Lauda bez funkce, Jaguar Racing bez šéfa

Tradice u týmu Jaguar Racing se opakuje s neuvěřitelnou přesností. Přibližně každý jeden rok účinkování ve formuli 1, odnese šéf týmu, vlastněného automobilkou Ford odvoláním z nejvyššího postu. Po první sezoně v roce 2000 to byl Neil Ressler, následoval po krátkém „funkčním období“ Bobby Rahal, nejdéle na této pozici vydržel úspěšný expilot F1, trojnásobný mistr světa a neméně úspěšný obchodník Niki Lauda, který tým převzal v srpnu loňského roku.

„Jsem velmi překvapen tímto rozhodnutím, nepředcházela mu totiž žádná kritika, ale není pro mne až tak složité přijmout mé uvolnění z postu šéfa týmu, nyní budu zvažovat, zda nabídku na další spolupráci s Fordem přijmu či nikoliv,“ prohlásil rakouské televizi těsně po zveřejnění informací o jeho propuštění Niki Lauda. Této zprávě předcházelo několik méně věrohodných zpráv, které notně zavířily okurkovou sezonou F1. V průběhu dopoledne však vedení týmu Jaguar potvrdilo, že požádalo Nikiho Laudu o odstoupení z dosavadní funkce šéfa týmu a nabídlo mu pozici poradce. „Pevně doufám, že naši nabídku přijme, neboť týmu může nabídnout své velké zkušenosti,“ prohlásil na odpolední tiskové konferenci viceprezident Fordu Richard Parry-Jones. „Nebylo to snadné rozhodnutí, jsem však přesvědčen, že je to krok k tomu, abychom byli stálými účastníky na stupních vítězů,“ dodal Parry-Jones. Laudovu práci bude dočasně vykonávat stávající šéf společnosti PI Electronics Tony Purnell.

Rozhodnutí Fordu je velkým překvapením především z toho důvodu, že po katastrofálním začátku sezony 2002 a zmatcích ohledně koncepce vývoje nového R3 či úpravy starého R2, došlo k velkému zlepšení v závěru sezony. Formule 1 je velmi složitý mechanismus, ve kterém je vše provázáno se vším a jen nezasvěcení si mohou myslet, že se zázraky dělají přes noc nebo v rámci jednoho roku! Pro srovnání, jaké možnosti má tým Williams nebo McLaren, ať finanční, materiální nebo technické, a jak dlouho jim trvá a asi i bude ještě trvat, než zase začnou vítězit nebo alespoň vyrovnají náskok týmu Ferrari? Jde o otázku roků, nejsme v 70. letech, kdy byl jediným dodavatelem motorů právě Ford a vyhrával ten, kdo postavil nejlepší šasi a kdo měl nejlepšího pilota. Dnes je na vítězství potřeba kombinace velkého množství proměnných. Své o tom ví právě Scuderia Ferrari, Italové jsou svojí mentalitou netrpěliví, přesto dostala v tuto chvíli slavná kombinace managementu týmu Ferrari dostatek času a prostoru k tomu, aby dokázala udělat kvalitní práci a že kvalitní je musí uznat i fanoušci jiných týmů než rudého, přesto jim to trvalo několik let ve stejném složení a především s M. Schumacherem za volantem!
Častým střídáním vedení týmu přece není možné zajistit stabilitu, tolik potřebnou pro prostředí a dobře odvedenou práci. Sám Ford přiznal po odstoupení Bobby Rahala, že se americký šéf nevěnoval pouze Jaguaru a tým nebyl v pořádku. Lauda převzal velkou výzvu i s touto situací a jsem přesvědčen, že jeho propuštěním tým Jaguar Racing udělal další slavný krok, tentokrát ale opět k tomu, aby se vysněných stupňů vítězů přes veškeré úsilí v brzké době nedočkal…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy