Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit

Pohonná jednotka Hondy | foto: Honda Racing F1

Honda si tento týden opět vyzkouší svou vylepšenou pohonnou jednotku, kterou do vozů Toro Rosso nasadila již minulý týden v pátek během tréninků v Soči. Kvůli potížím ale jejich závodní debut odložila.

Na datech byla změna jasně vidět, přínos nového motoru představoval až půl sekundy na kolo. Japonský výrobce se ale ještě bude muset věnovat jeho kalibraci, protože se při jízdě objevilo "nevhodné chování." Nicméně věří, že ho tento týden ve svém domácím podniku znovu použije, tentokrát již bez penalizací, které si vybral v Rusku.

"Potřebujeme vyhodnotit data z testování. Plánujeme test na dynamometru s novou specifikací, pak se pokusíme naši kalibraci optimalizovat. Pokud bude úroveň kalibrace vhodná pro nasazení do závodu, tak se rozhodneme, jestli ji použijeme či nikoliv," říká technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.

Nový motor se při provozu na trati potýkal s vysokými oscilacemi, což narušovalo jeho ovladatelnost. Oscilace se na dráze objevují u všech motorů, ty ale mohou jízdu zhoršovat, pokud jsou špatně zkalibrovány proti frekvencím samotného šasi. Honda tímto trpěla zejména na počátku loňského roku, když změnila konstrukci svého motoru.

Pierre Gasly s novou specifikací pohonné jednotky Hondy během tréninku v Soči | foto: Red Bull Content Pool

Nyní však věří, že během několika dní učiní s kalibrací nezbytné pokroky: "Není to moc jednoduché, ale ani nemožné optimalizovat kalibraci," komentuje Tanabe.

Toro Rosso bylo novou specifikací nadšeno, protože přinesla významný nárůst výkonnosti (kolem 25 koní). Podle Franze Tosta se tak japonský výrobce ve výkonu motoru dostal před Renault.

Technický ředitel Hondy se ke srovnání nechtěl vyjadřovat, z pokrokem byl ale spokojený: "Jednoduše narostl výkon. Pozorujeme zlepšení, jak jsme očekávali. To je ta hlavní věc, na kterou jsme o víkendu s novou pohonnou jednotkou přišli."

Honda teď musí zapracovat na kalibraci nové specifikace motoru, stihne vše před svým domácím závodem? | foto: Honda Racing F1

"Jsme spokojeni s nasazení nové, vylepšené specifikace v pátek. Bylo to sice negativní, ale pro nás pozitivní v tom, že jsme přišli na oblasti, ve kterých se musíme před nasazením do závodu zlepšit. Proto je to tak 50 na 50," vysvětluje Tanabe.

To, že se před kvalifikací a závodem vrátili ke starší specifikaci, poskytlo Hondě příležitost k přímému srovnání motorů. "Ano. Bylo to přínosné nejen kvůli maximálnímu výkonu, ale také kvůli oblastem s nízkými rychlostmi. Je mnoho oblastí, v nichž jsme tento víkend získali informace na stejné trati," dodává.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 66 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy