Pravidla kolem červených vlajek jsou dle některých jezdců příliš přísná

Pierre Gasly má pro Sebastiana Vettela pochopení | foto: Red Bull Content Pool

Sebastian Vettel obdržel do nedělního závodu na okruhu v americkém Austinu penalizaci posunu tří míst na startovním roštu jakožto důsledek nerespektování pravidel určujících minimální čas na kolo při vyvěšení červené vlajky. Vzhledem k současné zatím ne příliš konkurenceschopné formě Ferrari v porovnání s jejich soupeři od Mercedesu to pro německého pilota představuje další přítěž již v tak komplikované situaci v letošním šampionátu...

Sportovní pravidla přikazují jezdcům po zobrazení červené vlajky na oficiálním oznamovacím systému okamžité zpomalení. Aby bylo toto snížení rychlosti dostatečné, propočítává řídicí jednotka v každém z vozů minimální časový limit, kterého může v jednotlivých úsecích dráhy mezi světelnými signalizačními panely dosáhnout, než protne první safety car čáru na trati při vjezdu do boxové uličky.

Po zavedení tohoto pravidla pro letošní sezónu se tak Sebastian Vettel přidal ke dvojici dalších "trestanců". Daniel Ricciardo si odpykal stejnou penalizaci v Austrálii a Esteban Ocon zase v Japonsku. Německý pilot navíc poukázal na to, že přikazovaná maximální rychlost je za mokra příliš nízká.

Pravidla FIA zřejmě tolik nepočítají se specifickými okolnostmi na mokré trati | foto: Red Bull Content Pool

Pierre Gasly toto nařízení vidí jako velmi přísné a potrestaného pilota Ferrari se zastává. Dle jezdce ve službách stáje Toro Rosso, který bude příští rok hájit barvy Red Bullu, je tato regule ohledně snížení rychlosti značně nekompromisní.

"Na této věci s předepsaným časem je komplikované to, že jde o skutečně pomalé kolo," říká pro RaceFans. "Jestliže je bouračka v deváté zatáčce a z nějakého důvodu nedáváte pozor nebo na vás někdo mluví, pak ke konci kola těsně předtím, než vjedete do boxů, může jít o pár desetin. Je to docela přísná penalizace. Jestliže jste opravdu opatrní, když se blížíte k místu nehody a hned za ním si nedáte pozor, tak dostanete takový trest."

"Dříve byste v takové situaci, když nastane nehoda a je vyvěšena červená vlajka, jednoduše v místě incidentu o hodně zpomalili a následně za ním byste jeli opatrně, ale nikoli tak, že byste museli dodržovat nějaký konkrétní čas," pokračuje. "V minulosti to vždycky fungovalo. Nyní je to docela přísné. Nicméně současně pravidla jsou pravidla, musíte je respektovat."

Lewis Hamilton může svůj pátý titul oslavit již na americkém okruhu, penalizace Sebastiana Vettela tomu ještě více nahrává | foto: Mercedes AMG F1 Team

Podobného názoru je i Carlos Sainz, nicméně i ten uznává, že Vettel s aktuálními pravidly nic nezmůže. "Upřímně jsem se opravdu nepodíval příliš do detailu, co se kolem Seba odehrálo," přidává se jezdec Renaultu. "Je pravdou, že když je za mokra červená vlajka, jsou naše delta časy skutečně pomalé, takže opravdu musíte zpomalit. Avšak stejné pravidlo pro všechny, takže není příliš čím argumentovat."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy