Kimi od komisařů obdržel po nárazu do Lewise desetisekundovou penalizaci, zatímco Sebastian Vettel dostal za podobný kousek ve Velké ceně Francie, kde po startu najel do Valtteriho Bottase, pouze pět trestných vteřin. Tento rozdíl podle Villeneuve jasně dokládá, jak nespravedliví jsou komisaři při posuzování stejných incidentů.
"Nechápu, proč to je jednou deset a jindy pět sekund, někdy nic. To je špatně! Jde o závodění. Nemám rád, když se udílejí penalizace. Ty by měli dávat za podlou jízdu, což je něco jiného, nebo za hloupou jízdu," komentuje Villeneuve. Samotný Hamilton situaci s Kimim na druhý den označil jako závodní incident.
"Rozhodli se tak, protože to je Lewis, jsme ve Spojeném království a bojuje o titul, tak to má hodnotu 10 sekund. Pokud by to byl Bottas, tak by z toho bylo 5 sekund - a to je to!" poukazuje Kanaďan, jenž v roce 1997 získal s Williamsem mistrovský titul poté, co v předchozím roce skončil celkově druhý.
Jako další důkaz pro své tvrzení si vybírá kolizi Räikkönena s Verstappenem krátce po startu předchozí Velké ceny Rakouska. Verstappen se po kontaktu dostal před něj, ale žádný trest nedostal.
"Někdy vidíte věci, jako u Verstappena v Rakousku, kdy se dotkl Kimiho. Proč tam nedošlo na penalizaci? Jen proto, že Kimi nevyjel mimo trať? A kdyby mimo vyjel, byla by z toho penalizace? To je špatně. Záleží hlavně na akci, ne na tom, co se stane potom," zdůrazňuje Villeneuve.
Hamilton za kolizi v Silverstone nakonec může být vlastně vděčný, jinak by se nedostal ani na druhé místo, natož na první, jak tvrdil Mercedes: "Pokud by do sebe nenarazili, tak by jezdil celý závod třetí. Lidé by mu neuhýbali z cesty, zničil by si pneumatiky."
"U něj to fungovalo, protože byl později v boxech, takže byl tím, kdo měl ke konci pneumatiky, které byly na rozdíl od Bottase stále OK. Skončil po podělaném startu druhý, takže by s tím měl být spokojený, protože by ten závod stejně nevyhrál. Nemá si na co stěžovat," dodává kontroverzní Villeneuve.