V Německu nás přivítalo na okruhu slunečné dopoledne s teplotami kolem 27 °C, asfalt přes 40 °C. U lepšícího se Sauberu s novým chlazením a vstupními otvory bočnic dostal šanci Antonio Giovinazzi místo Marcuse Ericssona, jehož týmový kolega má dle zpráv z padoku příští rok zamířit k Ferrari na místo Räikkönena. Druhým nováčkem je Latifi usednuvši do Force Indie Estebana Ocona.
V 11 hod našeho času vyrazil na trať jako první Ricciardo, který se v tento víkend nevyhne penalizacím za výměnu komponent pohonných jednotek, aby trest nedostal v Maďarsku, kde se Red Bull domnívá, že budou mít šanci na vítězství. Daniel dostává nové MGU-K, úložiště energie a řídicí elektroniku = 20 trestných míst čili dle nových pravidel start z konce startovního roštu.
Renault od počátku testuje nové přední křídlo, se stejným novým dílem vyjíždí také Williams, jehož cílem je poskytnout svým pilotům konzistentnější vůz i za cenu nižšího přítlaku.
Ferrari přivezlo také spoustu novinek - podlahu, kryt motoru, výfuky. Vše je zatím na Vettelově voze, Räikkönen krouží se se starší konfigurací. Na Hockenheimu by díky svému chytrému řešení dvojitých baterií a lepší schopnosti rekuperovat energii ale nemělo mít na Mercedes takový náskok jako v Silverstone.
Po 10 min jsme se dočkali prvního měřeného kola, jehož autorem byl Verstappen - 1:16,526, 1:15,334 a 1:15,055 min na středně-tvrdé směsi. Pirelli přivezlo ultra-měkké, měkké a středně-tvrdé pneumatiky - kvůli zpestření show tedy přeskočilo super-měkkou směs.
Od roku 2021 nás čeká v oblasti kol revoluce - F1 přejde na nízkoprofilová 18palcová kola s užšími předními pneumatikami (270 místo současných 305 mm, rozměry vzadu zůstanou na 405 mm), zakázány budou zahřívací deky. Směsi budou zjednodušeny, setkávat se budeme pouze s měkkou (degradace 2 sekundy po ujetí 10 % závodní vzdálenosti), středně-tvrdou (degradace 2 s po 18 % vzdálenosti) a tvrdou, která bude o 1,2 s pomalejší než středně-tvrdá a o 2,2 s pomalejší než měkká směs.
Räikkönen po půl hodině zajel na měkké směsi identický čas (1:15,055), po svých ostrých pokusech se ale před ně dostávají Vettel (1:14,824) na měkkých i Ricciardo (1:14,622) na ultra-měkkých pneumatikách, zatímco Giovinazzimu při výjezdu z boxu ulétl kryt motoru.
"To by neměl nikdo vidět, obrovský kus vozu uletěl doslova na výjezd z boxu. Giovinazzi potřebuje kroužit na trati, takže mu to moc nepomáhá v tom, aby se předvedl," komentuje Jolyon Palmer.
Po 35 min oslavuje Hamilton na měkké směsi svou novou smlouvu s Mercedesem časem 1:14,181 min, Bottas je zatím se ztrátou 7 desetin čtvrtý. Po 40 min všichni míří na chvíli do boxů, aby Pirelli vrátili své první sady pneumatik.
Po návratu na trať svého týmového kolegu Bottas už překonal, čas 1:13,903 min dosáhl na ultra-měkké směsi. Mercedes dnes oznámil prodloužení spolupráce také s tímto finským pilotem.
V závěrečné třetině se piloti soustředili spíše na delší jízdy. Vpřed se posunul Verstappen díky ostrému kolu na ultra-měkké směsi (1:13,714), ale Hamilton se nenechal pokořit - 1:13,529 min na stejných pneumatikách. Na rovince dosáhl 321,5 km/h, o 8 km/h méně než Sainz, který nuceně odpočíval v boxech kvůli úniku hydrauliky.
O zpestření se postaral Hülkenberg s druhým Renaultem, když se prolétl štěrkovou zónou v nájezdu na stadion. Těsně minul zeď, mohla z toho být ošklivá nehoda.
Skvělé kolo čtvrt hodiny před koncem zajel Ricciardo na ultra-měkkých pneumatikách - 1:13,525, Hamiltona přetlačil o pouhé 4 tisíciny vteřiny. Poslední zůstával dlouho Alonso, až 5 min před koncem se posunul na 12. příčku. McLaren trénink pojal jako testování nových dílů a jezdcům měnil konfiguraci vozu, proto na kontě nemají ani moc kol.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Aston Martin Red Bull Racing | 1:13,525 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:13,529 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:13,714 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:13,796 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:13,903 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:14,267 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:14,691 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:14,853 |
9. | 16 | Charles LECLERC | mco | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:15,097 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:15,282 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:15,415 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren F1 Team | 1:15,544 |
13. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:15,629 |
14. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Renault Sport Formula One Team | 1:15,769 |
15. | 28 | Brendon HARTLEY | aus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:15,864 |
16. | 35 | Sergej SIROTKIN | rus | Williams Martini Racing | 1:15,876 |
17. | 34 | Nicholas LATIFI | can | Sahara Force India F1 Team | 1:16,023 |
18. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:16,071 |
19. | 36 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Sauber F1 Team | 1:16,136 |
20. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren F1 Team | 1:16,149 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ