"Red Bull je zpět v boji o oba tituly," tvrdí jeho šéf a obviňuje Mercedes ze samolibosti

Max Verstappen s Red Bullem RB14 v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska | foto: Red Bull Content Pool

Šéf závodního týmu Red Bullu Christian Horner si myslí, že se po vítězství ve Velké ceně Rakouska dostal do boje o jezdecký i konstruktérský titul. Hodnotí také příčinu chyby Mercedesu a vztah s Renaultem, který jim poslední sezónu dodává pohonné jednotky.



Rakouská stáj na domácí půdě vyválčila 25 bodů a v šampionátu ji na druhý Mercedes schází 48 bodů, na vedoucí Ferrari o deset více. Stejně jako předchozí dva jmenované týmy vyhrál letos třikrát, na rozdíl od nich to ale dokázali oba její piloti.

"Máme šanci na oba tituly"
"Myslím, že rozhodně máme šanci jako outsideři. Naší Achillovou patou bylo to, že jsme nebodovali s oběma vozy - ať už kvůli spolehlivosti či incidentům. F1 je plná 'kdyby, ale, možná,' pokud se však podíváte, na jakých jsme jezdili pozicích a jak jsme mohli dopadnout, pak bychom dnes šampionát vedli," lituje Horner promarněných příležitostí.

Vítěz závodu v Rakousku Max Verstappen je mezi piloty s 93 body pátý, o 3 body za Ricciardem. Vedoucí Sebastian Vettel jich má na svém kontě 145, o bod více než Lewis Hamilton. Náskok mají velký, ale teoreticky není nepřekonatelný - do konce sezóny zbývá 12 velkých cen.

Přední zavěšení Red Bullu RB14 v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull podle svého šéfa stále stahuje náskok soupeřů a na řadu brzy přijdou jejich tradičně silné okruhy - Hungaroring a Singapur. "Jedním z našich největších kladů je ohromná všestrannost závodního týmu a kreativita při strategiích. Myslím, že máme šanci v obou šampionátech a rozhodně letos zatím ještě nic neodepisujeme."

Příčina chyby Mercedesu na Spielbergu - samolibost
Nepřímo se tím tak obouvá do Mercedesu, který udělal velkou strategickou chybu, když během virtuálního safety caru nepovolal Hamiltona k časově "levné" zastávce v boxech. Britský pilot se před svým odstoupením kvůli selhání palivového čerpadla propadl z vedoucí pozice na čtvrté místo.

"Vypadá to celkem bizarně, když se hodili pod autobus, a pak pilota motivovali, aby se dostal ze 4. místa zpět do vedení. Mercedes si očividně tak zvykl na to, že je na čele, že se lehce stává samolibým. Management týmu nikdy nebyl v pozici, kdy by musel po celou sezónu bojovat. A když se blíží konec roku, tlak stoupá, což je pro ně novou zkušeností," hodnotí počínání svého soupeře Horner.

Red Bull si pochvaluje všestrannost svého závodního týmu a kreativitu při strategiích | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vztah s Renaultem před koncem partnerství
Příští rok přejdou z motorů Renault na Hondy, francouzský dodavatel je však i nadále plně podporuje.

"To, že nejsme soupeřem vlastního týmu Renaultu, vlastně podporuje jejich záměr mít v závodech vítězný motor. A poskytuje jim to barometr pro to, v čem se potřebují zlepšit," dodává Horner.

Tovární tým Renaultu je v šampionátu hned za Red Bullem, jeho ztráta však dosahuje už 92 bodů.



Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy