Odpoledne se vydal na rozpálenou trať (50 °C) jako první Magnussen následovaný týmovým kolegou Grosjeanem. Oba bez okolků zahájili měřená kola - Kevin na středně-tvrdých pneumatikách 1:21,072, Romain na měkkých 1:20,600 min.
Ricciardo jezdí s první specifikací motoru Renault, protože ta novější, poprvé nasazená v Kanadě, se mu v Německu společně s turbem porouchala. Jeho týmový kolega Verstappen má k dispozici novější verzi. Smlouvu s Red Bullem přecházejícím k Hondě stále nemá podepsanou, jedna věc je ale už jistá - pokud zůstane, dostane nového závodního inženýra: Mikea Lugga.
Do čela se po prvních jízdách dostal Verstappen (1:17,509) na měkkých pneumatikách, Hamilton při svém nejlepším pokusu (1:17,587) málem havaroval, zatímco Alonso hlásil problémy s pohonem Renaultu: "Nemám žádný výkon." "Scénář 1, prošetřujeme to, do boxů v tomto kole," reagoval jeho závodní inženýr.
Rozdíly na čele byly velmi těsné, Verstappena od Hamiltona oddělil zmíněný Ricciardo (1:17,556) na měkké směsi pneumatik. Všechny tři od sebe dělilo pouze 78 tisícin vteřiny. Alonso se brzy vrátil do hry 10. časem (1:19,444).
Po půl hodině nazul ultra-měkkou směs Vettel a s velkým přehledem překonal konkurenty - 1:16,834 min (311 km/h na speed-trapu). Jeho týmový kolega Räikkönen se nacházel na třetím místě se ztrátou 0,319 s.
Teprve v polovině tréninku poprvé vyrazil na trať Hülkenberg, u něhož Renault řešil problémy s elektroinstalací. Měnili mu baterie, ale zřejmě použily ty staré, aby se vyhnuli penalizaci podobně jako Ricciardo, který si tou dobou rádiem stěžoval, že jeho "vyvážení je trochu mimo."
Red Bully se postupně dotahovaly na Vettela, Verstappen (1:16,908) se dostal na dostřel 74 tisícin, Ricciardo (1:17,061) ztrácel přes 2 desetiny. Před poslední třetinou se kolem okruhu začaly formovat bouřkové mraky. "Je tady docela tma," oznámil Max svému týmu.
Vandoorne předvedl divoké hodiny v zatáčce č. 5 a teplota začala znatelně klesat. Verstappen si stěžoval na to, že nemůže v provozu najít žádnou mezeru a že jeho kolo pokaždé někdo naruší. Většina se tou dobou už věnovala delším jízdám s větším množstvím paliva.
Ericsson krátce po výjezdu z boxů dostal příkaz, aby hned zastavil. Učinil tak na konci boxové uličky, kam si pro něj mechanici sprintem doběhli. Že by špatně upevněné kolo?
Kubica na otázku, na kolik Williamsu pomohly minule v Německu nové díly (především přední křídlo), odpovídá váhavě: "Bylo to pro nás trochu lepší. No, nevím, jak moc za zlepšením stály nové díly nebo počasí. Tady nás čeká těžký víkend, spousta pomalých zatáček, naše auto není nejsilnější, možná by nám mohlo opět pomoci počasí."
Nejrychlejší kolo předvedlo v 2. tréninku Ferrari, Red Bullu na ně ale moc nechybí. S Mercedesy to vypadá o něco hůře, pokud moc neskrývaly karty, tak jsou až třetí nejsilnější. V nejlepší pozici ze zbytku pole byl Haas, Sainzovi s Renaultem na Grosjeana chyběly 4 desetiny. Mírným překvapením je Gaslyho 9. místo před oběma Force Indiemi, s jejichž finanční situací to je velmi špatné - dnes ji řeší britské soudy.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:16,834 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:16,908 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,061 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:17,153 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17,587 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17,868 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:18,065 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:18,495 |
9. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:18,518 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:18,761 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:18,850 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:18,857 |
13. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:18,880 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:18,913 |
15. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:18,916 |
16. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:19,043 |
17. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:19,137 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:19,645 |
19. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:19,712 |
20. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:19,770 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ