Fanoušci podepisují petici za Räikkönena. Chtějí, aby jej Ferrari nechalo závodit

Kimi Räikkönen na tiskové konferenci | foto: Scuderia Ferrari

Přes 87 000 fanoušků Kimiho Räikkönena podepsalo on-line petici vybízející Ferrari, aby si ponechalo finského jezdce a nechalo jej závodit i v sezóně 2019.



 V Maranellu se podle italských médií již rozhodli Kimiho vyměnit za podstatně mladšího Charlese Leclerca, jenž letos předvádí svůj talent se Sauberem sponzorovaným Alfou Romeo. Podle fanoušků ale výměna 38letého Fina nemá opodstatnění, změna v jezdeckém složení navíc povede k narušení rovnováhy v garáži, kterou sdílí se čtyřnásobným šampionem Sebastianem Vettelem.

"Kimi svými výkony několikrát předčil Vettela, čímž dokládá, že je zpět ve formě. A jeho jízda v Monze to jen potvrzuje," argumentuje Christy John, organizátor petice na change.org požadující udržení Räikkönena v týmu.

Petice ale zřejmě nabude mít žádný vliv na nové vedení Ferrari, které je odhodlané dát příští rok šanci 20letému Leclercovi. Oznámení o jezdeckém složení rudé stáje se očekává tento týden před Velkou cenou Singapuru.

38letý Räikkönen je nejstarším závodním jezdcem v poli a posledním pilotem Ferrari, jenž dosáhl na titul mistra světa. Svou přezdívku The Iceman si vysloužil za svůj ledový klid a bezemoční přístup, nelibost vůči médiím a sponzorským akcím. Některým fanouškům proto připomíná jezdce z dob dávno minulých.

Letos na dráze podává lepší výkony než loni. Na domácí půdě v Itálii předminulý víkend ovládl kvalifikaci a ve velké ceně dojel na druhém místě za Lewisem Hamiltonem, čímž se po 100. ve své kariéře dostal na pódium.

Kimi Räikkönen si se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem rozumí | foto: Scuderia Ferrari

"Od té doby, co jsem se loni vrátil do Formule 1, tak jsem si všimnul, jak se Kimi rozzářil. Lze to spatřit na celé řadě drobných věcí, jako při rozdávání autogramů či při úsměvech pro kamery, na které se v minulosti obvykle jen mračil. Letos rozhodně jezdí lépe než v kterémkoliv jiném roce po návrat do Ferrari [v sezóně 2014]," hodnotí bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 40 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy