Jako první vyrazil odpoledne na dráhu Gasly, jenž skoro celou dopolední část proseděl v garáži kvůli výměně pohonné jednotky - Honda se vrací ke starší specifikaci č. 3, a Francouze tak v neděli opět čeká odsun na konec startovního roštu.
Šéf týmu Franz Tost před začátkem potvrdil, že Red Bull rozhodne o jejich sestavě až v prosinci - zatím je jistý pouze Daniil Kvjat, šance na setrvání Brendona Hartleyho po lepších výsledcích v posledních podnicích stoupají.
První měřený čas jsme se dočkali od Räikkönena na super-měkkých pneumatikách (1:20,027 min). Otázkou zítra bude, zda se špičkové týmy dokáží kvalifikovat (do Q3) na ultra-měkkých směsích, ty hyper-měkké jsou zde podstatně rychlejší. Zatím se zdá, že by na to mohl mít překvapivě pouze Red Bull.
Vettel s druhým Ferrari dokázal svého týmového kolegu předčit (1:19,472). Na dráhu se dostali pilot Mercedesu - Hamilton na super-měkkých (1:19,207) a Bottas na ultra-měkkých pneumatikách (1:19,361), pilot Scuderie se ale držel na čele (1:19,007).
Z toho ho sesadil až po 17 min Hartley na hyper-měkké směsi (1:18,928). Postupně před něj vyšplhali Hamilton na super-měkké (1:18,859), Pérez na hyper-měkké (1:18,453) a Verstappen na ultra-měkké směsi (1:17,437).
Na druhou příčku se dostal Ricciardo (1:17,437 min) s dalším Red Bullem, také na ultra-měkkých pneumatikách. Rakouskému týmu se zde daří a cítí šanci na vítězství. Rozdíly mezi motory nejsou kvůli vysoké nadmořské výšce (2 285 m n. m.) tak vysoké jako na jiných tratích, RB14 také vyniká svým přítlakem. Na rovinkách sice na Ferrari ztrácí kolem 12 km/h, jeho časy jsou zatím ale lepší. Renault navíc vylepšil efektivitu svého ERS systému, který zde má vyšší relativní podíl na výkonnosti.
Vettel se po 35 min dostal na druhou příčku (1:17,954 min a 350 km/h), potřeboval k tomu ale už hyper-měkké pneumatiky, Kimi na nich při brzdění do první zatáčky hodně probrzdil, v dalším pokusu i přes vibrace předního levého kola kvůli předchozí chybě poskočil ze čtrnáctého na čtvrté místo.
Na třetí místo Vettela odsunul Sainz s Renaultem na hyper-měkkých pneumatikách (1:17,953), bylo to ale velmi těsné - rozhodovala jediná tisícina vteřiny. Jeho týmový kolega Hülkenberg zajel pátý nejrychlejší čas a byl před Hamiltonem. Magnussen si na nejměkčí směs stěžoval, že je "úplně k ničemu."
V polovině tréninku ji konečně obul i Verstappen a hned byl skoro o osm desetin sekundy (1:16,720 min a 336 km/h). S vozem ale nebyl spokojený: "Smýkal jsem se po celé trati. Motor nedělá to, co by měl. Musíme se na to podívat," vybízel svůj tým. Ricciardo se na hyper-měkkých pneumatikách posunul o 0,15 s za něj (1:16,873 min).
Ve druhé části tréninku se pak týmy soustředily na delší jízdy a poznávání výdrže pneumatik, proto se už časy nezlepšovaly. Pilotům se nedařilo moc dlouho udržovat při životě hyper-měkké pneumatiky, ty odcházejí velmi rychle. Hamilton i Vettel kvůli tomu museli přerušit své závodní simulace a zajet pro ty nejtvrdší, super-měkké pneumatiky. Lewis navíc přiznal, že se svým autem není vůbec spokojený, detaily ale nespecifikoval.
Mercedes a Ferrari zítra určitě zvýší výkon svých pohonných jednotek (cca o půl sekundy), Red Bull ale vzhledem k dnešním časům i přesto vypadá velmi konkurenceschopně - Vettel do rádia prozradil, že do svého ostrého kola dal vše. Scuderia je na tom o něco lépe než Stříbrné šípy. Nejlépe ze zbytku pole je na tom Renault, jehož Sainz skončil před oběma Ferrari i Mercedesy na třetím místě.
V závěru svůj vůz odstavil Verstappen kvůli nějakému technickému problému, z auta se kouřilo - to se mu při brzdění vyplo (porucha hydrauliky). Inženýrům Red Bullu po slibně rozjetých trénincích na čelech přibyly vrásky.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:16,720 |
2. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:16,873 |
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:17,953 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:17,954 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:18,046 |
6. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:18,061 |
7. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,100 |
8. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:18,133 |
9. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,140 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:18,167 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:18,485 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:18,733 |
13. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:19,024 |
14. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:19,047 |
15. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:19,096 |
16. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:19,219 |
17. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:19,322 |
18. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:19,335 |
19. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:19,543 |
20. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:19,670 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ