Rakouský tým je již několik let frustrován z toho, že ve svých monopostech nemá ten nejvýkonnější motor v poli. Ferrari i Mercedes s ním před pár lety spolupráci odmítli a Renault, který jej pohání, často veřejně kritizuje kvůli nedostatečnému výkonu či spolehlivosti. Příští rok od něj proto odchází k Hondě, s níž se loni rozešel McLaren.
Japonská pohonná jednotka má sice stále nejmenší výkon ze čtyř výrobců v F1, letos ale během spolupráce s Toro Rosso své manko stáhla a ke zlepšení došlo také po stránce spolehlivosti. Vedení Red Bullu si její pokrok pochvaluje.
"Jsme potěšeni skvělou spolupráci s Hondou před nadcházejícími roky. Pokud ale z jakéhokoliv důvodu nebude fungovat tak, jak je očekáváno, pak Red Bull Formuli 1 opustí," varuje Helmut Marko. "Jelikož Mercedes ani Ferrari Red Bullu motory dodávat nechtějí a žádný nový výrobce nepřichází, tak zbývá pouze odchod."
S Hondou podepsali smlouvu na dvě sezóny, od roku 2021 pak vstoupí v platnost nová technická i sportovní pravidla, kdy by Dietrich Mateschitz po 16 letech mohl opravdu utnout své aktivity v F1.
Marko ale věří, že nové partnerství bude fungovat a že Honda přijde s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. "Po katastrofě s McLarenem byla Honda na konci roku 2017 blízko odchodu z F1 a my jsme Japonce v intenzivních rozhovorech opravdu museli přesvědčovat o tom, že můžou pro nastartování pokračovat s námi," přibližuje pro SpeedWeek 75letý Rakušan.
"Jejich pokrok je zřejmý. Pro nás jde o toho absolutně správného partnera pro budoucnost. Naší mantrou bylo: jděte a postavte nejlepší motor, jaký umíte - nedáváme vám žádné limity, pokud jde o vnitřní uspořádání. Zařídíme, aby se do auta vlezl," dodává odborný poradce Red Bullu.