PROHLÁŠENÍ po závodě: Valtteri je gentleman, oceňuje kolegu Hamilton

Lewis Hamilton při tréninku v Soči | foto: Mercedes AMG F1 Team

Poté, co mu Valtteri Bottas přenechal vítězství slaví výhru v Rusku Lewis Hamilton, velké oslavy se však nekonají. Jak hodnotí dnešní závod v Soči jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Je to vlastně těžký den, protože Valtteri odvedl fantastickou práci po celý víkend a byl opravdu gentleman, že mě pustil. Nyní už nebojuje o titul s tím, jak to je. Pro tým to byl skvělý víkend a odvedl výjimečnou práci, že jsme měli na Ferrari takový náskok. Double, obvykle bychom byli nadšení, ale chápu, jak náročné, to pro něj muselo být, opravdu si výhru zasloužil. Co se ale šampionátu týče, snažíme se vyhrát oba a tak to je výsledek úsilí týmu. Není to úžasný pocit, ale vím, že se mu v dalších závodech povede dobře. 

Valtteri Bottas, 2. místo
Náročný den. Je to pro tým dobrý výsledek a získali jsme maximum bodů, ale osobně, bylo to těžké. Vždy procházíme různé scénáře, Lewis bojuje o titul a tým o titul konstruktérů, takže máme vždy plán. Ale je těžké předvídat, co se stane. Prostě tak to je. 

Toto Wolff, šéf týmu
V srdci jsme všichni závodníci a chceme vidět závodění, aby nejrychlejší vyhrál. Ale také jsme parta rozumně uvažujících lidí a dost věcí jsme diskutovali už ráno. A v závodě je potom vše jinak. To se dnes stalo. Měli bychom jásat, a vlastně obecně jsme rádi, ale šlo to celé proti Valtterimu. Mohl to vyhrát a my to změnili. Sráží to dolů jezdce a celý tým. Ale je to krutá realita, že můžete vedení v šampionátu, který byl mnohdy hodně náročný a těsný, navýšit o dalších sedm bodů.

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Myslím, že dneska měli všichni víceméně podobnou rychlost. Maximálně jsem se pokusil vyvinout tlak na Valtteriho, ale nemohl jsem se dostat dostatečně blízko. Byl to dobrý závod. Myslím, že jsme dnes byli o něco blíže, ale očividně jsme nedosáhli výsledku, který jsme chtěli.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Moc se toho dnes nedělo. Jel jsem si téměř celou dobu sám. Bohužel tohle jsme trošku čekali. Auto bylo dobré, trošku jsme se trápili na prvním setu pneumatik (a to s přední levou), ale na měkké sadě se jelo pěkně. Bohužel včera v kvalifikaci jsem nebyl dost rychlý a pochopitelně se tu dnes velmi těžko předjíždělo.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Od pátku byl pro nás víkend v Soči náročný. I přes úsilí jsme nemohli najít ideální nastavení a v sobotu i neděli jsme nebyli dost konkurenceschopní na to potrápit naše hlavní soupeře. Oproti jiným okruhům nám tu něco chybělo a nemohli jsme snížit ztrátu. Papírově by Japonsko mělo být podobné Silverstonu a tak čekáme, že lépe využijeme náš potenciál. Pokud to půjde dobře. Uvidíme. I přes náročnou situaci máme zbraně, kterými můžeme bojovat až do konce.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Velmi dobrý výsledek. Měl jsem dobrý start a úvod a mohl jsem se tak potom prodírat polem lépe, zvládl jsem i práci s pneumatikami. Bylo to náročné, Pierre tam měl incident a já ho musel objet. Snažil jsem se vyhnout kolizím a v pátém kole jsme byli pátí. Když zajeli do boxů, nemohli mě předjet. Nečekaně jsem vedl závod, dokázal jsem je za sebou držet, což ukazuje, jak dobrou rychlost jsme měli, i na starých pneumatikách. Od boxů už to bylo jen o dojetí. Strategie byla správná, bylo to výkon lepší, než jsme čekali. Doufám, že to takto bude i ve zbytku sezóny. Užil jsem si to a je to dobrý výsledek v den mých narozenin.

Daniel Ricciardo, 6. místo
První kolo byl chaos, pár maličkostí jsem mohl a udělal bych nyní jinak. Dvě auta mě v osmé zatáčce předjela, snažil jsem se je opět dostat a jel jsem po štěrku, to mě stálo pozice. Když jsem jel za nimi, asi to byl McLaren, najel jsem na úlomek z jiného vozu na trati a poškodil si přední křídlo. Od té doby jsem jel osamoceně. Pro tým je to asi to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Ale raději bych byl blíž pátému  než sedmému místu. I když jsme měli rychlost lepší, než jsme čekali, stejně bylo správné rozhodnutí vzít penalizace tu a v Japonsku, USA a Mexiku to pro nás na papíře vypadá lépe. Už jsme snad zapomněl, jak chutná šampaňské a rozhodně ho chci ještě ochutnat. A v Suzuce pro to udělám maximum.

Christian Horner, šéf týmu
Max jel na své jednadvacetiny úžasně. Bylo skvělé jeho jízdu sledovat. Hodně času závod vedl, ale potom musel samozřejmě do boxů. A dostal se mimo dosah vedoucích jezdců. Ultra měkké pneumatiky jsou křehké a nemohl tak bojovat s Ferrari. Daniel měl poškozené křídlo, chyběl mu tak přítlak a musel se s tím poprat. I tak se dostal to první šestice a když předjel, mohli jsme mu vyměnit nos a dojel šestý. Je to optimální výsledek, z chvostu pole to nemohlo být lepší, ale je velmi povzbudivé tak dobrou rychlost.

SAUBER

Charles Leclerc, 7. místo
Jsem s výsledkem moc a moc spokojený. Skvělý závod, strategie a vůz byl dobrý. S autem jsme dosáhli pokroku. Bylo dobře, že jsem rychle předjel Estebana [Ocona] a Kevina [Magnussena], jinak by to na trati potom bylo složité. Pomohlo nám to k tomuto výsledku a je to úžasný pocit. Je to odměna pro celý tým. Pro nás jde o dobrý den, sedmé místo je jako vítězství. Předjetí Kevina bylo na hraně, ale byl fér. Jsem rád za body a už se těším do Japonska.

Marcus Ericsson, 13. místo
Pro mě frustrující závod. Auto se řídilo dobře, ale bohužel jsem se zasekl za dalšími po většinu závodu a nedokázal se z toho dostat. Moc jsem se snažil o předjetí, ale je to tady náročné. Snažili jsme se získat pozici strategií a druhé zastávce v boxech, ale nefungovalo to. Nyní se už těším na další závod v Suzuce, jeden z mých nejoblíbenějších okruhů a novou šanci získat dobrý výsledek.

Frederick Vasseur, šéf týmu
Skvělý závod. Měli jsme dobrou startovní pozici a oba jezdci předvedli slušný výkon. Charles ukázal působivé předjížděcí manévry a dotáhl to do konce, když na tom záleželo. Byl také dobrý v šetření pneumatik a celkově to byl pro něj silný závod. Marcus zajel pěkně, měl dobrou rychlost, ale zasekl se v provozu a nemohl se posunout vpřed. Je to pro nás jako tým dobré znamení a dál budeme pokračovat v tvrdé práci. V Japonsku uvidíme, co bude možné získat. 

HAAS

Kevin Mangussen, 8. místo
Byl to těžký závod. Neměli jsme rychlost a musel jsem se bránit Force Indiím v podstatě už od začátku. Myslím, že jsme získali maximum. Leclerc byl na nás moc rychlý. Předjel nás a zmizel pěkně jednoduše. Myslím, že udržení za námi Force Indií je maximum. Včera jsme měli lepší rychlost. Nyní se těším na Suzuku. Myslím, že tam budeme silní a je to navíc úžasný okruh. Podle mě se tam už všichni těšíme.

Romain Grosjean, 11. místo
Je to zklamání. Myslel jsem, že jedu dobrý závod a trápil jsem se vlastně celý víkend s rychlostí. Ale v závodě se to zlepšilo. Jsme rád, že jsem za sebou udržel Ericssona, a bojoval jsem úspěšně s Renaulty. A potom jsem zjistil, že jsem až jedenáctý. Red Bully asi jeli zezadu, ale už v pátém kole byli v první šestce. Saubery byly hodně rychlí. A Force Indie také. Udrželi jsme si potom pozici, ale dvě auta mě dostala. 

Günther Steiner, šéf týmu
Opět jsme získali body. Stále přidáváme. Oba jezdci dnes jeli velmi dobře. Dojeli skoro na pozicích, ze kterých startovali, pokud nepočítáme Red Bully. O těch jsme věděli, že se probojují polem. Nikdo nevypadl, takže nejlepší, co jsme mohli získat je náš reálný výsledek, tedy téměř nejlepší. Leclerc odvedl velmi dobrou práci a celkově to byl pro nás pozitivní víkend. Většinou máme na to skórovat body a dnes jsme to opět dokázali.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 9. místo
Pro nás je deváté místo jako třetí, takže to není špatní, ale ani nejlepší. Myslím, že jsme měli rychlost na víc, alespoň být  před Haasem, je to škoda. Snažili jsme se přehodit pozice, abychom zjistili, jestli se dostaneme před něj, ale na to se asi musíme podívat, protože si nemyslím, že to tentokrát fungovalo. Asi by to bylo nároční pro nás oba. Chápu to z týmového hlediska, abychom to prostě zkusili, ale nevyšlo to, takže se podívejme, co můžeme udělat lépe. Když byl Sergio za mnou, nebyl blízko, ale když jsem byl vzadu já, bylo to jinak, nemohl jsem se dostat blízko. Potom to bylo jasné. 

Sergio Pérez, 10. místo
Den, kdy jsme se jen následovali. Tým se pokusil udělat maximum, dali mi i šanci dostat Magnussena, protože jsem si myslel, že jsem rychlejší, ale nevyšlo to. Férově - vrátil jsem pozici zpět Estebanovi, to bylo vše, co jsme mohli udělat. Potom se tam vyřítil z ničeho nic Sauber a naprosto nás rozdrtil, odvedli neuvěřitelnou práci. Viděl jsem ho jen první kolo a potom zmizel. Obrovské překvapení.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Oba vozy dojeli bezpečně na bodech, ale jsme trošku frustrovaní, protože jsme nemohli ukázat naši plnou rychlost. Porazil nás Lecrerc a potom jsme strávili závod za Magnussenem a snahami se dostat před něj. I když jsme byli rychlejší, nepodařilo se to a museli jsme se spokojit s devátým a desátým místem. Oba dostali šanci dostat se před Haas, nakonec jsme ale  neměli dostatečný náskok v místech tratě, kde na tom záleželo, abychom se dostali vpřed. Získali jsme dalších pár bodů a ukázali dobrou rychlost, takže myslím, že příští týden můžeme být stejně konkurenceschopní i v Japonsku.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 12. místo
Bohužel jsem nezískali ze strategie maximum. Měli jsme čistý závod bez incidentů a bylo pozitivní v jednu chvíli a celkem dlouho jet sedmý, ale po zastávce jsem si nedokázal místa vybojovat zpět. Zkusili jsme to a strategie vypadala dobře, ale nakonec to nevyšlo.

Carlos Sainz jr. 17. místo
Měl jsem dobrý start, lepší než někteří přede mnou na hyperměkké sadě. Pár aut jsem předjel při nájezdu do zatáčky, ale potom do mě narazil Sirotkin. Nejprve jsem si toho nevšiml, ale poškodil mi pravou část podlahy a bočnice. Podlaha byla špatná, ve třetí zatáčce jsem věděl, že auto není dobré a ztratil jsem přítlak. Auto začalo být přetáčivé a bylo těžké to skousnout. Potom jsem se snažil zůstat na trati před Haasem a Saubery, jen aby si Nico udělal náskok. Věděl jsem, že nemohu nic dělat. Body nebyly možné a ztrácel jsem sekundu na kolo. Kdyby bylo auto ok, asi bychom získali body. Nico byl blízko, možná jsem mohl zůstat před Haasem a Force Indií. Je to zklamání, ale někdy se to stává. Musím to hodit za hlavu a soustředit se na Japonsko, už příští týden.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je to zklamání. Je jasné, že včerejší rozhodnutí v kvalifikaci bylo správné, závodili jsme sedmí a cílem byly body. Bohužel jsme to nedokázali využít naplno. Carlos utrpěl poškození vozu a ztrácel sekundu na kolo. Nicova strategie vypadala, že bude fungovat, měl podobnou rychlost jako soupeři kolem, ale v závodě, zvlášť v posledním stintu, byl ovlivněn šetřením paliva. Celkově tento víkend házíme za hlavu a věděli jsme, že se tu budeme trápit. Dali jsme však do toho vše, nyní už se soustředíme na Japonsko.

MCLAREN

Fernando Alonso, 14. místo
Byl to dlouhý závod. Byli jsme jediní se dvěma sadami měkkých pneumatik a zastavili jsme velmi brzy na přezutí, abychom se dostali v boxech vpřed a donutili další také zastavit, někteří to udělali. Ale s pneumatikami moc nebyl problém a strategie nám tak nevyšla tak, jak jsme doufali. Co se rychlosti týče, nemohli jsme toho moc udělat. Bohužel dnes nevyjel safety car a moc se neodstupovalo, a tak je čtrnácté místo to, co jsme si zasloužili. Bez bodů a tak se zaměřujeme na Japonsko, snad získáme nějaké tam.

Stoffel Vandoorne, 16. místo
Je to víceméně výsledek dle očekávání. Nebyly tam incidenty a ani moc předjíždění. Na začátku jsem si užil zábavu s Williamsy a na konci s Carlosem, toho jsem předjel, ale kromě toho jsem jel osamoceně. Myslím, že do boxů jsme zajeli později, než by bylo optimální, ztratil jsem asi deset sekund na trati a nebyl možné to na trati nahnat. 

Gil De Ferran, sportovní ředitel
Zkusili jsme vše, abychom zlepšili výslednou pozici. Během závodu jsme na to tlačili, do chvíle, než začaly odcházet pneumatiky a mohli jsme se tak dívat na příležitosti. Bohužel rychlost nebyla dostatečná a tak jsme nezískali body. I tak se těšíme na další víkend. Kluci si máknou, aby se vše připravilo pro Japonsko a chci jim za jejich výkony poděkovat. Celý tým odvedl skvělou práci. Už aby byla Suzuka!

WILLIAMS

Lance Stroll, 15. místo
Na začátku to bylo špatné. Plánovali jsme delší první stint, ale odešly pneumatiky a věděli jsme, že to nezvládneme až do konce a tak jsme do toho šli co nejdříve. A byl to dobrý závod. Stíhal jsem Alonsa, ale byl chytrý co se šetření paliva týče v první sektoru a potom na to šlápl v posledním. Nemohl jsem ho dojet tak blízko, na rovince jsem neměl DRS. Byl to blízko, ale nezvládl jsem to dost blízko. 

Sergej Sirotkin, 18. místo
Bolelo to. Asi nejvíc z celého roku co se závodů týče. Myslím, že jsme mohli získat nějaké pozice co se rychlosti týče. Ale od začátku se to pokazilo. Vždy  jsme byli v té nejhorší možné pozici a v provozu. Pár věcí jsme však zvládli dobře, nicméně i tak se to otočilo proti nám. 

Paddy Lowe, technický ředitel
Celkově je to frustrující odpoledne. Nejeli jsme tam, kde bychom si přáli a to jsme měli rychlost porazit McLareny, ale zaskočily nás pneumatiky a  jejich opotřebení. To se stalo i McLarenu, ale oni reagovali lépe než my. Potom jsme v důsledku toho stále bojovali s McLarenem a nedokázali ho předjet. Jinak bychom byli schopni se zlepšit a co se Sergeje týče, ten by se umístil mnohem lépe ve svém domácím závodě. Ale dojeli jsme a posuneme se vpřed a poučíme se z toho.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, nedokončil
Od startu jsem měl špatný pocit ohledně brzd. A velmi rychle se to zhoršilo. Ve čtvrté zatáčce jsem zabrzdil a nic se nestalo. Musel jsem odstoupit. Musíme se podívat na data, co se stalo, ale je to škoda.

Brendon Hartley, nedokončil
Měl jsem dobrý start, útočil jsem na McLareny, když se pokazil brzdový pedál. Upozornil jsem na to rádiem a rozhodli jsme se zajet do boxů. Chtěli jsme to trošku okořenit a jet na měkkých téměř celý závod a myslím, že by to i fungovalo. Ale po výjezdu brzdy odešly úplně. Stalo se to oběma vozům, ve stejnou chvíli, takže jsem si jistý, že tým velmi rychle zjistí, co se stalo a vyřeší to. Těším se do Suzuky s novinkami, které jsme si tu vyzkoušeli v pátek.

Franz Tost, šéf týmu
Je to frustrující. Z nějakého důvodu se brzdy přehřály a museli jsme zajet s oběma vozy do garáže. Od včerejška jsme nic nezměnili, takže se na to musíme pořádně podívat. Pozitivní je, že nový motor Honda je velkým zlepšením, nyní se soustředíme na přípravy pro Japonsko, kde snad budeme mít mnohem lepší závod. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy