Dopoledne na Hungaroring vyrazily jako první Saubery - Giovinazziho, jemuž svůj vůz propůjčil Leclerc, následoval Ericsson, za nimi Vettel. Členové týmu Ferrari nosí na ruce černé stuhy v upomínku na zesnulého šéfa Sergia Marchionneho.
Saubery a Haasy dostaly novou, třetí specifikaci pohonných jednotek Ferrari (spalovací motor, turbo a MGU-H - viz grafika), která má přinést další nárůst výkonu. Scuderia vše nové nejdříve zkouší u svých zákazníků.
Ricciardo naproti tomu odjede celý víkend se starým motorem Renault, aby se vyhnul penalizaci. Tento okruh Red Bull svědčí. Cítí, zde mají svou nejlepší šanci druhé poloviny sezóny.
Prim zde hraje maximální přítlak, nikoliv výkon motoru, svou roli také hrají vysoké teploty (v prvním tréninku asfalt 49 °C) a šetrnost k pneumatikám. Pirelli přivezlo stejné směsi jako minulý týden do Německa: ultra-měkkou (purpurová barva), měkkou (žlutá) a středně-tvrdou (bílá) - opět tedy vynechává super-měkkou (červená).
Po osmi minutách převedly první měřená kola Red Bully: Verstappen (1:19,280 min a 296,1 km/h na konci cílové rovinky) byl o 0,276 sekundy rychlejší než Ricciardo (1:19,556), oba na nejpomalejších, středně-tvrdých pneumatikách. Týmy přivezly před letní čtyřtýdenní přestávkou hodně nových dílů, z počátku se objevovaly s měřicími přístroji a na rovinkách jezdily konstantní rychlostí.
Räikkönenův první pokus měl hodnotu 1:18,762 min (302,4 km/h na rovince), čímž o půl sekundy překonal Verstappena. Použil k tomu ale podstatně rychlejší ultra-měkkou směs.
Alonso (1:20,059 min a 299,1 km/h na speed trapu) se po 20 min dostal na ultra-měkkých pneumatikách na čtvrtou příčku se ztrátou 1,35 s. McLaren zde má několik novinek, které by mu měli pomoci ve vyrovnaných soubojích ve středu pole - první významnější balík od Barcelony. Španěl zítra díky němu doufá v posun do Q3. Trať podle něj ale bude sedět zejména Renaultu, jenž zřejmě bude nejlepším týmem za trojicí Ferrari - Mercedes - Red Bull.
V tu chvíli se do boje zapojily oba Mercedesy, po prvních pokusech jim ale scházelo necelých 7 desetin. Bottas (1:19,328) i Hamilton (1:19,398) měli nazutou měkkou směs. Fin se ale krátce nato zlepšil (1:18,470 a 301,4 km/h na rovince) a téměř o čtvrt sekundy předčil svého krajana s rudým Ferrari.
Vettel s druhým Ferrari po půl hodině na ultra-měkkých pneumatikách zabral a poskočil na první příčku - 1:17,997 min. Verstappen ještě stihl hodiny v 1. zatáčce a po 40 min piloti zamířili zpět do boxů, aby Pirelli vrátili své první sady pneumatik.
Další část začal Stroll podařeným pokusem (1:20,012 min), čímž Alonsa odsunul z první desítky. Williams před týdnem představil nové přední křídlo a dosáhl s ním pokroku. Do Maďarska přivezl další drobná vylepšení ve snaze stáhnout svou ztrátu z posledního místa.
Ericsson po 55 min dostává podruhé smyk, na výjezdu ze zatáčky č. 4 je příliš rychlý. Své auto přitom nepoškodil, zničil si při tom ale pneumatiky. Räikkönen v tu chvíli na nových měkkých pneumatikách postupuje na třetí příčku za Hamiltona - 1:18,319 min.
O dvě min jsou vyvěšeny žluté vlajky, když na dráze zůstává stát Hülkenberg v zatáčce č. 5. Najednou mu zhasla světla v kokpitu a přestal fungovat posilovač, vypadalo to na kompletní výpadek elektriky. V pořadí je šestý (1:19,025), Sainz (1:19,128 min) hned za ním - Renault potvrzuje dobrou formu, je před Haasem - Magnussen ztrácí 0,16 s.
Vpředu se bojuje o nejrychlejší čas - Räikkönen (1:17,948) se na chvíli objevil na prvním místě, předčí ho ale Verstappen (1:17,701), Vettel (1:17,692) i Ricciardo (1:17,613 min) na měkké směsi.
"Mamma mia!" stěžuje si Alonso, jenž se marně snaží si najít v provozu prostor pro zajetí rychlého kola. Když se mu to už povede, tak má pneumatiky "ledově chladné." Vettel v šestém kole na stejné sadě ultra-měkkých gum dosahuje velmi slušného času 1:17,8 min. Hamilton po smyku končí na měkké sadě v únikové zóně a komentuje: "Tyhle pneumatiky jsou příšerné."
Red Bull v prvním tréninku tedy potvrdil papírové předpoklady, že by v Maďarsku mohl porazit Ferrari i Mercedesy, které se zdají zatím být o něco pomalejší. Na pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu se dostává Renault.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,613 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:17,692 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,701 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:17,948 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,036 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:18,470 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:19,025 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:19,128 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:19,143 |
10. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:19,187 |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:19,352 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:19,690 |
13. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:19,841 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:20,012 |
15. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:20,065 |
16. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:20,151 |
17. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:20,159 |
18. | 36 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:20,293 |
19. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:20,307 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:20,697 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ