FIA oznámila, na kterých okruzích ve zbytku sezóny upraví DRS zóny

Krásný souboj 4 vozů v prvním kole na rovince Kemmel v Belgii | foto: Sahara Force India

Ředitel závodu FIA Charlie Whiting ohlásil, ve kterých podnicích sáhnou ke změnám DRS zón, v nichž mohou piloti otevírat svá zadní křídla pro snížení aerodynamického odporu.



Ve snaze zvýšit možnosti pro předjíždění a zlepšit závodní podívanou Mezinárodní automobilová federace (FIA) vyhodnocuje, ve kterých úsecích okruhů by mohl prodloužit či přidat další DRS zóny. Jak to tedy bude vypadat ve zbytku sezóny 2018?

Tento víkend nás čeká velká cena v Monze, kde budou prodloužena DRS zóna vedoucí ze zatáčky Lesmo 2 k šikaně Ascari. Dalších úprav se dočkáme v Rusku, USA, v Brazílii a v Abú Zabí, naopak nic se měnit nebude v Singapuru, Suzuce či v Mexiku.

"V Rusku prodloužíme hlavní DRS, která začíná na rovince z boxy směrem k první zatáčce. V Austinu protáhneme tu, jež se nachází mezi zatáčkami 11 a 12. Ta na startovní rovince už je tak dlouhá, jak jen může být. V Brazílii prodloužíme tu hlavní na rovince za 14. zatáčkou o dalších sto metrů a v Abú Zabí protáhneme obě dvě," prozrazuje Whiting.

Ferrari s aktivovaným systémem pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle | foto: Pirelli

Minulý víkend ale v Belgii vznikla spíše otázka, zda některé DRS zóny už nejsou příliš dlouhé - například ta na rovince Kemmel za zatáčkou Radillon. Whiting v tom ale problém nevidí: "Spa je jiné, ne? Viděli jste to tam v mnoha případech. Sebastian [Vettel] se dostal přes Lewise [Hamiltona] bez DRS jednoduše díky lepšímu průjezdu Eau Rouge. Tak to tam je vždy, ne? Na jiných okruzích to bude odlišné."



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy