Současná generace je hodně citlivá na úplav, který vzniká za vozy. Jízda těsně za sebou v zatáčkách je obtížná, vozy se smýkají a rychle odcházejí pneumatiky, jejichž životnost je velmi nízká.
Jak moc to vnímají piloti během závodů? "S našim autem můžete cítit dalšího jezdce, který je až pět sekund před vámi," prozradil například pilot Daniel Ricciardo.
F1 chce tento problém vyřešit v roce 2021 změnou technických pravidel, menší úpravy v aerodynamice plánuje již pro příští sezónu. Marko je ale spíše skeptický, pokud jde o jejich dopad závodění: "Musíme si počkat a uvidíme, co to v reálu přinese."
Podobné úpravy sice pomohly v IndyCar, v F1 ale fungovat nemusí: "IndyCar není srovnatelné s F1 kvůli odlišnému standardu v šasi. Pokud jsou ve hře různá řešení, jak tomu je ve Formuli 1, tak to je neuvěřitelně náročné takový problém zkrátka vyřešit," dodává odborný poradce Red Bullu.