Jeho smrt potvrdila společnost Exor NV rodiny Agnelliových, kteří vlastní Fiat, tedy krátce poté, co byl ve své funkci minulý týden nahrazen. Jeho zdravotní stav se po operaci ramene a komplikacích náhle prudce zhoršil.
Marchionne ve funkci ředitele Fiatu působil od června 2004. Italskou automobilku se mu podařilo vytáhnout z krachu na newyorkskou burzu, kde debutovala 13. října 2014 jako automobilka Fiat Chrysler poté, co Fiat koupil detroitského výrobce. Během své éry zvýšil více než desetinásobně hodnotu společností tím, že společnost zrestrukturalizoval a některá aktiva vyčlenil.
Muž známý svou přímočarou komunikací a vysokými požadavky, obvykle oblečený v černém svetru a v džínách, u Fiatu vyhodil většinu managementu, v roce 2009 provedl totéž u Chrysleru.
V roce 2019 chtěl Fiat opustit, ale kvůli zhoršujícímu zdraví byl 21. července nahrazen ve funkci generálního ředitele Mikem Manleyem, šéfem Jeepu a Ramu. Vedení Ferrari převzal Louis C. Camilleri a Suzanne Heywoodová dostala na starost nákladní vozidla a vybavení pro farmy výrobce CHN Industrial.
Marchionne se narodil v 17. července 1952 v městečku Chieti uprostřed Itálie. Jeho otec byl místní policista, ve 14 letech se s rodinou přestěhoval do Toronta. Sergio svou kariéru zahájil u Deliotte & Touche, poté se přesunul přes skupinu Lawson, Alusuisse Lonza ke společnosti SGS SA, kterou obrátil k úspěchu. A jelikož ji vlastnila rodina Agnelliových, tak ho jmenovala v roce 2004 do čela zadluženého Fiatu.
Marchionne měl se svou manželkou Orlandinou dvě děti: Alessia a Jonathana. Jeho současná partnerka Manuela Battezzato pracuje v tiskovém oddělení automobilky Fiat Chrysler.
"Žel to, čeho jsme se obávali, přišlo. Sergio Marchionne, muž a přítel, odešel," uvádí smutně John Elkann, člen rodiny Agnelli. Ocenil jeho "lidské hodnoty, zodpovědnost a upřímnost. Má rodina a já budeme vždy vděční za to, co udělal."
Náhlý odchod schopného manažera, který do F1 vrátil Alfu Romeo (prostřednictvím sponzoringu Sauberu) a který tvrdě vyjednával se současnými majiteli o podobě pravidel a změnách v toku financí od roku 2021, může mít velký dopad na chod závodního týmu, do něhož chtěl v příští sezóně přivést Charlese Leclerca na místo Kimiho Räikkönena.