottase, jemuž unikal olej. Německý tým se snaží jít stále do všeho naplno a ústy svého sportovního ředitele Wolffa tvrdí, že stále nemají mezi konstruktéry nic vyhráno. Valtteri se 20 min před koncem znovu ukazuje na dráze. Ferrari mezitím sundalo novou podlahu a krouží opět se starou.
Nejlépe tedy v první tréninku dopadl Red Bull, Ferrari a Mercedes mu jsou ale těsně v patách - rozdíl není ani jedna desetina vteřiny. Zítra očekáváme, že první dva týmy, které spolu ještě bojují o titul, zvýší výkony svých pohonných jednotek a budou před rakouským týmem. Nebo nás opět v kvalifikaci překvapí?
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:09,011 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:09,060 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:09,107 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:09,395 |
5. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:09,573 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:09,679 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:09,922 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:10,236 |
9. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:10,346 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:10,361 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:10,662 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:10,679 |
13. | 36 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:10,685 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:10,799 |
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:10,934 |
16. | 47 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:11,013 |
17. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:11,037 |
18. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:11,176 |
19. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:11,452 |
20. | 34 | Nicholas LATIFI | can | Sahara Force India F1 Team | 1:11,493 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ