I když Lewis Hamilton v Silverstone vyhrál kvalifikaci před svým týmovým kolegou, tak se po startu před ně dostal Sebastian Vettel a málem i Kimi Räikkönen, jenž s Lewisem v souboji o pozici ve třetí zatáčce kolidoval.
V předchozích závodech byla s Mercedesy v první řadě situace podobná: v Rakousku se Kimi dostal po rozjezdu mezi stříbrné šípy, ve Francii se zase Vettel dotáhl na Bottase a došlo ke kontaktu. Ferrari je zkrátka po zhasnutí startovních světel pravidelně lepší.
"Tento týden na tom hodně pracujeme, abychom to pochopili, protože si velmi dobře uvědomujeme, že když se kvalifikujeme na prvním místě, musíme se také rozjet stejně dobře jako vozy Ferrari. A o to se pokusíme v Hockenheimu," uvádí šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
Proč měl Hamilton tuto neděli tak bídný start do Velké ceny Británie? "Jednoduchou dopovědí je to, že se nám trochu protočila kola. Na roštu bylo o něco méně přilnavosti, než jsme očekávali. Starty jsme tam nacvičovali. V Silverstone vám vlastně umožňují startovat z roštu. Ale z nějakého důvodu jsme v neděli neměli úplně to, co jsme čekali. A jakmile protočíte kola, ztrácíte trakci, a to jej hned stálo místa," vysvětluje zástupce Mercedesu.
Poté, co do Hamiltona při prvním brzdění zezadu narazil Räikkönen, se propadl na poslední místo. Vůz však neměl poškozen a po skvělé jízdě a za pomoci safety caru se dostal zpět na druhou příčku: "Neměli jsme žádné větší poškození. Šlo o poměrně silný náraz a měli jsme štěstí, že jsme z něj vyvázli," potvrzuje Shovlin.
"Ve skutečnosti si Lewis stěžoval na poškození své podlahy. Mysleli jsme si, že by mohlo dojít k určitému poškození aerodynamiky, to však pramenilo z turbulentního vzduchu za všemi těmi vozy před ním, když se musel probíjet polem. Až se dostal na čistý vzduch, tak mohl cítit, jaké auto skutečně je, a my jsme mohli vidět jeho rychlost. To nám opravdu pomohlo pochopit, že poškození bylo naprosto minimální," dodává.