Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018 | foto: Red Bull Content Pool

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si chce s hodnocením aerodynamických změn pro příští sezónu počkat na první jízdy s novými monoposty, které jsou na turbulentní vzduch velmi citlivé.



Současná generace je hodně citlivá na úplav, který vzniká za vozy. Jízda těsně za sebou v zatáčkách je obtížná, vozy se smýkají a rychle odcházejí pneumatiky, jejichž životnost je velmi nízká.

Jak moc to vnímají piloti během závodů? "S našim autem můžete cítit dalšího jezdce, který je až pět sekund před vámi," prozradil například pilot Daniel Ricciardo.

Daniel Ricciardo (vlevo) s Helmutem Markem | foto: Red Bull Content Pool

F1 chce tento problém vyřešit v roce 2021 změnou technických pravidel, menší úpravy v aerodynamice plánuje již pro příští sezónu. Marko je ale spíše skeptický, pokud jde o jejich dopad závodění: "Musíme si počkat a uvidíme, co to v reálu přinese."

Podobné úpravy sice pomohly v IndyCar, v F1 ale fungovat nemusí: "IndyCar není srovnatelné s F1 kvůli odlišnému standardu v šasi. Pokud jsou ve hře různá řešení, jak tomu je ve Formuli 1, tak to je neuvěřitelně náročné takový problém zkrátka vyřešit," dodává odborný poradce Red Bullu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy