Red Bullu Maďarsko sedí, Ricciardo v 1. tréninku nejrychlejší před Vettelem

Daniel Ricciardo během tréninku v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Daniel Ricciardo potvrzuje formu Red Bullu na pomalém Hungaroringu. Dopoledne na něm zajel nejrychlejší čas, jeho týmový kolega Max Verstappen skončil se ztrátou 88 tisícin sekundy třetí. Mezi ně se dokázal vtlačit pouze Sebastian Vettel s Ferrari.



Dopoledne na Hungaroring vyrazily jako první Saubery - Giovinazziho, jemuž svůj vůz propůjčil Leclerc, následoval Ericsson, za nimi Vettel. Členové týmu Ferrari nosí na ruce černé stuhy v upomínku na zesnulého šéfa Sergia Marchionneho.

Saubery a Haasy dostaly novou, třetí specifikaci pohonných jednotek Ferrari (spalovací motor, turbo a MGU-H - viz grafika), která má přinést další nárůst výkonu. Scuderia vše nové nejdříve zkouší u svých zákazníků.

Ricciardo naproti tomu odjede celý víkend se starým motorem Renault, aby se vyhnul penalizaci. Tento okruh Red Bull svědčí. Cítí, zde mají svou nejlepší šanci druhé poloviny sezóny.

Prim zde hraje maximální přítlak, nikoliv výkon motoru, svou roli také hrají vysoké teploty (v prvním tréninku asfalt 49 °C) a šetrnost k pneumatikám. Pirelli přivezlo stejné směsi jako minulý týden do Německa: ultra-měkkou (purpurová barva), měkkou (žlutá) a středně-tvrdou (bílá) - opět tedy vynechává super-měkkou (červená).

Po osmi minutách převedly první měřená kola Red Bully: Verstappen (1:19,280 min a 296,1 km/h na konci cílové rovinky) byl o 0,276 sekundy rychlejší než Ricciardo (1:19,556), oba na nejpomalejších, středně-tvrdých pneumatikách. Týmy přivezly před letní čtyřtýdenní přestávkou hodně nových dílů, z počátku se objevovaly s měřicími přístroji a na rovinkách jezdily konstantní rychlostí.

Räikkönenův první pokus měl hodnotu 1:18,762 min (302,4 km/h na rovince), čímž o půl sekundy překonal Verstappena. Použil k tomu ale podstatně rychlejší ultra-měkkou směs.

Alonso (1:20,059 min a 299,1 km/h na speed trapu) se po 20 min dostal na ultra-měkkých pneumatikách na čtvrtou příčku se ztrátou 1,35 s. McLaren zde má několik novinek, které by mu měli pomoci ve vyrovnaných soubojích ve středu pole - první významnější balík od Barcelony. Španěl zítra díky němu doufá v posun do Q3. Trať podle něj ale bude sedět zejména Renaultu, jenž zřejmě bude nejlepším týmem za trojicí Ferrari - Mercedes - Red Bull.

V tu chvíli se do boje zapojily oba Mercedesy, po prvních pokusech jim ale scházelo necelých 7 desetin. Bottas (1:19,328) i Hamilton (1:19,398) měli nazutou měkkou směs. Fin se ale krátce nato zlepšil (1:18,470 a 301,4 km/h na rovince) a téměř o čtvrt sekundy předčil svého krajana s rudým Ferrari.

Vettel s druhým Ferrari po půl hodině na ultra-měkkých pneumatikách zabral a poskočil na první příčku - 1:17,997 min. Verstappen ještě stihl hodiny v 1. zatáčce a po 40 min piloti zamířili zpět do boxů, aby Pirelli vrátili své první sady pneumatik.

Další část začal Stroll podařeným pokusem (1:20,012 min), čímž Alonsa odsunul z první desítky. Williams před týdnem představil nové přední křídlo a dosáhl s ním pokroku. Do Maďarska přivezl další drobná vylepšení ve snaze stáhnout svou ztrátu z posledního místa.

Ericsson po 55 min dostává podruhé smyk, na výjezdu ze zatáčky č. 4 je příliš rychlý. Své auto přitom nepoškodil, zničil si při tom ale pneumatiky. Räikkönen v tu chvíli na nových měkkých pneumatikách postupuje na třetí příčku za Hamiltona - 1:18,319 min.

O dvě min jsou vyvěšeny žluté vlajky, když na dráze zůstává stát Hülkenberg v zatáčce č. 5. Najednou mu zhasla světla v kokpitu a přestal fungovat posilovač, vypadalo to na kompletní výpadek elektriky. V pořadí je šestý (1:19,025), Sainz (1:19,128 min) hned za ním - Renault potvrzuje dobrou formu, je před Haasem - Magnussen ztrácí 0,16 s.

Vpředu se bojuje o nejrychlejší čas - Räikkönen (1:17,948) se na chvíli objevil na prvním místě, předčí ho ale Verstappen (1:17,701), Vettel (1:17,692) i Ricciardo (1:17,613 min) na měkké směsi.

"Mamma mia!" stěžuje si Alonso, jenž se marně snaží si najít v provozu prostor pro zajetí rychlého kola. Když se mu to už povede, tak má pneumatiky "ledově chladné." Vettel v šestém kole na stejné sadě ultra-měkkých gum dosahuje velmi slušného času 1:17,8 min. Hamilton po smyku končí na měkké sadě v únikové zóně a komentuje: "Tyhle pneumatiky jsou příšerné."

Red Bull v prvním tréninku tedy potvrdil papírové předpoklady, že by v Maďarsku mohl porazit Ferrari i Mercedesy, které se zdají zatím být o něco pomalejší. Na pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu se dostává Renault.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:17,613
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:17,692
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:17,701
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:17,948
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:18,036
6. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:18,470
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:19,025
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:19,128
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:19,143
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:19,187
11. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:19,352
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:19,690
13. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:19,841
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:20,012
15. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:20,065
16. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:20,151
17. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:20,159
18. 36 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Sauber F1 Team1:20,293
19. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:20,307
20. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:20,697

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy