Mercedes odstranil svou slabinu, Wolff komentuje 1. část sezóny: Skvělá reklama pro F1!

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 během tréninku na Velkou cenu Maďarska | foto: Daimler AG

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff shrnuje své dojmy z první části sezóny a potvrzuje odhodlání dále tvrdě pokračovat v práci na zvýšení výkonnosti. Těší jej, že se jim podařilo vyřešit jejich slabinu - horší práci s pneumatikami za horka.



Napínavé souboje, skvělá reklama F1

"Bitva na špici je více vzrušující než kdykoliv dříve, a uprostřed pole to je taky velmi těsné. Závody přinesly nejen několik skvělých soubojů kolo na kolo na trati, ale také pár překvapivých vítězů: sedm z 12 závodů zatím nevyhrálo nezbytně to nejrychlejší auto,"
shrnuje Wolff.

"Celkově bych řekl, že sezóna 2018 je skvělou reklamou sportu. Pro nás jako tým je pololetní vysvědčení pozitivní, protože v současné době vedeme oba šampionáty. Zásluha patří celému našemu týmu v Brackley a v Brixworthu a jízdnímu umění Lewise a Valtteriho," uznává sportovní ředitel Mercedesu.

Ponaučení a tvrdá práce v 2. části sezóny
"Zároveň si však uvědomujeme, že jsme ve více než jednom závodu nějaké body ztratili, proto ve druhé polovině sezóny půjdeme naplno do dalšího zvyšování výkonnosti," připomíná například Rakousko, kde kvůli technických závad museli odstoupit s oběma vozy.

Po přestávce se můžeme těšit na další zajímavé duely, snad se o titulech rozhodne až v poslední velké ceně | foto: Daimler AG

"Budeme na tom velmi tvrdě pracovat až do víkendu, kdy oficiálně dle pravidel začne letní přestávka. Tu si všichni v našem týmu více než zaslouží. Pak se vrátíme osvěženi s nezbytnou energií, abychom ve druhé části sezóny ještě zlepšili úroveň naší hry," pokračuje 46letý Rakušan.

Slabina vyřešena, dříve nemožné se v Maďarsku stalo skutečností
Těší ho pokrok, který dosáhli za vysokých teplot v oblasti managementu pneumatik. Hamilton poslední závod před letní přestávkou vyhrál s jednozastávkovou strategií, přestože teplota asfaltu dosahovala 57 °C. V úvodním stintu vydržel na trati neobvykle dlouho.

Hamilton projíždí cílem a Mercedes se raduje z vítězství na rozpáleném Hungaroringu | foto: Daimler AG

"Čistý vzduch hraje velkou roli, je však trochu tajemstvím, že někdy fungujete na jedné směsi pneumatik a na jiné ne. Myslím, že to s Ferrari bylo naopak. Chce to nasbírat více dat, abyste jim porozuměli, ale převládající dojem u nás je ten, že jsme v Budapešti vyhráli při 60°C teplotě dráhy" cení si Wolff.

"To je něco, co bychom dříve u nás nepovažovali za možné. Dodává mi to dobrý pocit, že jsme toho poznali více a že můžeme být v budoucnu v horkých závodech konkurenceschopnější," dodává šéf Mercedesu, který se ke zlepšení dopracoval tvrdou práci. Nepomohla mu nějaká zázračná věc, šlo o vlídnost vozu k pneumatikám, jeho nastavení a schopnost Hamiltona o ně dobře pečovat.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy