PROHLÁŠENÍ týmů po GP Itálie: "Lewis mi nenechal žádné místo," stěžuje si Vettel

Lewis Hamilton porazil oba jezdce Ferrari na jejich domácí půdě | foto: Daimler AG

MONZA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ PO ZÁVODĚ; Jak hodnotí piloti a hlavní představitelé týmů své výkony ve Velké ceně Itálie 2018?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Chci vzdát poklonu Ferrari, které před nás postavilo velkou výzvu a s kterým jsme svedli skvělý souboj. Chci poděkovat všem klukům tady a doma - bez jejich důvěry by to nebylo možné. Panovala kolem velká negativita, ale viděl jsem dnes také spoustu britských vlajek. Vím, kdo ti lidé jsou. V budoucnosti chci jen obracet to negativní v pozitivní. Děkuji také Valtterimu. Nikdy se nevzdáme.

Valtteri Bottas, 3. místo
Opravdu jsem se snažil udělat všechno pro to, abych se dostal na pódium. Mým prvořadým úkolem bylo zdržet Kimiho, pak jsem útočil na Maxe. Šlo o tvrdé závodění, někdy to nebylo tak férové, jak jsem doufal, takže dostal penalizaci a na pódiu jsem já. Jako tým tento výsledek bereme. Získali jsme více bodů než Ferrari na jejich domácí půdě. Doufáme, že to příště bude ještě lepší.

Toto Wolff, šéf týmu
V tom je závodění kouzelné. Body se nerozdělují v sobotu, ale v neděli, proto dnes máme privilegium si užívat fantastický souboj mezi dvěma mistry světa. Lewis jel naprosto přesně, byl trpělivý, zatlačil, když potřeboval a získal tu fantastické vítězství, na Monze už páté. Nesmíme ale zapomenout na Valtteriho, také on jel skvěle a zasloužil si dnes stupně vítězů. Pro nás je první a třetí místo fantastickým výsledkem a odměna za všechnu tvrdou práci, které odvedly týmy v Brixworthu a Brackley v minulých dnech. 

Myslím, že jsme dnes měli nejrychlejší vůz co do závodního tempa, i když musíme být trochu opatrní, protože jsme neviděli, jak rychlý je Vettel s nepoškozeným autem. Dokázali jsme celý závod vyvíjet tlak na Kimiho. Zvolili jsme dobrou strategii, byli jsme připraveni udělat opak toho, co zkusí Ferrari - prodloužit stint, abychom měli co největší kompenzaci v životnosti pneumatik. S Valtterim to bylo stejné, šlo o správnou strategii - nechat ho déle na trati, aby získal na Verstappena a mohl v posledních kolech s čerstvými pneumatikami útočit. Přesně tak to vyšlo a odměnou mu bylo pódium. 

Celkově to byl pro tým velmi dobrý den, ovšem čeká nás Singapur, který v posledních letech nebyl naším nejsilnějším bodem. V příštích dnech ale učiníme všechno, abychom vylovili ještě vyšší výkon a tlačili se výš, protože chceme obhájit naše vedení v obou fázích šampionátu.


FERRARI

Kimi Räikkönen, 2. místo
Jsem zklamaný, ale nedalo se s tím nic dělat. Nebyl jsem dostatečně rychlý, ale žel nám odešly nám zadní pneumatiky, pak už šlo o prohranou bitvu. Snažil jsem se, ale bylo to nemožné, k ideálu to mělo daleko. Předvedli jsme svůj nejlepší výkon. Rozhodně jsme to zkusili, ale zadní pneumatiky to před koncem vzdaly. Alespoň jsme dosáhli na druhé místo.

Sebastian Vettel, 4. místo
Lewis viděl prostor na vnějšku, ale nenechal mi žádné místo. Pak jsem byl tím, kdo se roztočil, což bylo ironické. Nebyl jsem moc žádostivý, ale dostal jsem se z toho a získal hodně bodů. Nepomáhá vám to, když o něj přicházíte, ale nejde o konec světa. Zítra se všichni stejně probudíme. Vděčím za vše lidem. Jejich podpora je neuvěřitelná. Ale dostanete smyk a nic moc s tím nemůžete dělat. Nedělám si příliš velké starosti. Pokud budeme mít rychlost, tak to nebude dlouho trvat stáhnout tu bodovou ztrátu.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Určitě to není výsledek, který bychom chtěli věnovat našim fanouškům, kteří nás skvělým stylem podporovali celý víkend, za což jim jménem celého týmu děkuji. Po kolizi ve druhé šikaně musel Kimi bojovat sám proti dvěma soupeřům, zatímco Seb v poškozeném voze bojoval o lepší pozice. Vím, že jsme měli silné vozy, což jsme demonstrovali postavením v první řadě na startu. Nyní bude důležitá reakce týmu, organizovaně a důrazně, nevzdávat se. Šampionát ještě potrvá dlouho, už před námi leží další výzva v podobě Singapuru.


RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Byli jsme v pozici, ve které jsme to nečekali. Myslím, že jsem Bottasovi nechal místo na šířku auta a on se dotkl mého kola a musel jet rovně. Možná se rozhodli pro penalizaci, protože dříve jsem byl trochu široký proti Valtterimu. Ale to není fér. Auto fungovalo opravdu dobře. Bylo na pneumatikách dobré i přes nedostatek maximální rychlosti. Stále jsem ho měl pod kontrolou. Jsme před Singapurem optimističtí, snad deficit motoru nebude příliš velký.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Byl to pro mě frustrující závod Předjel jsem Strolla před zatáčkou 1, poté jsem se podíval do zrcátek, jestli jsem mu dostatečně poodjel a uvědomil jsem si, že mi ze zádě vychází kouř. Informoval jsem o tom na boxovou zídku a bylo mi řečeno, abych opustil trať a zastavil. Obával jsem se, že jde o problém s pohonnou jednotkou, ale poté, co jsme dostali auto zpět do garáže a kluci ho prohlédli, vypadá to na porouchanou spojku. Doufám, že se nám podaří na autě něco změnit, zlepšit spolehlivost a v Singapuru bojovat o pódium.

Christian Horner, šéf týmu
Max měl silný start a dostal se před Bottase, pak se vyhnul kolizi v zatáčce 2 a zaujal třetí pozici. Byl potom schopen si ji udržet po celý první stint před Valtterim. Když jsme mu nasadili měkké pneumatiky, byl Max naotlik silný, aby před Bottasem nadále držel svou pozici, i když měl pilot Mercedesu v závěru závodu výhodu čerstvějších pneumatik. Jeho obranu v zatáčce 1 komisaři vyhodnotili jako skutečnost, že neposkytl soupeři dost místa, což vedlo k pětivteřinové penalizaci a pádu z třetího na páté místo. Nicméně Max odjel celý závod skvěle a předvedl dobrý výkon.

Daniel od začátku usiloval o lepší pozici a držel se výborně, bohužel nastal problém, který nás donutil odstavit silně kouřící vůz. Stále si nejsme jistí, co je příčinou, ale vypadá to na problém se spojkou.


HAAS

Romain Grosjean, 6. místo (diskvalifikován)
Je to obrovský pocit, být opět na bodech a oslavit dobrou závodní sérii. Byl to dobrý závod, ale těžký. Force Indie byly dnes jednoznačně rychlejší. Celou dobu jsem jel na limitu, abych je udržel za sebou. Jsem z toho šťastný, stejně jako jsem šťastný z týmového progresu. Nyní jsme se posunuli na čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů, to je opravdu báječné. Nikdy jsem na Monze nezajel dobrý závod, ale dnes to neplatilo. Jsem nadšený a těším se do Singapuru.

Kevin Magnussen, 17. místo
Byl to dnes hodně dlouhý závod. Měl jsem nějaký defekt na zadní pneumatice po prvním kole, zajel jsem do boxů pro středně tvrdé pneumatiky, ale nikam to nevedlo. Můj závod vlastně skončil po čtvrtém kole. Zbytek závodu jsem odjel na této směsi - nejpomaleji - takže nemá vůbec smysl se nějak k tomuto závodu vracet.

Günther Steiner, manažer týmu
Šesté místo a osm bodů, to je dobrý výsledek. Kevin měl na začátku problémy, neměl dobrý start a tím to všechno začalo. Naproti tomu, Romain zajel skvělý závod a získal důležité body pro Haas. Nyní jsme s Renaultem na čtvrté pozici, což je hodně zajímavé. Opravdu se těšíme do Singapuru a uvidíme, jak se budou věci vyvíjet tam.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 7. misto
Z výsledku mám ohromnou radost. Naším cílem bylo šesté místo, ale neměli jsme dostatek rychlosti, abych předjel Grosjeana. Na druhou stranu je sedmé a osmé místo velkým úspěchem pro tým. Start byl opravdu hodně dobrý, ale přejel jsem trochu přes trávu v zatáčce 1 a zase se propadl dozadu, stálo mě to pár pozic. Pak už to byla dobrá jízda, dostal jsem se za Sainze. Byl jsem schopen šetřit pneumatiky až do závěru, takže jsem si mohl troufat i na Grosjeana, ale to už nevyšlo. Jsem rád, že jsme zakončili evropskou část sezóny silnými výsledky. Těší mě, že jsme v dobré kondici a máme výbornou formu.

Sergio Pérez, 8. místo
Jsem rád, že jsem dojel na bodech, zvláště s přihlédnutím k mé startovní pozici. Bohužel jsem utrpěl značné poškození, které mě celý závod limitovalo, bylo to v souboji s Kevinem Magnussenem - dvakrát si zkrátil šikanu, když jsem se ho pokoušel předjet. Nevrátil mi pozici, tak jsem to zkusil znovu v Lesmo. Neposkytl mi dost prostoru a vytlačil mě na venek zatáčky. Je to hodně rychlá zatáčka, došlo ke kontaktu a já to odnesl poškozením vozu. Od té doby byl hodně nedotáčivý, takže to byl hodně těžký závod.

Navzdory tomu jsem zajel velmi dobře a ve finále jsem byl těsně za Estebanem, který se v závěru pokoušel dostat před Grosjeana. Neskončili jsme tedy jako nejlepší ze "zbytku světa", ale odjíždíme s pocitem dobře vykonané práce. Výsledky posledních dvou víkendu ukazují, jak silný náš tým je. Teoreticky bychom nyní byli na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů, získáváme slušný počet bodů. Pro Singapur chystáme nějaké úpravy, které nám umožní si udržet stávající formu i do zbývajících závodů sezóny.

Otmar Szafnauer, vedoucí týmu
Monza pro nás představuje dobrou odvetu a další masivní úspěch týmu. Vozy byly od prvního tréninku po závod hodně silné a navzdory nepříliš dobré kvalifikaci se nám podařilo dovézt oba vozy do cíle na bodovaných příčkách. Esteban měl v posledních kolechvhodně blízko k předjetí Grosjeana, ale i když měl rychlejší auto, nepodařilo se. Sergio dojel těsně za Estebanem, když se probil ze 14. pozice na startu, to je opravdu úctyhodný výkon. Na boxové zídce jsme určili strategii pozdější zastávky, zafungovala opravdu dobře a potvrdila naši sílu v dnešním odpoledni, takže jsme až do konce měli v pneumatikách výhodu.


RENAULT

Carlos Sainz jr., 9. místo
Celkově jsme s víkendem spokojeni. Dnes jsme do toho dali vše. Výsledkem jsou čtyři body z trati, kde jsme čekali těžkosti, takže jsme skutečně šťastní. Závodní projev byl opravdu dobrý, jak jen mohl být, jen jsme ztráceli trochu na rovinkách a proto přišli o nějaké pozice. Pozitivní je, že jsme se oproti Spa zlepšili a já se ve voze cítím lépe. Teď už vyhlížím Singapur, kde bychom měli být více konkurenceschopní.

Nico Hülkenberg, 14. místo
Je to vždy těžké, když startujete až ze samého konce startovního pole, ale dnes jsem celkem spokojený. Měli jsme reálný cíl skončit na bodech díky delšímu stintu na měkké směsi po brzké zastávce, ale nakonec mi tato strategie nevyšla. Po čtyřiceti kolech byly pneumatiky na konci životnosti, takže s nimi nešlo dojet do cíle. Jsem rád, že jsem absolvoval až do cíle čistý závod. Je tu těžké dosáhnout nějakého progresu, ale beru si z víkendu to pozitivní a soustředím se na Singapur, kde bych chtěl být rozhodně úspěšnější.

Cyril Abiteboul, vedoucí týmu
Podle očekávání to byl náročný víkend, kombinace dobrých momentů a zklamání. Měli jsme dobrou kvalifikaci s vynikajícím týmovým výkonem a zejména se to týkalo Carlose. Nedokázali jsme ji bohužel zúročit v závodě. Na této rychlé trati nám chybělo tempo, takže jsme nemohli soupeřit s vozy Force Indie. Nico se snažil udělat vše pro to, aby se vrátil na bodované příčky, ale nevyšlo to. Dnes jsme udělali všechno správně a rádi bychom se opět vrátili silnější, proto se těšíme na Singapur, který by nám měl lépe vyhovovat.


WILLIAMS

Lance Stroll, 10. místo
Pochopitelně se cítím dobře. Doufal jsem v zisk bodů, ale opravdu jsem to nečekal. Nevěřil jsem, že dnes dokážeme udržet soupeře za sebou, ale stalo se. Pronásledoval jsem Sainze celý závod a dostihl ho krátce před koncem, takže jsem spokojený s prací během celého víkendu. Dokázali jsme se dobře vypořádat s kvalifikací, závodem a strategií. Byl to jeden z víkendů, kdy všechno do sebe zapadlo. Klíčem byla dobrá práce po všechny dny a že každý v týmu odehrál dobře svůj part. Myslím, že nám tato trať vyhovovala, ale hodlám si pozitivní náladu přenést i do Singapuru, kde jsem loni nezajel vůbec dobrou kvalifikaci, byl jsem až osmnáctý, ale skončil osmý. Takže mě čeká další výzva.

Sergej Sirotkin, 11. místo
Byl to dobrý závod, ale ne dostatečně. Měli jsme na to skončit na bodech, ale bohužel, jak jste viděli, neměl jsem dost štěstí s modrými vlajkami, které mě pronásledovaly po celém okruhu. Zabraly mi poměrně dost závodního času. Těšil jsem se na souboje a měl z vozu velmi dobrý pocit, proto jsem si bitvy se soupeři opravdu užíval.

Paddy Lowe, technický ředitel
Piloti i tým odvedli dobrou práci, neměli jsme často v cíli oba vozy, závod to byl hodně těžký, ale opravdu jsme v něm hráli důstojnou roli. Bohužel máme jenom jeden bod. Bylo by nádherné vidět Sergeje, jak projíždí cílem na bodované příčce. Po celý víkend jezdil výborně a bez chyb, takže je právem rozladěný. Pro Lance mám jen pochvalné hodnocení. Měl lepší pozici na startu a tudíž i lepší v cíli. Celý závod odjel extrémně klidně a měl vše pod kontrolou, překonal potíže a má tedy bod. Pochvala tedy patří pilotům, týmu na trati i základně stáje. Udělali jsme nějaké úpravy v zákulisí a myslím, že odstartují další pozitivní kroky a dostanou nás zpět do hry.


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 13. místo
Dnes to byl pro nás docela slušný závod, zejména s ohledem na výkon, který jsme měli v pátek. V sobotu jsme udělali krok kupředu, v závodě porazili několik vozů, u kterých jsme to nečekali, to bylo pozitivní. Naše závodní tempo bylo celkem dobré. Uvízl jsem za Sauberem, Toro Rosso (Gasly) a Renaultem (Hülkenberg), ale díky naší strategii se nám podařilo je překonat. Každopádně jsme věděli, že Spa a Monza pro nás budou náročnými závody, přesto se ukázalo, že dopadly o něco lépe, než jsme čekali. Další zastávkou je Singapur - doufám, že tam se ukážeme v mnohem lepším světle.

Fernando Alonso, nedokončil
Tento víkend probíhal mnohem lépe, než jsme očekávali. Myslím, že byla šance na pěkných pár bodů, takže je škoda, že jsem musel tak brzy odstoupit. Ve Spa nebo tady jsme plánovali výměnu motoru a počítali s postihem, jsou to trati, o kterých víme, že jsou pro nás obtížné ohledně výkonu, ale překvapivě jsme byli dobří, takže jsme se rozhodli nechat věci tak jak jsou. Nakonec žádné body nepřipluly, což je dvojnásob nepříjemné, protože se budeme musel později o to více snažit. Vůz začal zlobit mezi  zatáčkami 7 a 8, nakonec zkolabovalo, takže jsem musel do boxů. Je to opravdu škoda, doufám, že v dalších závodech to bude lepší.

Gil de Ferran, sportovní ředitel
Opouštíme toto úžasné místo se smíšenými pocity. Na jedné straně jsme hořce zklamání Alonsovým odstoupením, což bylo v důsledku problémů s elektrikou - měl solidní pozici pro zisk bodů. Na druhou stranu Stoffel podal dobrý výkon a tvrdě se tlačil kupředu. Zvolili jsme strategii a Stoffel předvedl čistou zastávku. Nyní se loučíme s Evropou a těšíme se na závěrečnou část šampionátu. Budeme i nadále pokračovat v boji a pokusíme se zlepšit naši pozici v celkové klasifikaci.


SAUBER

Charles Leclerc, 12. místo
Byl to náročný závod. Postihl mě menší kontakt, proto jsem ztratil nějaký čas. Pokusili jsme se soupeře dostihnout po strategické stránce, dokázali se dostat dopředu, ale bylo pozdě na to, abychom to dotáhli na desátou příčku. Měli jsme docela dobré tempo, takže je škoda, že nevezeme z Monzy body. Nicméně to byl dobrý závod a už se těším, jak v Singapuru opět usednu do auta.

Marcus Ericsson, 16. místo
Nebyl to pro mě nejlepší závodní víkend. Zcela upřímně mohu říci, že to byl docela těžký závod. Dobře jsem odstartoval, nicméně poté jsem kolidoval s jiným vozem (Hartley) a odnesl si z kontaktu poškozenou levou zadní pneumatiku. Musel jsem do boxů a od té chvíle to bylo složité závodění. Teď už se těším na Singapur a jsem přesvědčen, že tam můžeme získat nějaké body.

Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Šlo o náročný víkend, ale nepovažuji ho za propadák, koneckonců to byl dobrý závod. Odstup byl dobrý a byli jsme před některými soupeři. Marcus i Charles získali nějaké pozice, které ztratili v kvalifikaci a v boji uprostřed pole odvedli dobrou práci. Nicméně naším cílem bylo dosáhnout na body, takže musíme pokračovat v práci, zachovat si pozitivní přístup a zaměřit se na další Grand Prix v Singapuru.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 15. místo
Dnes to zjevně nebyl den podle našich představ. V úvodu jsem byl zablokován mezi zatáčkami 1 a 2 a ztratil pár míst. Záhy na to jsem měl incident s Alonsem a na pravé straně došlo k poškození šasi, poté jsem měl další kolizi s Ricciardem, výsledkem byla další škoda na zádi vozu. Za těchto podmínek vůz doslova klouzal a závod byl pro mě ztracen. Bylo obtížné vůbec dojet do konce. Věděli jsme, že to bude těžký závod, ale poškození vozu to ještě zkomplikovalo. Udělal jsem maximum, ale přišli jsme o rychlost, kterou jsme během víkendu prokázali. Potřebuji na vše zapomenout a začít se soustředit na Singapur.

Brendon Hartley, nedokončil (kolize)
Na svůj první závod na Monze jsem se hodně těšil, cítil jsem se dost silný během celého víkendu, byl jsem v kvalifikaci hodně blízko za Pierrem, což ale znamenalo odstup několika míst na roštu. Jsem přesvědčen, že bych všechno dobře zvládl. Na startu se Ericsson posunul trochu doleva a snažil se mě předjet. Nebylo to tak agresivní, ale stačilo to, aby moje působení v Itálii skončilo ještě před první zatáčkou. Byl to skvělý závod na sledování z tribuny, ale raději bych byl na trati a projel cílem.

Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy
Na domácí půdě prožil tým zklamání, o nějž se postaraly dílem oba vozy. V Brendonově případě se to stalo krátce po startu, když do něj narazil Sauber a náš pilot musel odstoupit. Co se týče Pierra, měl kolizi s McLarenem poté, co safety car opustil trať, což znamenalo pokles tempa oproti předchozímu působení na trati o tomto víkendu. Nebyl to nejlepší konec evropské části sezóny, teď se musíme zaměřit na zbývající závody, počínaje Singapurem. Tato trať by nám měla mnohem lépe vyhovovat.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 40 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy