Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley na straně jedné prosazuje Formuli 1 bez špičkových a tedy nákladných technologií, na straně druhé přijde sám s myšlenkou legalizace systému, se kterým údajně startoval v roce 1998 McLaren.
Princip spočívá v přeměně tepelné energie od brzdění na elektřinu, která se kumuluje a později využívá při předjíždění ve formě přídavného výkonu na pokyn jezdce přes zmáčknuté tlačítko.
F1 se neustále mění, a dost možná přes veškerou kritiku nestálosti je právě tohle tím, co její fanoušky stále přitahuje a oslovuje. Návrh Maxe Mosleyho sice poněkud odporuje jím prezentované budoucnosti Formule 1, na stranu druhou je pochopitelný kladný ohlas u týmů, které v této možnosti cítí prostor pro zlepšení a zisk technického náskoku před konkurencí.
A nakonec, pokud by bylo na závodní dráze více předjíždění, přineslo by to užitek i divákům, díky čemuž by byl odklon od prezentovaných názorů Mosleyho pochopitelný, neboť právě spokojenost diváků a bezpečnost závodů jsou body jeho dlouhodobého programu.
Foto: West McLaren Mercedes
Absurdnost Formule 1
Staronový nápad s využitím krátkodobého výkonu při předjíždění odporuje vizi FIA. Avšak...
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball