Francouzská stáj se v první polovině sezóny pravidelně držela na čele středu pole, v posledních závodech ale začala ztrácet s tím, jak se ostatní zelpšují. Částečně to připadá na vrub monopostu RS18, podle jejího jezdce za to však může také to, že ve druhé polovině nenasadili žádné vylepšení motoru. Red Bull si sice ve dvou velkých cenách vyzkoušel o něco výkonnější specifikaci C, kvůli obavám o její spolehlivost se však vrátil ke specifikaci B.
"Asi došlo k velkému poklesu na straně motoru. Nečekali jsme, že Ferrari a Mercedes během roku udělají tak velký pokrok. Mysleli jsme si, že specifikace B bude zkrátka stačit, momentálně však vidíme, že tomu tak není. Nasadili jsme různé věci na auto, šasi zřejmě není tak špatné, ale v maximálních rychlostech nejsme tam, kde bychom být měli," přiznává Sainz.
Neudělal by tedy Renault lépe, kdyby Renault použil svou specifikaci C, u níž přeci jen byl patrný výkonnostní pokrok? "Pokud není spolehlivá, tak ne. Tým si je zcela jistý tím, že s naším palivem zkrátka není dostatečně spolehlivá, takže stojím plně za týmem, pokud jde o jakékoliv rozhodnutí, které učiní," odpovídá mladý španělský jezdec.
"Jednoduše si myslím, že potřebujeme více výkonu, který nemáme. A z jakéhokoliv důvodu se nám ho nedostává. Pokud bychom chtěli v Japonsku postoupit do Q3, tak bychom prostě potřebovali více výkonu. Honda ukázala, že to je možné," pokračuje.
Renault podle něj musí provést hlubší analýzu své poslední formy, aby zjistil, proč ostatní dosáhli výraznějších pokroků: "Cítím, že během sezóny došlo mezi všemi k velkému závodu ve vývoji. Viděl jsem, že se tým hodně snažil přivézt nové díly na každý závod. Nasazovali jsme během roku hodně věcí, ale zřejmě toho nebylo v oblasti výkonnosti tolik, co ostatní týmy."
"Musíme zjistit proč, musíme to zanalyzovat. Ale rozhodně to momentálně pozorujeme: jsme příliš daleko od toho, abychom byli v každém závodě uchazeči o postup do Q3," uznává Sainz. Se svým týmem sice drží čtvrtou příčku mezi konstruktéry s náskokem 8 bodů na pátý Haas, tomu se ale v posledních dvou podnicích podařilo svou ztrátu snížit o 7 bodů. Do konce sezóny přitom zbývají ještě závody: USA, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí.