Ovlivní částečná úprava povrchu dráhy samotný start na špičce?

Start závodu v Soči v loňské sezóně | foto: Pirelli

Sebastian Vettel nemá z počinu pořadatelů ruské grand prix žádnou radost. Po kvalifikaci, která se týmu Ferrari s ohledem na výkon jejich konkurentů u Mercedesu vůbec nevydařila a s ohledem na nepřítomnost obou Red Bullů v závěrečné bitvě o pole position tým z Maranella pouze posbíral "drobky ze stolu", přichází německý jezdec s tvrzením, které do zítřejšího závodu nevzbudí v jejich fanoušcích příliš velké naděje.

Povrch závodní dráhy v ruském Soči si při svém pátém dějství prošel malou úpravou. Změna se dotkla prvních tří míst na startovním roštu, jakožto i úseku před první zatáčkou a nájezdu do zatáčky číslo osm. Částečné nebo i úplné přeasfaltování vozovky na okruzích se děje celkem běžně, někdy se povrch upraví i méně obvykle, jako například rýhováním na části startovního roštu v belgickém Spa.

Ale na zdejší trati dochází k docela zajímavé situaci, protože zatímco první dva piloti (v tomto případě oba Mercedesy) budou stát na kompletně novém asfaltu, ten třetí za nimi (což je právě Sebastian Vettel) bude zadními koly zasahovat ještě na starší povrch, na kterém se budou nacházet rovněž ostatní soupeři. A to může být důležitým faktorem ovlivňující start německého jezdce.

"Nevím, myslel jsem, že to obsahuje celou třetí pozici. Jestliže ne, není to dobré," reagoval Sebastian Vettel na otázku pro britský Autosport, zda tato skutečnost bude mít nějaký vliv. "Oprava povrchu by měla být trochu rozsáhlejší. Je špatné, jestliže se přeasfaltuje jen kousek, bez ohledu na to, zda se jedná o pozice 1-2-3, 4-5-6 či 8-9-10. Když na startovním roštu něco přeasfaltujete, měli byste ho přeasfaltovat celý. Nicméně je to takové, jaké to je."

Naděje Sebastiana Vettela na zisk letošního titulu pomalu pohasínají | foto: Scuderia Ferrari

O významu těchto oprav přemýšlí také u konkurence. Vítěz dnešní kvalifikace Valtteri Bottas přiznává, že nový asfalt může představovat určitou výhodu: "Stěží se dá přesně říct, jak velký rozdíl v přilnavosti tam bude nebo zda tam bude. Nový asfalt obvykle poskytuje vyšší adhezi, ale to také záleží na konkrétním druhu asfaltu. Zatím jsme v tomtu úseku tratě jezdili bez omezení v přilnavosti, na plný plyn, takže zítra zjistíme, jak to bude ovlivňovat."

Finský jezdec naráží na to, že během tréninků probíhaly startovní pokusy pouze na konci boxové uličky, kam zasahuje přeasfaltovaný pruh. Jeho stájový kolega Lewis Hamilton v tomto ohledu také nemá zcela jasno: "Je to prakticky tak, jak Valtteri říká - asfalt je vždy rozdílný, ale odtamtud jsme nestartovali. Očekával bych, že bude odlišný od toho původního, ale jestli bude lepší nebo horší, to zjistíme zítra."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy