MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.
Wau, wau! Byla to těžká kvalifikace. To kolo bylo magické. Nevím, odkud se to vzalo, ale všechno vyšlo. Obrovský dík patří všem v týmu. Všichni pracují tvrdě na tom, aby vyždímali každý kousek výkonnosti navíc. V tom kole jsem udělal vše správně. Upřímně jsem dojatý. Mé srdce závodí. Nemyslím si, že v tom kole byl nějaký okamžik, kdy bych byl široký, nebo došlo k nějakému problému. Bylo to perfektně na limitu. Vnímal jsem ho jako jedno z nejlepších kol, na které si pamatuji.
Valtteri Bottas, 4.
Čtvrté místo není samozřejmě ideální, s dnešním výsledkem nemohu být spokojen. Po celou dobu od třetího tréninku až po druhou část kvalifikace šlo všechno celkem dobře, ale pak ve třetí části dosáhli ostatní velkého pokroku a já to nedokázal, jednoduše jsem opravdu nepocítil zlepšení tratě. Lewis zajel skvělé kolo, ale sedm desetin je zjevně velká ztráta, takže se na to potřebuji podívat a zanalyzovat, v čem byl přesně problém. Časy při dlouhých jízdách vypadaly mezi Ferrari, Red Bullem a námi dosti srovnatelně, takže je škoda, že jsem se nemohl kvalifikovat výše a útočit z první řady. Jsme tady určitě konkurenceschopnější, než tomu bylo v loňském roce. Auto se zlepšilo a také jsme zvolili správný směr v nastavení. Takže pro zítřek jsem optimistou, je to nový den a přinejmenším jedno Ferrari startuje za mnou. Před sebou máme ještě dlouhý závod a budu na to tvrdě tlačit ve snaze dostat se před Sebastiana. Při třech promíchaných týmech je všechno možné. Na této trati se těžko předjíždí, takže jak start, tak i strategie rozhodnou, kdo tento závod vyhraje.
Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to něco speciálního, hvězdný prach, nedokážu to vysvětlit. Lewis je výjimečný pilot a jen on ví, jak to vlastně udělal. Překryvy jeho telemetrie jsou tak surrealistické! Ferrari tady v minulosti vždy mělo formu. My jsme přišli na to, jak nastavit auto. Děkuji klukům za to, že se dnes postarali o ten výkon. Není za tím žádná zázračná věc - museli jsme pochopit několik věcí. Od Spa, kde naše auto bylo v zatáčce La Source úplně v háji, jsme se zlepšili.
RED BULL
Max Verstappen, 2.
Druhé místé chutná jako vítězství. Být druhý po tom množství problémů, které jsme dnes měli s motorem, žádná bezproblémové jízda, to je nevuěřitelné! Zkrátka to ukazuje, jak úžasné auto máme. Musíme jen zajistit, abychom čistě odstartovali, pak už je možné všechno. Musíme před zítřkem vyřešit potíže s motorem, aspoň s autem jsem ale spokojený.
Daniel Ricciardo, 6.
Byla to zvláštní kvalifikace a byl jsem překvapen, o kolik rychlosti jsme přišli v její třetí části. Po třetím tréninku jsme provedli pár změn a zpočátku jsem se ve voze cítil docela dobře. Všechno, co jsme změnili, se zdálo být přínosné a myslel jsem, že jak se trať vyvíjela, mohli bychom být rychlejší a rychlejší, ale v průběhu kvalifikace jsme rychlost jen ztráceli. Na to, co se přihodilo, nemám zatím žádné odpovědi, což je docela frustrující. Upřímně jsem se domníval, že jsme měli opravdu slušnou naději na první řadu a v rámci hodiny jsme na naše konkurenty ztratili vteřinu. Dokonce ani pomocí dvou pokusů ve třetí části kvalifikace jsme se jednoduše nedokázali zlepšit. Mám pocit, že jsme udělali všechno správně, ale čas na kolo to neukázal. Vím, že máme dobrou závodní rychlost, ale na městském okruhu je kvalifikace tak důležitá. Bylo to podivné a frustrující, ale snad najdeme nějaké odpovědi.
Christian Horner, šéf týmu
S ohledem na časy ve druhém a třetím volném tréninku je pro Maxe umístění v první řadě během dnešní kvalifikace obrovským úspěchem. Během všech tří tréninků se trápil problémy s řiditelností, což technici od Renaultu se těžce snažili vyřešit. Max se v kvalifikaci dokázal s těmito potížemi vypořádat a skončit v první řadě ho stálo fantastické úsilí. Daniel vypadal v první a druhé části konkurenceschopně, ale bohužel se zdálo, že se vyvážení během první jízdy ve třetí části vytratilo a přestože se pro závěrečný výjezd vrátili k původnímu nastavení, výsledkem bylo šesté místo. My všichni víme, že městské okruhy zbožňuje, takže jsem si jistý tím, že bude zítra tvrdě bojovat s něčím, co je dle nás dobrý závodní vůz. Start bude důležitý a víme, že hyperměkké pneumatiky mají vysokou degradaci, takže bude fascinující sledovat rozdílné strategie, které všichni uplatní v závodě.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3.
Není to ideální. Chtěli jsme se získat pole-position, ale to se nepovedlo. Pro nás to byla trochu zpackaná kvalifikace. Na konci nám scházelo trochu moc času. Nikdy to není ideální, když máte minizávody ve výjezdovém kole, kolem nás ale byla spousta aut. Nemůžu se na to vymlouvat, nakonec jsme odjeli dvě ostrá kola, ale ani jedno nebylo dostatečně dobré. Myslím, že máme dobré auto, se zadní částí to je trochu obtížnější, ale myslím si, že je dobré.
Kimi Räikkönen, 5.
Tato kvalifikace byla trochu složitější, než jsme čekali. V zásadě jsme se trápili s tím, abychom pneumatiky nastartovali k okamžitému výkonu a abychom je přiměli fungovat tak snadno, jak tomu bylo po celý víkend. Takže jsem byl poněkud překvapen. Od tréninku ke kvalifikaci se věci mohou změnit velmi rychle. Proto není důvod se ohlížet za zajetými časy v tréninku, obzvlášť na místě jako je toto. Konečný výsledek samozřejmě není skvělý. Toto je druh tratě, na které může být vaše kolo velmi slušné, jestliže dáte vše správně dohromady, ale pokud máte nějaké potíže, časový rozdíl naroste velmi rychle. Zítřek bude velmi dlouhý, zdá se, že všichni jsou si vzájemně docela blízko. Bude to dlouhý, náročný a hektický závod a tady se obvykle odehrává spousta věcí. Budeme se snažit udělat správná rozhodnutí.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 7.
Je to neuvěřitelný výsledek, dnes jsem s naším výkonem opravdu potěšen. Myslím, že jsem zajel takřka dokonalé kolo na okruhu, kde je velmi těžké toho dosáhnout. Nacházíme se před našimi přímými soupeři a těsně za špičkou. Máme náskok čtyři desetiny na Haas a šest desetin na Renault a myslím, že se ukáže, že náš balík vylepšení již dělá rozdíl. Toto je trať, která běžně nenahrává našim silným stránkám, takže jsem byl spokojen s rychlostí, kterou jsme předvedli. Zítřejší závod bude tím z delších, téměř dvě hodiny a v Singapuru to s ohledem na nehody a safety car ovlivňující konečný výsledek nebývá nikdy nudným závodem. Tím, že startuji na hyperměkkých pneumatikách mě může činit trochu zranitelnějším vzhledem k těm vzadu, ale pozice na trati je tady velmi důležitá. Není tak zásadní jako v Monaku, ale raději budu vpředu než někoho nahánět.
Esteban Ocon, 9.
S dnešním výsledkem jsem docela spokojen. Měli jsme skvělé auto a vylepšení fungovala opravdu skvěle, takže můžeme být rádi za to, čeho jsme dosáhli. Moje kolo ve třetí části kvalifikace nebylo ideální, protože jsem škrtnul o zeď a to mě pravděpodobně stálo nějaký čas. Nebýt toho, možná bych byl na roštu víc vpředu. Na zítřek se cítím v pohodě, v závodě se může stát cokoli a je potřeba se vyhnout potížím a využívat příležitostí. Předjíždění není tady jednoduché, takže první kolo bude doopravdy hodně důležité. Myslím, že budeme mít závodní rychlost na to, abychom získali slušnou porci bodů.
Otmar Szafnauer, šéf týmu a CEO
Dnes večer odvedl tým výtečnou práci a do zítřejšího závodu startujeme s velkou příležitostí, že budeme slušně bodovat s oběma vozy. V průběhu kvalifikace zajeli Sergio i Esteban kola, jaká jsme potřebovali na postup do třetí části a sedmé a deváté místo jsou skvělou odměnou za dosavadní tvrdou práci týmu. Chci ocenit úsilí v továrně, aby se nové díly dostaly na trať a dlouhé noční hodiny práce mechaniků ve čtvrtek a pátek, abychom se dostali do tohoto bodu. Samozřejmě je pouze sobota a ta hlavní výzva teprve přijde, ale dostali jsme se do silné pozice, abychom měli dobrou neděli a s naším dnešním výsledkem můžeme být spokojeni.
HAAS
Romain Grosjean, 8.
Myslím, že jsem podal slušný výkon. V mém posledním kole jsem měl do zatáčky 21 obrovskou přetáčivost. Hádám, že jsem ztratil tři desetiny sekundy, takže se (Sergio) Pérezem to opravdu nemohlo být tak těsné. Víte, Force India byla v Monaku skutečně rychlá a tady je to stejný druh tratě, takže jsem trochu překvapen. Škoda, že Kevin se nepovedlo jít dál. Myslím, že ztratil tak desetinu nebo tak nějak a na okruhu, jako je tento, je vždy náročné najít meze v první části kvalifikace. Nechcete na to tlačit až příliš, abyste vůz nenabourali, ale musíte na to tlačit, abyste se tam dostali. Závod bude extrémně dlouhý. Hyperměkké pneumatiky zvládnou tak tři kola a pak byste měli být raději na měkkých. Zítra to bude zajímavé. Bude horko, pravděpodobně vyjede safety car a doufejme, že budeme mít slušnou rychlost a vydržíme bojovat.
Kevin Magnussen, 16.
Nic zvláštního za tím není, zkrátka tento víkend nemáme rychlost, je to fakt divné. Nemám odpověď na to, proč tolik ztrácíme - sekunda, to je světelný rok. Musíme ty odpovědi najít. Netrápíme se v nějaké specifické oblasti, celkově nám schází výkonnost, vyvážení. Fakt nevím, proč. Budeme se na to muset pečlivě podívat a před zítřkem to pochopit. Možná to je nějakým novým dílem, uvidíme.
Guenther Steiner, šéf týmu
Určitě je to dnes případ smíšených pocitů. Měli jsme slušný třetí trénink, ale pak Kevin ani jednou opravdu nedostal z vozu rychlost, v kvalifikaci skončil šestnáctý. Romain měl fantastickou kvalifikaci, třebaže dokončil na osmé pozici. Takže zítra se myslím nacházíme na trochu obtížném místě. Tady na startu se může stát spousta věcí a já doufám, že do těchto věcí nebudeme zataženi. Jako obvykle se budeme snažit dojet pro body. Na zítřejší den se těšíme.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 10.
Je to trochu frustrující, protože jsme měli na to být na startovním roštu více vpředu. Kvalifikační rychlost nebyla ve voze tak špatná, jak to vypadalo v tabulkách časů, pouze můj poslední pokus nebyl dobrý. Dnes bylo pravděpodobně možné sedmé nebo osmé místo, ale nešlo to po našem. Musíme zůstat v pozitivní náladě, jelikož naše závodní tempo se včera zdálo být dobré. Zásadní bude management pneumatik a závodu. Startovat na hyperměkkých pneumatikách nebude jednoduché, ale zítřek musíme zvládnout nejlépe, jak umíme. Chci mít dobrý závod, vše optimalizovat a dostat se zpět na body.
Carlos Sainz, 12.
Nakonec je výsledek zklamáním, protože jsem se během první části kvalifikace cítil ve voze dobře a trošku po trošce jsme ztráceli přilnavost od zadních pneumatik. Když ztratíte přilnavost během kvalifikace, obzvlášť na trati, jako je tato, je obtížné dát dohromady dokonalé kolo. Potřebujeme analyzovat, proč jsme ztráceli po slibné první části. Avšak pro zítřek zůstáváme optimisty. Máme slušnou šanci s množstvím alternativ ohledně strategie. Naším cílem bylo být na startovním roštu víc vpředu, ale body se rozdávají na konci závodu.
Alan Permane, sportovní ředitel
Dnes jsme nebyli dostatečně rychlí. Jsme na roštu desátí a dvanáctí, což není tam, kde jsme po slibném včerejším tempu chtěli být. Na trati, která měla nahrávat naším silným stránkám, není vůz dost rychlý a musíme zapracovat na tom, abychom pochopili nedostatky. Na Carlosově straně garáže máme se svobodnou volbou pneumatik strategické možnosti a tyto příležitosti budou přes noc a během vývoje závodu přezkoumány. V případě Nica je to o něco složitější, protože když se dostanete do třetí části kvalifikace, chcete být sedmý nebo osmý a mít pozici na trati. Desáté místo činí věci mírně těžšími a dnes večer musíme provést pár analýz. Pro zítřek zůstáváme pozitivně naladěni a naším cílem bude dostat oba vozy na body.
MCLAREN
Fernando Alonso, 11.
V průběhu celého víkendu jsme tady byli konkurenceschopní a tento kvalifikační výsledek je dobrý. Dostali jsme se zpět na naší běžnou úroveň a jsem s tím spokojen. Věděli jsme, že se nacházíme na hraniční čáře Q3, nicméně startovat do závodu z devátého nebo desátého místa na hyperměkkých pneumatikách může být zítra značnou nevýhodou, protože včera během dlouhých jízd se zdálo, že trpí docela velkou degradací. Takže raději jsem jedenáctý a mám volnou volbu pneumatik a doufejme, že z toho budeme moci těžit. Dostat se do třetí části kvalifikace by mělo smysl, kdybychom byli pátí nebo šestí. Za těch deset let, co se tady závodí, zde byla stoprocentní šance na vyjetí safety caru a my potřebujeme být na toto připraveni v případě, že se tady naskytne příležitost nebo okno pro zastávku a výměnu gum. Zítra to bude dlouhý a náročný závod a my potřebujeme zůstat soustředěni a bojovat o body, ale především musíme vidět šachovnicový praporek. Co se týče spolehlivosti, tak jsme poslední dobou na tom nebyli nejlépe a potřebujeme to změnit.
Stoffel Vandoorne, 18.
Poslední kolo jsem podělal, třikrát či čtyřikrát jsem se dotkl zdi, ztratil jsem důvěru, přehříval jsem pneumatiky a nabalovalo se to. Hodně mi scházel ten ztracený čas na dráze v 1. tréninku, což není ideální stav, jak začít víkend. Uvidíme zítra, může se toho hodně přihodit. Budeme se snažit pomoci strategií, protože tady předjíždění není snadné. Snažím se užít si poslední část sezóny a co nejvíce získat z mého zbývajícího času s McLarenem. Je škoda, že jsem za něj nastupoval zřejmě v ten nejhorší okamžik v jeho historii.
SAUBER
Charles Leclerc, 13.
Celkově to byl pozitivní den. Mezi třetím tréninkem a kvalifikací jsme provedli nějaká vylepšení a probojovali jsme se do druhé části. Z vozu jsme dostali absolutně všechno, což je vždy naším hlavním cílem a s naším výkonem můžeme být spokojeni. Máme před sebou dlouhý a nepředvídatelný závod a vysoké teploty budou pěknou výzvou, které se už nemohu dočkat.
Marcus Ericsson, 14.
Z našeho pohledu to byl zajímavý den. Třetí trénink byl pro nás poněkud obtížný a s naším výkonem jsme nebyli zcela spokojeni. Přesto jsme mířili do kvalifikace se sebedůvěrou. První část proběhla hladce a s mým výkonem jsem byl spokojen. Bohužel se druhá část neodvíjela tak dobře, jak bychom chtěli. Ve voze jsem se cítil dobře, ale nezlepšili jsme se dostatečně na postup do třetí části. Střed pole vypadá zjevně velmi těsný a musíme se soustředit na práci s pneumatikami a dobrou strategii, abychom dosáhli slušného závodního výsledku. Na zítřek se těším.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 15.
Od začátku víkendu to pro nás bylo náročné, protože jsme nebyli tak konkurenceschopní, jak jsme včera doufali. Dnešek byl o kousek lepší, ale nebylo zde mnoho co udělat, abychom soupeřili s ostatními týmy o vstup do třetí části kvalifikace. Trápili jsme se s vyvážením a přilnavostí, takže jsme zkoušeli pár věcí, abychom nalezli řešení, nicméně se nám to nedařilo dát dohromady, což nám ztížilo dostat z vozu většinu výkonu. Pro zítřek si klademe za cíl získat několik míst, víme, že v Singapuru to může být obtížné, ale na hypersoftech jsme obvykle konkurenceschopní v prodlužování životnosti pneumatik, takže to bude cílem během závodu.
Brendon Hartley, 17.
První jízda mi moc nevyšla, byla to smůla. V té poslední se to vše sešlo, šlo o čisté kolo, jenže jsem udělal pár chyb v 2. sektoru. Doufali jsme v lepší víkend. Ale ještě není po všem, včera jsme se zaměřili na životnost pneumatik, snad nám to v závodě pomůže. Druhé auto odvedlo lepší práci, my se to zítra budeme snažit napravit.
Guillaume Dezoteux, vedoucí výkonu vozu
Po složitém pátku, během něhož rychlost při krátkých jízdách nevypadala skvěle, jsme podnikli spoustu analýz nastavení vozu a pneumatik. Pro třetí trénink jsme měli plán a fungoval docela dobře u Pierra, jenž byl schopen dát dohromady slušné kolo. Avšak během druhého měřeného kola trpěl v posledním sektoru nadměrnou přetáčivostí, přestože to není ideální, můžeme to od tohoto druhu rozvržení tratě očekávat. Brendon měl v závěrečném tréninku mnohem složitější chvíle, jelikož nebyl s ovládáním vozu spokojen. Tady v Singapuru jsme od kvalifikace očekávali rozhodně něco víc, zejména po pokroku, který jsme učinili ve třetím tréninku. První část kvalifikace byla zaměřena na zvládání provozu a sledování vývoje dráhy. Pierre zajel při svém druhém výjezdu dobré kolo, ale Brendon se dopustil chyby a neprošel dál. Během obou jízd ve druhé části se Pierre trápil s vyvážením vozu a nedostatkem stability zadní části, což znamenalo, že nebyl schopen bojovat o postup do třetí části. Nyní budeme analyzovat všechna data, abychom lépe porozuměli tomu, co se stalo a poučili se z obtížné kvalifikace na této náročné trati. Strategie pro zítřejší závod je velice otevřená – mezi jednou a dvěma zastávkami – a v pátek jsme během dlouhých jízd měli celkem slušnou rychlost. Tady se může přihodit cokoli a naši fanoušci mohou počítat s tím, že se zítra budeme snažit ze všech sil a tvrdě bojovat ve středu pole!
Toyoharu Tanabe, technický ředitel Honda F1
Jako obvykle jsme na základě dat, která jsme viděli ve včerejších volných trénincích, optimalizovali náš management motoru a ve třetím tréninku jsme na straně pohonné jednotky a také u šasi pozorovali nějaké zlepšení, zatímco jezdci sdělovali, že se ve voze cítí lépe než v pátek. Avšak to nebylo dostatečné, jelikož Brendon se nebyl schopen posunout z první části kvalifikace a Pierre startuje z patnáctého místa. Co se týče zítřka, naše rychlost při dlouhých jízdách vypadala docela dobře, takže s dobrým managementem pneumatik a strategií doufáme, že ke konci závodu postoupíme v pořadí výše.
WILLIAMS
Sergey Sirotkin, 19.
V prvním kvalifikačním kole stále doufáte ‘Ok, odvedli jsme spoustu práce a mělo by to začít fungovat.‘ Ale poté na to začnete tlačit, jak byste udělali v kvalifikaci a pak si uvědomíte, že to nefunguje. Od mého prvního kola jsem zažil nejméně dva okamžiky, kdy jsem to už téměř na devadesát devět procent vzdal a připravoval se na náraz. Myslím tím, že to bylo tak na hraně. Na druhou jízdu v zásadě pouze změníte myšlení tím, že si řeknete, že tudy cesta nevede. Toto není styl, jakým chcete kvalifikaci pojmout a toto není styl, jakým si ji užít jako jezdec. Takže přežívání je zajisté tím nejlepším a nejkratším způsobem, jak to popsat.
Lance Stroll, 20.
Vůz je jednoduše neřiditelný. Má velmi malou přilnavost a jízda přes obrubníky je velmi špatná a trakce je velmi slabá. To všechno, co potřebujete na tomto druhu tratě, abyste byli rychlí. Bohužel jsme nebyli schopni dát vůz v těchto oblastech dohromady. Takže v tom tkví problém. Do určité míry dovedu předvídat, co vůz udělá, potíž je v tom, že jednoduše nemohu jet rychleji, protože jsme omezeni celkovou stabilitou a trakcí. V podstatě protočíte kolo, uprostřed zatáčky nedotáčivost, přetáčivost, takže bojujete v mnoha místech zatáčky, což jenom omezuje vůz jet rychleji. Čím více se snažím na to tlačit a vymáčknout z toho lepší čas, tím více klouže a tím je generována vyšší povrchová teplota pneumatiky, což pak ovlivňuje celkovou přilnavost. Takže jsme v této sféře omezeni.