"Red Bull byl hodně spokojený, specifikace C je základem špičkového motoru," tvrdí Sainz

Carlos Sainz v Renaultem, který v Monze novou specifikaci nenasadil | foto: Renault Sport F1

Carlos Sainz věří, že poslední specifikace motoru Renault představuje základ toho, s čím se v příští sezóně budou moci vyrovnat Ferrari a Mercedesu. V Monze ho poprvé použil Red Bull a byl spokojený.



Nová specifikace zrychlila v Itálii oba Red Bully přibližně o 0,3 sekundy na kolo. Podle Sainze jde pro výrobce a McLaren, jenž bude v příštím roce jeho jediným zákazníkem, o povzbudivý výsledek.

"Specifikace C je základem příštího motoru. Vypadá, že v Red Bullu funguje dobře. Byli s ní hodně spokojeni. Jde o slušný pokrok," hodnotí Sainz, jenž příští rok přestoupí od továrního týmu právě k McLarenu, za který bude závodit s Landem Norrisem.

"Je škoda, že my ho letos nemáme, protože by nám hodně usnadnil život proti Haasům a Force Indiím. Věřím, že Renault konečně postaví motor na úrovní Mercedesu a Ferrari. Společně s partnerským McLarenem doufám, že příští rok budeme mít lepší rok než tento," pokračuje španělský jezdec.

Verstappen s novým motorem dosáhl málem na pódium - o to přišel až po penalizaci za souboj s Valtterim Bottasem, kterého udržel na rychlé trati za sebou. Piloti továrního Renaultu zůstali u specifikace B, protože měli určité obavy o spolehlivost nové verze a v souboji s Haasem o čtvrtou příčku si nemohou dovolit přicházet o body.

Max Verstappen s novým motorem Renault cílem v Monze projel jako třetí, po penalizaci byl ale klasifikován až jako pátý | foto: Red Bull Content Pool

"Letos už moc novinek po stránce motoru mít nebudeme, musíme se soustředit na auto. Je fajn, že s ním jezdil Red Bull, protože se motoráři z toho mohou poučit a poznatky uplatnit ve vývoji pro příští rok," hodnotí Sainz.

Bude jim ale specifikace B stačit na to, aby za sebou Haas s novým motorem Ferrari udrželi? "Vím, že oddělení pro šasi a aerodynamiku na to tvrdě tlačí. Očividně zůstaneme u tohoto typu motoru až do konce roku. Pokud budou aerodynamické díly fungovat a my skončíme čtvrtí, všichni budou hrdí a šťastní," dodává pilot Renaultu, který veze do Singapuru nové deflektory a bočnicové panely.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 27 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy