MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.
Byla to jedna z nejtěžších kvalifikací, které si vybavuji. Nikdo z nás tento víkend za deště nejezdil, takže ani nedokážu vyjádřit, jak náročné to bylo. Bylo to velmi, velmi těsné. Doufal jsem, Ferrari byla velmi rychlá na rovinkách, pak začalo pršet. Trať vypadala na některých místech suchá, ale ve skutečnosti bylo mokro. Bylo to těžké, dvakrát jsem se dostal mimo, ale naštěstí jsem to dokázal udržet pohromadě. Všichni jeli na hraně.
Valtteri Bottas, 10.
Dnešní odpoledne bylo trochu podivné. Ke kvalifikaci přistupujete velmi odlišně, jestliže víte, že výsledek nehraje doopravdy žádnou roli, protože musíte tak jako tak startovat z chvostu. Ve skutečnosti jsme původně zamýšleli vyjet pouze v první části. Krátce před jejím začátkem jsme změnili plán, protože jsme se domnívali, že bych mohl Lewisovi poskytnout trochu aerodynamického stínu, ale pak začalo ve třetí části kvalifikace pršet, takže jsme nakonec tento nápad zavrhli. Naštěstí to náš původní plán nijak nenabouralo, jelikož jsme se kvalifikovali na měkkých pneumatikách (soft), což je směs, na které jsme chtěli tak jako tak startovat do závodu. Jezdit po tomto okruhu je ryzí zábavou, takže se na zítřejší den opravdu těším a jsem přesvědčen, že budou možnosti, jak postoupit vpřed. Tato trať nabízí šance k předjíždění a my tady máme velmi dobré auto, takže se těším na výzvu a také se pokusím o menší zábavu.
Toto Wolff, šéf týmu
Bylo to od Lewise skvělé kolo, aby na jeho konci ukořistil pole position. Opět tak ukázal, že když nastane tlak, není nikoho jiného, koho byste chtěli ve voze mít. Dokud nezačalo pršet ve třetí části, bylo to mezi námi a Ferrari velmi těsné a ještě těsnější, jak kvalifikace ubíhala. Pak, když dorazil déšť jsme se rozhodli zatopit a dát Lewisovi tu nejlepší šanci získat pole a to se prokázalo jako správné. Ve skutečnosti byl Lewis prvním, kdo protnul se svým vozem cílovou čáru, takže jsme měli obavy, že načasování je špatné. Nicméně nakonec to nehrálo roli, jelikož dal dohromady tři výtečné sektory, aby měl první místo s dostatečným náskokem. Když přišel déšť, zrušili jsme u Valtteriho plán, abychom jím táhli Lewise ve třetí části, protože by to bylo příliš riskantní. Ale během jeho dnešní krátké kvalifikace jsme spatřili náznaky jeho opravdové síly a doufám, že toho bude moci využít z chvostu startovního roštu. A po turbulencích z posledních týdnů dobrá práce od celého týmu Force India, třetí a čtvrté místo na roštu je pro ně obrovskou vzpruhou.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2.
Moc dobře jsme ten výjezd v závěru nenačasovali. Za těchto podmínek to mohlo dopadnout jakkoliv. Měli jsme rychlost na pole-position, ale jak by to dopadlo, to už se nedozvíme. Odstup od prvního se zdá být velký, ale já jsem si jistý tím, že ve voze máme rychlost. V závěru byl zmatek a já jsem možné nebyl v autě tak klidný, jak jsem mohl být. Všichni vyjížděli a dráha začala opět osychat. Spoléhal jsem na to, co mi říká tým, snažil se šetřit pneumatiky, ale když vysvitne slunce, tak to nejlepší kolo je kolo poslední. V samotném závěru jsme to nedali vše dohromady, došla nám baterie. Já jsem s druhým místem spokojený, máme výbornou rychlost!
Kimi Räikkönen, 6.
Došlo palivo, nevím... není to ta nejlepší věc. Celou dobu to bylo dobré, ale výsledek, to je bída, mám-li být upřímný. Nevím, jak vysoko jsme mohli skončit, kdybychom měli čas zajet do boxů. K ideálu to má daleko!
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 3.
Je to fantastický den. Po tom všem, co se odehrálo během posledních několika týdnů je to zvláštní okamžik a měli bychom si tento den užít. Jsem na celý tým velmi pyšný, protože si udrželo svou motivaci a opravdu tvrdě pracovali, aby mi dnes dali rychlý vůz. Dokonce i bez deště jsme vypadali silně na suchu v pohodě jsme postoupili do třetí části kvalifikace. Když začal padat déšť, věděli jsme, že máme šanci dosáhnout ještě lepšího výsledku, ale nebylo to snadné. Na začátku třetí části kvalifikace jsme se pokusili odjet kolo na suchých pneumatikách, ale to nebylo vůbec možné a než jsem se dostal zpět do boxů, zažil jsem pár děsivých chvilek. Když jsme přezuli na přechodné gumy, věděl jsem, že musím odjet perfektní kolo, ale během mého prvního pokusu jsem se dopustil malé chyby. Takže během mého závěrečného kola jsem se také snažil jet co nejopatrněji a skončili jsme na třetím místě. Jsem nažhaven na závod. Máme rychlé auto, zejména na rovinkách a zítra budeme tvrdě závodit.
Sergio Peréz, 4.
S dnešním výsledkem jsem velmi spokojen a jak senzační kvalifikace to byla! Cloumá se mnou množství emocí, byló to opravdu obtížné odpoledne, což dělá výsledek ještě sladším. Je to skvělý výsledek pro tým, pro nové majitele, pro původní majitele, kteří vybudovali až do dnešní podoby a pro všechny, kteří tak tvrdě každý den pracují. Déšť všechno vyšponoval a museli jsme trochu zariskovat. Rozhodli jsme se zůstat venku na bezdrážkových pneumatikách, protože v prvním a ve druhém sektoru byla trať suchá, ale jakmile jsme tak učinili, rychle dorazil déšť.
V Eau Rouge jsem zažil napínavý okamžik a měl jsem štěstí, že jsem minul zeď, ale opravdu jsem čekal to nejhorší. V těchto místech nebývá žádná malá bouračka. Museli jsme zajet pro přechodné gumy a v poslední zatáčce jsem zablokoval zadní kola. Přeskočil jsem přes obrubník, poškodil si přední křídlo a čas, který nám výměna zabrala znamenal, že jsem měl na pneumatikách do přechodných podmínek šanci odjet jediné kolo. Možná s jedním kolem navíc bych mohl být schopen bojovat o pole position, ale i tak můžeme být se čtvrtým místem spokojeni. Pro zítřek se nacházíme ve skvělé pozici a v závodě můžeme tvrdě soupeřit. Přinejmenším máme za cíl hromadu bodů, nicméně ve Spa nemůžete nikdy činit předpovědi.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnes je to velmi pozitivní výsledek, ačkoli jsme měli při některých rozhodnutích, které jsme učinili, když začalo pršet, trochu štěstí. Měli jsme rychlé auto, což jsme viděli v první i ve druhé části kvalifikace, ale také zásluhou dobrých rozhodnutí inženýrů jsme dokázali umístit oba vozy tak vpředu na startovním roštu. Nejprve jsme zariskovali tím, že jsme zůstali na trati na suchých pneumatikách v naději, že trať bude suchá jako na cílové rovince, ale velmi rychle se ukázalo, že tomu tak nebude. Oba jezdce jsme stáhli zpět, udělali dobrou otočku a trefili ten nejlepší okamžik, kdy je vyslat na trať, jelikož ta se na konci třetí části kvalifikace zlepšovala s každou vteřinou. Esteban i Sergio přesto museli zajet dobrá kola a to udělali. Pro zítřejší závod jsme v silné pozici. Víme, že za námi je několik rychlých vozů, ale dáme do toho vše, abychom domů přivezli spoustu bodů.
HAAS
Romain Grosjean, 5.
Nebylo to jednoduché, ale kvalifikace jako tato je skvělá. Porazili jsme někoho z top týmů a skončili jsme kousek za vozy Force Indie, které byly za mokrých podmínek velmi silné. Na suchu jsme také rychlí, což je dobré. Myslím, že jsme po většinu času byli před jedním z Red Bullů, to je také docela úžasné. Ve třetí části jsem byl připraven do toho dát vše a pak přišel déšť a přidal na zábavě. Na začátku to bylo na hraně, zda máme začít kolo na bezdrážkových pneumatikách. Byl jsem v pokušení na nich vyrazit, ale myslím, že bylo již příliš mokro, takže každý jel pro přechodné gumy. S naším výkonem jsem spokojen, zejména s vědomím, že naše poslední kvalifikace za mokra nebyla tak dobrá.
Kevin Magnussen, 9.
Byla to docela rušná třetí část kvalifikace. Dalo se z ní vymáčknout hodně potenciálu a za těchto podmínek na tom hodně vydělat. Můžete to také pokazit, což jsem udělal. Během posledního kola byla trať suchá. Vyjedete ven na přechodných pneumatikách a je mokrá. Nevypadá na to, že by uschnula, takže na to tlačíte ze všech sil. Pak ve druhém kole byly gumy již úplně odrovnány. Ve třetím kole byla dráha tak suchá, že vás opět značně zrychlila, ale dnes jsem to propásnul, kdežto tací jako Force Indie dostali velkou šanci. Je to úžasné, ale samozřejmě zklámáním, když to nejde tak jak chcete. Na konci dne mít dvě auta ve třetí části kvalifikace je fajn a v první a druhé části jsme za sucha podnikli pár dobrých kroků. Jezdili jsme konzistentně v první desítce. Myslím, že rychlost vozu je dobrá, takže zítřek by měl být zajímavý.
Guenther Steiner, šéf týmu
Myslím, že díky dešti byla třetí část kvalifikace náročná pro všechny. Byla to tak trochu loterie, ale s výsledkem jsme velice spokojeni. Tím, že jsme se postoupili do třetí části odvedl tým úžasnou práci, abychom se tam po včerejších výkonech dostali. Nebyli jsme tak silní jako obvykle v pátek býváme, ale velmi dobře jsme se z toho oklepali a to zásluhou tvrdé práce všech. Teď jsme pro zítřek v dobré pozici, abychom bodovali s oběma vozy.
RED BULL
Max Verstappen, 7.
Ke konci jsem neměl palivo, což nebylo ideální, jelikož žel přestalo pršet. Letos máme s počasím smůlu. Když dojde benzín, tak auto zkrátka zastaví. Úroveň přítlaku pro tyto podmínky nebyla vhodná, ale zítra se bude hodit. Naše výkonnost bude OK. Nebudeme rychlejší než Ferrari a Mercedesy, ale za nimi. Pokusíme se o čtvrté místo a odjet co nejlepší závod.
Daniel Ricciardo, 8.
Nejhorší dnes nebyl nedostatek přítlaku či přilnavost, ale načasování. Odjeli jsme na začátku Q3 několik kol, pak jsme měli smůlu. Celý víkend je takový divný - s autem není v podstatě nic v nepořádku, jen se nám nepodařilo najít to ideální nastavení. Počasí nemáme pod kontrolou, byla to smůla. Zítra je jiný den, startujeme z 8. místa, tak zkuste odhadnout, jak dopadneme.
Christian Horner, šéf týmu
Bylo to frustrující. Na začátku jsme natankovali, odjeli pár kol, zrušili je a zamířili pro přechodné pneumatiky, protože to vypadalo, že se podmínky zhorší. První kola byla dobrá, drželi jsme se za Ferrari. Pak se trať zlepšila, ale my už jsme neměli čas zajet do boxů a natankovat. Ironií je, že smůla Force Indie v jejich strategii se v dobré obrátila. Zítra nás čeká zajímavý závod.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 11.
Jedenácté místo je dnes fakt dobrým výsledkem - mnohem lepším, než jsme čekali, protože jsme věděli, že Spa našemu vozu nebude nezbytně sedět. Nakonec jsme skončili hned za první desítkou, takže jsem s výsledkem opravdu spokojený. Z auta jsme dnes dostali maximum. Myslím, že ztráta na Haas se pohybovala při postupu do Q3 kolem pěti desetin, což je už příliš na lepší výsledek. Jsem nadšený z toho, že budeme opět závodit. Myslím, že naše degradace pneumatik byla velmi dobrá, což je před zítřkem pozitivní. Auta před námi jsou skutečně rychlá, takže to nebude jednoduché je předjet, ale pokud se nám povede dobře odstartovat, pak bychom to mohli rozhodně zkusit.
Brendon Hartley, 12.
Po trénincích jsme věděli, že to dnes bude výzva. Myslím, že jako tým jsme z auta dostali maximum výkonnosti, byl to dobrý pocit. Postoupit do Q3 by dnes bylo hodně náročné, ale pro nás šlo nakonec o dobrý den. Byl bych rád, kdyby déšť přišel o něco dříve, protože historicky jsme na tom za smíšených podmínek lépe, ale dokázali jsme dosáhnout ten nejlepší výsledek, který jsme dnes mohli. Jedenácté a dvanácté místo jsou dobrým výsledkem - obzvlášť poté, co se oba po Bottasově penalizaci posouváme o jednu pozici dopředu. Jsme v dobré pozici, abychom mohli zítra bojovat o body.
SAUBER
Charles Leclerc, 13.
Je škoda, že jsme v dnešní kvalifikaci nepostoupili výše. V autě se cítím od začátku víkendu dobře a na tomto okruhu jsme docela konkurenceschopní. Dnes měly některé z týmů ještě trochu extra výkonu v záloze a dokázali zůstat před námi. Měli jsme několik problémů, které musíme vyřešit, abychom se v příští kvalifikaci zlepšili. Avšak směrem k zítřku s ohledem na náš potenciál k dosažení slušného výsledku hledíme pozitivně. Podmínky počasí budou hrát ve výsledcích závodu zajímavou roli a na to se těším.
Marcus Ericsson, 14.
Auto vypadalo dobře a jak ve třetím volném tréninku, tak i v první části kvalifikace jsme podali slušný výkon. Postoupili jsme do druhé části, ale naneštěstí kvůli technickým potížím s mým vozem jsem musel před posledním výjezdem odstoupit, což bylo trochu zklamáním. Navzdory tomu jsem měl dosud z víkendu velmi dobrý pocit a pro závod si věřím.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 15.
To jediné kolo, které jsem dnes odjel, bylo docela rychlé, takže auto se zdá být v pořádku. Třetí část kvalifikace vypadala úžasně a bylo by fajn se jí účastnit, ale s ohledem na penalizaci za motor nám dávalo smysl zbytek odpoledne vypustit, abychom pošetřili motor, jelikož ho čeká ještě dlouhá cesta. Směrem k zítřku musíme být realisty a dostat se na body nebude jednoduché. S ohledem na toto je zde předjíždění možné a naše maximální rychlost byla dosud o tomto víkendu konkurenceschopná, takže chci mít dobrý závod a trochu zábavy a doufejme, že na konci budeme pěkně odměněni.
Carlos Sainz, 16.
Kvalifikace nešla tak, jak jsme očekávali. Sledovali jsme, co se z vozem děje, protože se nechoval jako běžně, bylo to zvláštní, protože jsem byl dost přetáčivý, což je něco, co jsem neměl po celý víkend. Včera a dnes dopoledne bylo auto v pořádku a potom náhle v kvalifikaci není takové, jaké bylo. Je těžké tomu porozumět a projdeme si data, abychom pochopili proč. Je to trať, kde můžete předjíždět, takže zítra je samozřejmě jiný den a budeme pracovat na naší cestě k bodům.
Alan Permane, sportovní ředitel
Byl to těžký den. U Nica jsme věděli, že bude z důvodu penalizace za motor startovat z konce roštu, takže jsme plánovali pouze jeden výjezd v první části kvalifikace. U Carlose musím důkladně prozkoumat jeho vůz a data, jelikož je zřejmé, že nebyl schopen z vozu dostat takový výkon jako po zbytek dosavadního víkendu. Ve Spa je to dlouhé koloi a předjíždění je možné. Vždy je zde také možnost pestrého počasí, což znamená, že musíme maximálně těžit z každé příležitosti. To, že startujeme z hloubi pole nám dovoluje být více kreativní ohledně strategie, takže se poohlédneme po každé šanci se posunout vpřed.
MCLAREN
Fernando Alonso, 17.
V posledních závodech jsme přišli o trochu výkonnosti, ale kromě toho jsme věděli, že Spa bude pokud jde o výkon pro náš balík náročným závodem a stejně tak tomu bude i v Monze. Tady se budeme snažit se bránit a na přívětivějších okruzích útočit. Dnešní kvalifikační kolo jsem si užil. Řídit tyto vozy na tomto okruhu je vždy velmi výjimečné, protože jsou rychlé a disponují vysokou přilnavost, ale pak protnete cílovou čáru a váš čas je pomalejší než u vašich soupeřů, což znamená, že zítra musíme vzchopit. Snažíme se skórovat v jakékoli obtížné situaci, tak proč bychom zítra opět nemohli získat body? Zítra se musí stát něco mimořádného, takže možná dorazí nějaký ten déšť, který by nám dal šanci.
Stoffel Vandoorne, 20.
Dnes odpoledne spočívalo prakticky vše v našem celkovém výkonu. Téměř v každém z tréninků jsme byli poslední, tento víkend jsme měli tolik potíží a nemyslím si, že zde v kvalifikaci by byla jakákoli překvapení. Je to můj domácí závod a je opravdu škoda, že nemáme lepší vybavení, abychom se předvedli skutečně v dobrém světle a pro fanoušky dovezli slušný výsledek. Nemyslím si, že by se stal nějaký obrovský zázrak, nebýt mé nehody v třetím volném tréninku. Snažili jsme se hrát dnes se všemi kartami, trochu také s využitím jízdy v aerodynamickém pytli a ve skutečnosti jsme se vůbec nepokročili, takže se nedomnívám, že by to u mě hrálo velkou roli. Doufám, že se zítra budu moci o kousek posunout. Byl to náročný víkend, vůbec jsme neměli opravdu jakýkoli výkon a jen doufám, že zítra to bude lepší.
Gil de Ferran, sportovní ředitel
Tato trať zjevně odhalila spoustu našich tolik závažných slabin, které jsme dnes nebyli schopni překonat. I když jsme naším dnešním kvalifikačním výkonem velmi zklamáni, k zítřku budeme přistupovat s naším obvyklým neochvějným bojovným duchem, abychom v bitvě dosáhli dobrého výsledku.
WILLIAMS
Sergej Sirotkin, 18.
Dnes je to škoda, že protože kvalifikace nevypadala tak špatně jako v tabulce časů. Myslím, podobně jako včera jsme měli vyváženější, stabilnější a čitelnější základ a dnes jsme očekávali, že z něho dostaneme mnohem více výkonu než jakého jsme ve skutečnosti dosáhli. Moje kolo bylo myslím opravdu dobré, ale v poslední šikaně jsem to netrefil a a tak skončil Fernando půl desetiny přede mnou. Myslím, že jinak bych se mohl dostat před něj, ale ne o moc, protože vůz má své hranice. Bohužel dnešek je jedním z dní, kdy byste se zavřenýma očima řekli, že to byla dobrá práce, ale když se podíváte do tabulky časů, tak není. Jsem z toho zmaten, protože se to zdálo jako zlepšení.
Lance Stroll, 19.
Byla to velmi náročná a jen mizerná kvalifikace. Vůz se velmi obtížně řídil, v první zatáčce jsem se dopustil chyby a napodruhé jsem zablokoval kola a poté jsem byl opět široký v třinácté zatáčce, takže tam jsem ztratil několik desetin, ale ztrácíme pořádnou porci času na kolo, abychom mohli s ostatními soupeřit. Opravdu pochybuji, že v závodě toho zvládneme mnoho, jelikož jsme na rovinkách docela pomalí a v zatáčkách ne tak dobří. Avšak do závodu jdu s tím, že ze sebe dostanu vše, protože v první zatáčce a v Eau Rouge se může přihodit cokoli, takže na startu se pokusím získat nějaké pozice a od toho se odrazit.
Paddy Lowe, technický ředitel
Nepostoupit ani s jedním vozem z Q1 je velkým zklamáním. Kvalifikaci jsme odjeli tak, jak jsme plánovali a to dvě jízdy pro každé z aut a piloti neudělali žádnou chybu, ale vůz není dost rychlý. Přicházíme o množství času na rovných úsecích okruhu v sektorech jedna a tři, ačkoli jsme docela konkurenceschopní ve druhém sektoru. Konfigurace našeho auta tady neumožňuje silný výkon, což jsme dnes jasně mohli vidět. Přesto to byla vzrušující kvalifikace a konkrétně gratulujeme týmu Racing Point Force India k jejich druhé řadě. Pro všechny týmy byla třetí část velmi náročná a je nesmírně škoda, že jsme se toho nebyli schopni účastnit. Tuto část kvalifikace bychom zcela určitě začínali na přechodných pneumatikách!